Coiloverit og900

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Coiloverit og900

Viesti Kirjoittaja Jatra »

En osannut päättää osastoa, niin tuupataampa sitten tänne, tuollaisia kun ei taida alkuperäisvarusteena satkuun koskaan ole tainnut olla tarjolla. :roll:

Kokeilin haulla etsiskellä, mutta ei ole aiheesta asiaa näköjään foorumilla, eli onko niin että kyseessä olisi tekemätön homma tai Suomen autoharrastusmyönteisen lainsäädännön puitteissa kiellettyä? Ei sillä, että itse olisin moiseen projektiin ryhtymässä ainakaan tällä vuosikymmenellä, mutta aina nuo hipo jutut kuitenkin innostaa jonkinlaisena fantasiana.

Eli mahdolliset projektikertomukset, kuvat tai ihan vaan yleinen spekulaatio kiinnostaisi!
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Coiloverit og900

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Kyllä niitä tarvikeosana saa, mm. www.tuningstudio.fi
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Coiloverit og900

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Ainakaan tuotehaulla en löytänyt tuolta mitään vuosimallia '94 vanhempaan satkuun sopivaa coilovereihin viittaavaa..? Eli siis "jousi iskarin ympärillä" konversiota tehtynä vanhaan satkuun olen koittanut netin syövereistä etsiskellä, mutta ei ole tullut vastaan.

Eteen luulisi jonkun joskus tehneen, luulisi että tolpan saisi mahtumaan suoraa alkuperäisen iskarin paikalle. Tiedä sitten, kuinka tuo kiinnitystappi kestäisi, kun kaikki voimat kohdistuisivat siihen, eivätkä jakautuisi kuten orggiksessa. Toisaalta ylemmän tukivarren jousilautasen kiinnityspisteeseen saisi varmaan tolpan myös kohtuu helposti, mutta vaatisi "jousitornin" muokkaamista niin että tolpan yläpäänkin saisi johonkin kiinni, ja tästä voisi katsastusviranomainen vetää herneen nenään, koska rakentajan ilmiselvänä tarkoituksena on ollut pitkän ja vaivalloisen projektin päätteeksi ajaa harrasteautollaan ensitöikseen useita kolareita joissa pyrkii riistämään hengen sekä itseltään että mahdollisimman useilta sivullisilta. Liikenneturvallisuuden nimissähän pykälät tehdään.

Takana tuollaiset tolpat varmaan vaatisi tilanpuutteen takia hiukan peltitöitäkin.
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Coiloverit og900

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Laitappa niille kyselyä. Niillä on aika hyviä kontakteja eri valmistajiin Euroopassa, joten tsägällä saattaisi järjestyäkin
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
sami_hifi
"Aero"
Viestit: 303
Liittynyt: La Loka 14, 2006 17:31

Re: Coiloverit og900

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

Itehän ku tekee ni saa semmoset ku haluaa :) ja ku tekee siististi ni ei katsurillakaan pitäs olla nokan koputtamista. Mulla on omassa projekti osiossa kuva ite tehdyistä coileista tonnariin.
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Coiloverit og900

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Jatra kirjoitti:Ei sillä, että itse olisin moiseen projektiin ryhtymässä ainakaan tällä vuosikymmenellä, mutta aina nuo hipo jutut kuitenkin innostaa jonkinlaisena fantasiana.
En taida ihan firmoista kysellä siis vielä, lähinnä nyt kiinnosti kuvat tai projektikertomukset, ihan vaan kuolaamisen ilosta. Pitääpä selailla hifi-samin projektikuvat, samasta hommastahan tossa on kyse, vaikka eri autosta...
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Coiloverit og900

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Nostan hetkeksi vanhan, mutta sattu osumaan silmään, että noinhan se tehdään tupliksessa:

http://saabrally.com/cars/team-turbo-troll-99.php

Ei ihan bolt on sarjalla toteutettu ainakaan kyseisessä tapauksessa. :D
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Coiloverit og900

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

MOikka
Silloin kun ajoimme merkkiluokkaa...ja autot oli "alhaalla" ongelmaksi tulee iskarin todella lyhyt liikematka.

Sinun on todella vaikea saada jousta /iskaria toimimaan katu ajossa viisaasti koska iskarin liikkeeksi tulee n 3cm maksimissaan.
Eli jousi pitää olla aikas jäykkä ja silloin se vaatii iskarin toiminnalta todella paljon että reagoi noihin liikematkoihin olematta yhtä puuta.
Terv Jari
Ps Meillä oli säädettävä iskari orkkis paikallaan ja ylätukivarressa oli säädettävä jousijalka millä voitiin säätää ajokorkorkeuksia ja jousen esijännityksiä kynäjouselle.
Jousi oli 300kg cm ja pituus oli muistaakseni 120mm ja apujousi oli 80kg sateella jousi oli muistaakseni 220kg cm pituus 150..?
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Vastaa Viestiin