Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

No jos näin auton säätäneenä vähän saa kommentoida niin kyllä ne aika lailla niillä sataluvuilla (~4/5 teho/vääntö) oli mitä on tuolla ahtimella odotettavissakin. :) Väännöistä piti tosiaan kytkimen takia vähän tinkiä ja säätää ahtokäyrä kierrosten mukaan nousevaksi, samalla luonteestakin tuli aika omasta mielestä kivan nousujohteinen.
Omistaja kertokoon itse halutessaan tarkat lukemat, käyrät multakin pdf:nä löytyy ja voin pistää näkyviin tarvittaessa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Ilmeisesti melko vaparimainen "luonne" koneella vai? Ainakin paukkuja lienee riittävästi liikenteen rytmissä pysymiseen :lol:
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

saa jcarlson linkittää vaikka ne käyrät tänne :) ja se kytkin oli kyllä ikävä homma.. mutta odotettavissa. talvella vaihtuu järeämpi tilalle. ja jos olisi oikeen viisas niin tekisi myös laatikolle jotain. autosta tuli todella mukava ajaa, eli ei ole sellainen että ensin ihan kuollutta ja sit yhtäkkiä lähdetään.. eli koko ajan nostaa maltillisesti ahtoja ja sit yläkierroksilla nousee hymy huulille 8) todella tyytyväinen olen!
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Eli siitä puuttuu se kuuluisa rähinä. :lol:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

scorpio_88 kirjoitti:ja vielä perään tuosta venajousihommasta, niin kansi kasattiin vakiojousilla ja toivotaan ettei tule männän kanssa suukkoa. siihen varmasti vaikuttaa tuo kiekkarajoittimen nosto. jos osuu niin sit vaan T5 kantta paikalle.
Onko kokemuksia mille kierrosluvulle asti pärjätään vakioilla vietereillä?

Ei pitäis olla ainakaan onkelmia noilla kierroksilla mitä tällä hetkellä ton dynolapun perusteella moottori kiertää?
Saab 9-5 2.0t 1998
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

joo ei tullut ongelmia venttiilien kans. kiekat kävi muistaakseni pitkästi yli 7000rpm ja ei silloinkaan mitään. eli eiköhän noilla aika pitkälle pääse jos vaan pakopaineet on hallinnassa.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
aapee73
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 09:17
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja aapee73 »

Ihan mielenkiinnosta kyselen, miten kävi noiden resonointien? Voisiko johtua tasopainoakseleiden toimimattomuudesta? Olen nimittäin itsekin kahden vaiheilla, että jätänkö nuo koneremontin yhteydessä pois.

-Ap
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tasapainoakselien poistosta ne resonoinnit johtuu, tyypillisesti ~3k rpm tienoilla. Älä jätä niitä pois, ainakaan 2,3 litraisesta!

Totesin ko. asian heti ensimmäisen kerran kyydissä istuttuani. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

joo nyt voin kans kantapäänkautta opittuani sanoa että ei se ketju siellä turhaan ole! tulee ihan varmasti talven aikana tuo ketju takaisin!
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
aapee73
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 09:17
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja aapee73 »

Kiitokset, tiedosta. Tilaillaan siis koko jakopään/tasapainoakseleiden korjaussarja.

-Ap
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Keme »

Komee dynokäppyrä, nokat tossa lienee vakioasennoissa?
jeeeeeee!
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

juu T5 - nokat on ja uuden ketjun merkkien mukaan kohdalla.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
saapas77
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: To Loka 27, 2011 18:48
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja saapas77 »

Miten ahdin toimii yläkierroksilla, saako dynokäyrää?

Kasailen konetta johon ajattelin vastaavaa ahdinta tosin t5 portatulla kannella.
Kokeilen b202 nokkia ja niitä volvon jousia, niillä varmaan vois kierrättää 8000 asti.

Ois kiva tietää että toimiiko pikku pesällä oleva vai tarviiko suuremman. :wink:
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos 8000 mielit kierrättää niin molemmat pesät ja koko ahdin käy pieneksi. :)

Mutta tottakai isompi jos paljon aiot kierrättää, dynokäyrä ei ikävä kyllä näy enää koska entinen opinahjo muisti viimein poistaa tunnukseni. Sinne 6000rpm asti pikkupesä kiersi ihan kivasti, isommalla offsettiä on ylemmäs ehkä ~500rpm.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin