Äänen vaimentimet
Äänen vaimentimet
Tuli tehtyä tohon ng900:een 3" putki turbolta taakse asti, nyt on ilman vaimentimia ja äänet on sanotaanko aika rajut, eli millaisia vaimentimia olette käyttäneet. olisiko järkevämpää laittaa väli vai päätevaimennin? Äänet saa siis olla kohtalaisen kovat, mutta ei kuitenkaan tarvitsisi kuulostaa traktorilta.
Ng900
Re: Äänen vaimentimet
Iso ovaalipönttö takana toimii yllättävän hyvin yksinään, esimerkiksi Simonsin 500x230 malli. Eipä pönötä liikaa matka-ajossakaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Äänen vaimentimet
Tuommoista voisi kokeilla, jos laittaisi sen akselinylityksen jälkeen heti nii saisi siihen loppuun laitettua vielä hieman putkea että vaimennin jäisi piiloon auton alle.
http://www.martelius.com/index.php?modu ... ct=U307600
http://www.martelius.com/index.php?modu ... ct=U307600
Ng900
Re: Äänen vaimentimet
Eikun ota suosiolla se pidempi malli, noi lyhyet pärisee vielä liikaa ja matka-ajossa alkaa ärsyttään.
Hyvin se sinne mahtuu http://saab.kuvat.fi/kuvat/Project+Y/IMG_4587.JPG
Hyvin se sinne mahtuu http://saab.kuvat.fi/kuvat/Project+Y/IMG_4587.JPG
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Äänen vaimentimet
Juu ja äläkä vain kallistu motonetin tai bilteman happiksien läpivirtaavien puolelle.
Itse ajattelin "säästää" ja ostin yhen jonku törkeen pitkän keskelle, ja kaks pienempää olikohan just tuollasta jotain 30senttistä taakse (molemmille puolille) ja äänet oli aivan karseat! Siis kyllä sillä nyt varovasti pienellä kaasulla ajoi, mutta vähänkään painaessa, niin huoh mikä pörötys.
Luulin siis säästäväni ostamalla halpoja. Ne tuli maksamaan jotain about 150e. Ja sit kävin vesan pirssiä kuuntelemassa tuolla yhdellä pitkällä simmonsilla, niin JEES, olisin säästänyt muutaman kympin ostamalla kerralla kunnollisen.
Siinä on oikeasti sopivat äänet, ei kovat, ei hiljaiset, juuri sopivat.
Kun vain aikaiseksi saan, niin haen itsellekkin takapöntöksi tuollaisen simonsin pitkän.
Itse ajattelin "säästää" ja ostin yhen jonku törkeen pitkän keskelle, ja kaks pienempää olikohan just tuollasta jotain 30senttistä taakse (molemmille puolille) ja äänet oli aivan karseat! Siis kyllä sillä nyt varovasti pienellä kaasulla ajoi, mutta vähänkään painaessa, niin huoh mikä pörötys.
Luulin siis säästäväni ostamalla halpoja. Ne tuli maksamaan jotain about 150e. Ja sit kävin vesan pirssiä kuuntelemassa tuolla yhdellä pitkällä simmonsilla, niin JEES, olisin säästänyt muutaman kympin ostamalla kerralla kunnollisen.
Siinä on oikeasti sopivat äänet, ei kovat, ei hiljaiset, juuri sopivat.
Kun vain aikaiseksi saan, niin haen itsellekkin takapöntöksi tuollaisen simonsin pitkän.
Re: Äänen vaimentimet
Halpis kompakti läpivirtaava biltemasta toimii hyvin lisävaimentimena JT:n 3" takapöntön lisäksi. Tuli sopivat äänet, pelkällä JT:n takapöntöllä liian meluisa.. racekattikin putkesta löytyy mutta sen vaikutus meluun oli aika lailla 0.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Äänen vaimentimet
Siis jos galvanoitua etsit niin tämän kokoinen http://www.martelius.com/index.php?modu ... ct=U327600tomipee kirjoitti:Hmm, mikä malli on siis kyseessä ja mistä sitä saa?
Itsellä tosiaan pelkkä rosterinen saman kokoinen ja todella passeli yksinään
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Äänen vaimentimet
http://www.a-alt-avgassystem.fi/%E4%E4n ... ntajat.htm
9500-76 äänenvaimennin itsellä yksinään ilman kattia eikä paljoa pörise..
9500-76 äänenvaimennin itsellä yksinään ilman kattia eikä paljoa pörise..
Re: Äänen vaimentimet
Näyttää olevan hinnat aika hyvin sovittu kun ei montaa euroa ole eroa noilla osoilla ovaalipöntöillä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Äänen vaimentimet
Mitenkähän tommonen "turbovaimennin". Kattelin motonetissa tommosta 2,5" lähdöillä olevaa vaimenninta, ovaali jossa on semmoset tunnelit että pakokaasu kiertää vaimentimen S maisesti. Tämän luulisi olevan kyllä vaimentava, mutta mites virtaavuus? Paketin kyljessä oli kyllä jotain lukuja ja vertailuja että pitäisi virrata hyvin, mutta mitenköhän on? Vastapainetta se varmasti tuottaa, mutta turbokäytössä taida olla mitään hyötyä.
Onko muutenkaan järkeä laittaa 2,5" vaimenninta 3" putkeen, valinnanvaraa vaan olisi enemmän ja uskon että ne vaimentaisivat vähän paremmin.
Varmaan parempi laittaa se aiemmin mainittu pitkä ovaali 3"
Onko muutenkaan järkeä laittaa 2,5" vaimenninta 3" putkeen, valinnanvaraa vaan olisi enemmän ja uskon että ne vaimentaisivat vähän paremmin.
Varmaan parempi laittaa se aiemmin mainittu pitkä ovaali 3"
Ng900
Re: Äänen vaimentimet
Laita vain se 3tuuman vaimennin siihen 3tuuman putkeen...
Mutta pakokaasuthan käyttäytyvät kuten muutkin kaasut, eli kuumana vaativat enemmän tilaa.
Eli loppupäässä oleva 2,5tuuman vaimennin ei ahdista 3tuuman putkessa, koska kaasut jäähtyvät matkalla tarpeeksi.
Mutta pakokaasuthan käyttäytyvät kuten muutkin kaasut, eli kuumana vaativat enemmän tilaa.
Eli loppupäässä oleva 2,5tuuman vaimennin ei ahdista 3tuuman putkessa, koska kaasut jäähtyvät matkalla tarpeeksi.
Viimeksi muokannut JaniV, Ke Joulu 28, 2011 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Äänen vaimentimet
Tonnarissa on 3" putkistossa 2 kpl bilteman läpivirtaavia pönttöjä. Keskipönttönä lyhyt (30cm?) ja takapönttönä pitkä (70cm?). Lisäksi putkistossa on race-katti. Äänet ovat mielestäni ihan mukavan mureat, mutteivat häiritsevän kovat. Ehkä kun tuntitolkulla painelee motaria, niin alkaa vähän rasittamaan pidemmän päälle.
Tuossa vähän saundeja:
http://www.youtube.com/watch?v=U7fpH1vubL0
Tuossa vähän saundeja:
http://www.youtube.com/watch?v=U7fpH1vubL0
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Äänen vaimentimet
myös aika hyvin vaimentaa http://www.martelius.com/index.php?modu ... ct=U457600 tuo, ja perälle 2,5" ovaali, ja sellanen missä eri puolilla lähdöt..äänet ei paljoa vakiosta isommat ole
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: Äänen vaimentimet
Allekirjoittaneen femmassa 3" pröörissä keskellä motonetin noin 60cm pitkä läpivirtaava ja takana noin 40cm pitkä kammiovaimennin. Eivätkä ole reiluun kahteen vuoteen vielä näyttäneet ruostumisen merkkejä, saumoissa pintaruostetta vain.
Kattina magnaflown halpis, ei mene tällä päästöistä läpi tyhjäkäynnillä, kannattaa hommata parempi.
Äänet ovat kohtuulliset, pintakaasulla ei tunge läpi, kiihdyttäessä möyrii kivasti. Kylmänä hieman kumisee, mutta vastaavaa teki vakioputkellakin.
-Sami
Kattina magnaflown halpis, ei mene tällä päästöistä läpi tyhjäkäynnillä, kannattaa hommata parempi.
Äänet ovat kohtuulliset, pintakaasulla ei tunge läpi, kiihdyttäessä möyrii kivasti. Kylmänä hieman kumisee, mutta vastaavaa teki vakioputkellakin.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83