Saab 9-3ss 2.0t lastu
-
- "Kaasari"
- Viestit: 29
- Liittynyt: To Syys 14, 2006 01:08
- Paikkakunta: Järvenpää / Haarajoki
- Viesti:
Re: Saab 9-3ss 2.0t lastu
Minua kanssa kiinnostais bio softa auto 9-3 ss 1,8t 04 pääkaupunkiseudulla.
Re: Saab 9-3ss 2.0t lastu
Myös tämä lahtelainen saabisti olisi kiinnostunut pienestä päivityksestä.
Auto on 9-3ss 1.8t aut -04.
Auto on 9-3ss 1.8t aut -04.
Re: Saab 9-3ss 2.0t lastu
etelä pohjanmaalta ketää joka vois tehdä ohjelman autooni lisä heppoja kaivattaisiin
auto on 2002 saab 9-5 2t 150hv
auto on 2002 saab 9-5 2t 150hv
Re: Saab 9-3ss 2.0t lastu
Jos Vaasa on tarpeeksi lähellä E-P:tä niin täällä onnistuu. Paikan päälläkin tietysti jos asiasta erikseen sovitaan ja matkakustannukset korvataan. Jos kiinnostaa niin yhteydenotto mieluiten sähköpostilla tmi.jcarlson@gmail.com
YV-laatikko tahtoo olla jatkuvasti täynnä..
YV-laatikko tahtoo olla jatkuvasti täynnä..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Saab 9-3ss 2.0t lastu
Pakko kysellä jo etukäteen, kun näyttäisi nyt vahvasti siltä että tuollainen 9-3ss vm-04 2.0t koneella olisi tulossa taloon. Eli 175hp versio. Ja tottakai se lastuttaminen kiinnostaisi.
Eli ilmeisesti tätä on tehty, mutta osaako kukaan sanoa että miten auton kytkin ja manuaalilaatikko kestää lastutusta? ja onko kenelläkään antaa ihan faktatietoa esim. stage1 lastun vaikutuksesta vakio-ohjelmaan verrattuna?
Ja jos joku tietää jonkun kuka tuon osaa tehdä / osaa itse tehdä, niin yksityisviestillä saa laittaa paikkakuntaa ja hintatarjousta tulemaan .
-Örkki-
Eli ilmeisesti tätä on tehty, mutta osaako kukaan sanoa että miten auton kytkin ja manuaalilaatikko kestää lastutusta? ja onko kenelläkään antaa ihan faktatietoa esim. stage1 lastun vaikutuksesta vakio-ohjelmaan verrattuna?
Ja jos joku tietää jonkun kuka tuon osaa tehdä / osaa itse tehdä, niin yksityisviestillä saa laittaa paikkakuntaa ja hintatarjousta tulemaan .
-Örkki-
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Saab 9-3ss 2.0t lastu
Vakiokytkimen rajat menee 360-370Nm tienoilla riippuen päivän kunnosta. Virisoftilla (bensa) tulee 210hv ja 330-340Nm noihin 1,8t/2,0t autoihin jonka ehjä kytkin kestää kyllä. Loppusuoralla oleva ei kestä, mutta sehän on selvää muutenkin.
Manuaalilaatikon ja lopun voimansiirron kestorajaa ei vielä alle 600Nm hätyytellä joten sitä ei tarvitse ottaa huomioon. Kytkin ja vauhtipyörä on sulakkeena kauan ennen.
Kuten todettu, virisoftalla irtoaa tuollainen 210hv/330Nm, eikä ole väliä onko auto alkujaan 150 vai 175hv malli koska alkuperäinen tehoerokin on tehty vain softalla.
Kulutus tippuu hieman softauksella myös, desin-parin luokkaa yleensä. Luvattujen tehojen saavuttaminen vaatii vähintään 98-oktaanista polttoainetta, ainakin isommilla vaihteilla ja perusohitusta pidemmillä vedoilla. 95:llä voi ajaa, mutta saavutettu teho on kovemmassa rasituksessa jonkin verran pienempi, vakion yläpuolella pysytään toki aina kuitenkin.
Edellisessä viestissä en maininnut itse hintatasoa omille softapäivityksille, mutta se on 200e johon mahdollinen 10% alennus klubilaisilta.
Manuaalilaatikon ja lopun voimansiirron kestorajaa ei vielä alle 600Nm hätyytellä joten sitä ei tarvitse ottaa huomioon. Kytkin ja vauhtipyörä on sulakkeena kauan ennen.
Kuten todettu, virisoftalla irtoaa tuollainen 210hv/330Nm, eikä ole väliä onko auto alkujaan 150 vai 175hv malli koska alkuperäinen tehoerokin on tehty vain softalla.
Kulutus tippuu hieman softauksella myös, desin-parin luokkaa yleensä. Luvattujen tehojen saavuttaminen vaatii vähintään 98-oktaanista polttoainetta, ainakin isommilla vaihteilla ja perusohitusta pidemmillä vedoilla. 95:llä voi ajaa, mutta saavutettu teho on kovemmassa rasituksessa jonkin verran pienempi, vakion yläpuolella pysytään toki aina kuitenkin.
Edellisessä viestissä en maininnut itse hintatasoa omille softapäivityksille, mutta se on 200e johon mahdollinen 10% alennus klubilaisilta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Saab 9-3ss 2.0t lastu
Aiai, kyllä näyttäisi herkullisilta lukemilta. Jos kytkin on antautuakseen niin sitten se antautuu, tietää ainakin että ei ollut kunnossa. Tällöin olisi vaihto tullut eteen jossain vaiheessa kuitenkin.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Saab 9-3ss 2.0t lastu
Tänään laitettiin uus softa 150hv->n210hv ja nm 320.Red Dragon kirjoitti:Tähänkin osoitteeseen saa laittaa yv:tä
Eli kohteena 1,8t -05 ss
Ei riemulla rajaa
Kiitoksia tekijälle, työkaverikin ihmetteli että aika hyvin kiihtyy ja kulkee
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Saab 9-3ss 2.0t lastu
...kun Saabilla ajaaRed Dragon kirjoitti:Tänään laitettiin uus softa 150hv->n210hv ja nm 320.Red Dragon kirjoitti:Tähänkin osoitteeseen saa laittaa yv:tä
Eli kohteena 1,8t -05 ss
Ei riemulla rajaa
Kiitoksia tekijälle, työkaverikin ihmetteli että aika hyvin kiihtyy ja kulkee
Kyllä ajettavuus paranee tuon teholisäyksen myötä huimasti, aiheuttaa jopa "lisätehokuumetta" kun aikaa on kulunut jonkin verran.
Itellä kartoitettu jo tarvittavat osat seuraavaan pieneen lisäpotkuun...kiitokset Kallelle (Turuust)
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3ss 2.0t lastu
Mulla on omassa 9-5 MY01:ssä
2.0t 149 hv -> on nyt Biopower 235 hv ja 360 Nm ja on mahtava ajaa ja lisäksi viinan hinta on yli 60 centtiä litralta halvempaa! E85:llä kulutus nyt vähän alle 11 litraa...
2.0t 149 hv -> on nyt Biopower 235 hv ja 360 Nm ja on mahtava ajaa ja lisäksi viinan hinta on yli 60 centtiä litralta halvempaa! E85:llä kulutus nyt vähän alle 11 litraa...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Saab 9-3ss 2.0t lastu
Nyt on omaankin biiliin ohjelmaa lyöty, kiitokset tekijälle myös turvavyön merkkiäänen eliminoinnista ja asiantuntija-avusta. Kotimatka sujui reippaasti ^^
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Saab 9-3ss 2.0t lastu
Olisi tarvetta saada softa.
Autoni on saab 9-5 2,0t Biopower -06.
Jos jollain tietoa/taitoa kyseiseen hommaan laittakaa viestiä.
Marco.
Autoni on saab 9-5 2,0t Biopower -06.
Jos jollain tietoa/taitoa kyseiseen hommaan laittakaa viestiä.
Marco.
Re: Saab 9-3ss 2.0t lastu
Torstaina tulee taloon 9-3 1.8t(150hv) ´08 Saab. Tuohon tarvitsisin vähän lisää voimaa, kuka voisi auttaa?
Edittiä: Paikkakunta on tosiaan ihan hyvä olla Eli, uudenmaan, varsinais-suomen alueelta.
Edittiä: Paikkakunta on tosiaan ihan hyvä olla Eli, uudenmaan, varsinais-suomen alueelta.
Viimeksi muokannut Temenu, Ma Huhti 02, 2012 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saab 9-3ss 2.0t lastu
Ja edelleenkin paikkakunta olisi hyvä mainita tai edes lääni jos ujostuttaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Saab 9-3ss 2.0t lastu
Mailia voi allekirjoituksen osoitteeseen laittaa jos tällä suunnalla softaa tarvitsee, YV:tä en jaksa käyttää kun se laatikko on aina täynnä
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com