pulttijaon muutoksesta
pulttijaon muutoksesta
Mitenkäs pyörän navan pulttijaon muutoksen kanssa käy katsastuksessa? Vaativatko kalliit lupa anomukset trafista. Kyse ei siis ole spacereista vaan osia vaihtamalla ja muuten muokkaamalla.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24618
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: pulttijaon muutoksesta
114-108 menee ilman muutoksia..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: pulttijaon muutoksesta
Kävin kysymässä konttorilla, kuupan pulttijaon muuttaminen 4-pulttiseks menee kuulemma "harmaalle alueelle" koska ohjauslaitteisiin kohdistuva voima muuttuu. Pitäis saada maahantuojalta tai vastaavalta todistus siitä että voimasuhteet ei muutu oleellisesti. Mistäs pirusta semmosen paperin löytää?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24618
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: pulttijaon muutoksesta
sport napa on 114 jakoinen ei muuta ku faktaa mukaan..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: pulttijaon muutoksesta
vkutvonen, mitä tarkkaanottaen konttorilta kysyit?
Ainakaan mun aivoni ei heti keksi, että miten pulttimäärä, jolla vanne kiinnittyy napaan vaikuttaa ohjauslaitteisiin kohdistuviin voimiin (saa tietty kertoa, jos vaan en ite keksi), mutta jos esim. vaihtaa pyörännavan/-ripustuksen sellaiseen, jossa vähintään osa kiinnikkeistä/kiinnityksistä tulee esim. eri kohtaan suhteessa renkaan keskikohtaan, osuu ainakin meikäläisen järki samojentein samoille raiteille. Tämän puolesta on ihan loogista, että jos vaihtaa osia esim. eri automallista, tarvitaan luotettava selitys että lopputulos kestää ongelmitta siirtyneistä/muuttuneista kiinnityksistä seuraavat muuttuneet voimat.
Ainakaan mun aivoni ei heti keksi, että miten pulttimäärä, jolla vanne kiinnittyy napaan vaikuttaa ohjauslaitteisiin kohdistuviin voimiin (saa tietty kertoa, jos vaan en ite keksi), mutta jos esim. vaihtaa pyörännavan/-ripustuksen sellaiseen, jossa vähintään osa kiinnikkeistä/kiinnityksistä tulee esim. eri kohtaan suhteessa renkaan keskikohtaan, osuu ainakin meikäläisen järki samojentein samoille raiteille. Tämän puolesta on ihan loogista, että jos vaihtaa osia esim. eri automallista, tarvitaan luotettava selitys että lopputulos kestää ongelmitta siirtyneistä/muuttuneista kiinnityksistä seuraavat muuttuneet voimat.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: pulttijaon muutoksesta
Esitin kuvan alkuperäisestä navasta johon olin porannut uuden pulttijaon ja keskiön sorvannut vanteelle sopivaksi. Muuten olis kelvannut mutta kun ei ollut sitä todistusta!
Onhan se tavallaan ymmärrettävää kun muutetaan alkuperäistä osaa. Aikas hankalaa löytää yli 50 vuotta vanhaa dokumenttia, jos sellaista edes on olemassa. Pitänee varmaan muuttaa suunnitelmia
Onhan se tavallaan ymmärrettävää kun muutetaan alkuperäistä osaa. Aikas hankalaa löytää yli 50 vuotta vanhaa dokumenttia, jos sellaista edes on olemassa. Pitänee varmaan muuttaa suunnitelmia
