Eli kyseessä on og900 vm.92.
Rupesin katteleen lambdalle sijoituspaikkaa, kun se ei ole vasta kuin reilun vuoden maannu hyllys...
Tuossa turbolta lähtevässä valarautasessa mutkapalassa näyttäis olevan ihan tuolle tehty paikka, että siihen vaan reikä ja jenkat?
Alkuperänen lambdahan on suurinpiirtein samassa paikassa mutta alapuolellla.
Onko tuossa valuraudan poraamisessa ja jenkojen teossa jotain erityistä muistettavaa/huomioitavaa?
Pakoputkeenhan toi olis helppo hitsata, mutta toi webaston "polttokenno" on siten että lamdan johdot jäis turhan kuumaan paikkaan.
Muistaakos joku tuon lambdan jenkan ulkoa?
lambda turbon valurautaseen mutkaan
lambda turbon valurautaseen mutkaan
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Valuraudan poraamisessaha ei sinänsä ole mitään erikoista. Kierteitten tekeminen hyvällä menestyksellä voi olla jo toinen juttu. Helpointa taitaa olla simmottii et poraa ekaks reijän ja sit hitsaa siihen anturin istukkeen tai mutterin... Ite tein näin pakoputkeen, onnistuu varmasti käyräänkin.
Tuo valuraudan hitsaaminen on vain aika konstikasta suuren hiilipitoisuuden takia. Lisäaineen valintakin voi olla konstikasta, on toki olemassa jonkinlaisia yleispuikkoja millä voi tinata monenlaista valurautaa. Lämpöisenä hitsaus ja valmiille kappaleelle suoritettava päästö eli kuumennus, pito ja hidas jäähdytys.
Voihan sitä kokeilla onneaan ja ajaa vain lämpöiseksi ennen ja jälkeen hitsauksen...
Tuo valuraudan hitsaaminen on vain aika konstikasta suuren hiilipitoisuuden takia. Lisäaineen valintakin voi olla konstikasta, on toki olemassa jonkinlaisia yleispuikkoja millä voi tinata monenlaista valurautaa. Lämpöisenä hitsaus ja valmiille kappaleelle suoritettava päästö eli kuumennus, pito ja hidas jäähdytys.
Voihan sitä kokeilla onneaan ja ajaa vain lämpöiseksi ennen ja jälkeen hitsauksen...

Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Re: lambda turbon valurautaseen mutkaan
Moikka!
Kyllä siihen jenka syntyy ihan mukavasti, kunhan kierretappiin laittaa jotain liukastetta.
Ite hitsasin tohon valurautakäyrään mutterin migillä ja hyvin pelaa. Tosin on hajonut jo kaksi lämmitettävvä l-anturia.
Nyt uusi sijoitus on pakoputkessa n. 0.5m tuosta käyrästä. Ovat hajonneet kun on tullut rumpastua kierrokset rajoittimelle ja vielä "paukkutoiminto" päällä
Mutta uskoisin, että kestää tossa käyrässäkin "normaalissa" ajossa
Kyllä siihen jenka syntyy ihan mukavasti, kunhan kierretappiin laittaa jotain liukastetta.
Ite hitsasin tohon valurautakäyrään mutterin migillä ja hyvin pelaa. Tosin on hajonut jo kaksi lämmitettävvä l-anturia.
Nyt uusi sijoitus on pakoputkessa n. 0.5m tuosta käyrästä. Ovat hajonneet kun on tullut rumpastua kierrokset rajoittimelle ja vielä "paukkutoiminto" päällä

Mutta uskoisin, että kestää tossa käyrässäkin "normaalissa" ajossa
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.