9-5 dynotus
9-5 dynotus
Käytin saappaan Harisella dynossa. Printti löytyy seuraavan linkin takaa:
http://koti.mbnet.fi/speedou/95power.jpg
Auto on tuo sigissä mainittu.
Maksimiahdot ( piikki ) olivat 1,3 bar. Ylärekisterin ahdot 0,9 - 1,0 bar:a. A/F läpi ylärekisterin n. 12, keskialueella hieman rikkaammaalla.
http://koti.mbnet.fi/speedou/95power.jpg
Auto on tuo sigissä mainittu.
Maksimiahdot ( piikki ) olivat 1,3 bar. Ylärekisterin ahdot 0,9 - 1,0 bar:a. A/F läpi ylärekisterin n. 12, keskialueella hieman rikkaammaalla.
#2172
no johan on pyssy.95power kirjoitti:No renkaalta renkaaltaöljysormi kirjoitti:hienot käyrät.
onkos tuo renkaalta vai moottoriteho?
mikä ahdin? mitattiinko pakopaineita?![]()
Mutta asiaan. Ahdin on mitsun td04 18T kompuralla, kutosen pakopesällä ja viistetyillä turbiinin siivillä. Pakopaineita ei mitattu.
antaapa ihmeen hyvin tehoa tuo mitsu, tuntuis että on siinä jo 6 pakopesä ahtaalla..
varmaan kannellekkin tehty jotain kun noin pienillä ahdoilla hevoset irtoaa...?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Rajoillaanhan tuo mitsu tuossa vinkuu, eikä yltäisi tuonnekaan ilman vinoja turbiinisiipiä. Siinä olet oikeassa, että kutvosen pakopesä ahdistaa pahasti jo noilla lukemilla, mutta jos katsoo käppyröitä kokonaisuutena, tarjoaa ahdin toisaalta käyttökelpoista tehoa koko käyttöalueella ja kuitenkin jaksaa aika hyvin myös tuolla ylärekisterissä.öljysormi kirjoitti:no johan on pyssy.95power kirjoitti:No renkaalta renkaaltaöljysormi kirjoitti:hienot käyrät.
onkos tuo renkaalta vai moottoriteho?
mikä ahdin? mitattiinko pakopaineita?![]()
Mutta asiaan. Ahdin on mitsun td04 18T kompuralla, kutosen pakopesällä ja viistetyillä turbiinin siivillä. Pakopaineita ei mitattu.
antaapa ihmeen hyvin tehoa tuo mitsu, tuntuis että on siinä jo 6 pakopesä ahtaalla..
varmaan kannellekkin tehty jotain kun noin pienillä ahdoilla hevoset irtoaa...?
Kiinnostavaa olisi ollut mitata myös EGT:t. Toisaalta seokset olivat Harisen mukaan hyvät koko alueella, joten aika hyvältä tuon toiminta vaikutti.
Kannellekin on tehty jotain ( siis nokkien vaihdon lisäksi ). Muisti vain pätkii tässä kohtaa niin pahasti, etten jaksa muistaa mitä..

Nuo matalat ahdot selittyvät matalilla lämpötiloilla. T7:ssa ( joka siis pyrkii ennaltaohjelmoituun ilmamäärään ) kylmät ilmat laskevat ahtoja, paitsi jos laskettua ilmamäärää ei kyetä saavuttamaan. Tästähän taisi Viggellä olla jotain kokemuksiakin ?
#2172