Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Alla vertailun vuoksi 2.3kone, 0.86 pesä ja 9.6 nokat (volvon vietärit, portattu kansi)
http://i593.photobucket.com/albums/tt15 ... dyno-1.jpg

Verrattuna noihin aikaisempiin alaalta kärsinyt ja tehot nousseet ylemmäs luonnollisesti. Kuitenkin vielä jotain heppoja >7000rpm.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Milläs paineilla tuo käppyrä on saatu aikaiseksi?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Max 1,85bar ja ylhääl 1,65bar, ahdojen nousu melko maltillinen/lineaariinen tuohon piikkiin.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

pitää keväällä linkittää uudet käyrät kun on saatu vahvempi kytkin ja e85 softa tuohon femmaan ;) nyt on tosiaan kaikki elämä vasta tuolla yläkierroksilla. lähinnä sen kytkimen takia.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
99 Saappi
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: To Marras 17, 2005 21:34
Paikkakunta: Kainuu/Kajaani

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja 99 Saappi »

Meneekös tuo 3071:n 9-5 vakio pakosarjaan jos kannen ja pakosarjan väliin
laittaisi välilaipan? Vai turbon ja pakosarjan väliin?
Ja minkä paksuinen tarvisi olla?

Tuolta muuten löytyy jäykempiä venttiilijousia, mutta
ei oikein tuo ruotsi taivu niin ei varmuutta... :?
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/saa ... entil.html
Saab 9-5 2.3t RE85 -99
saapas77
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: To Loka 27, 2011 18:48
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja saapas77 »

99 Saappi kirjoitti:Meneekös tuo 3071:n 9-5 vakio pakosarjaan jos kannen ja pakosarjan väliin
laittaisi välilaipan? Vai turbon ja pakosarjan väliin?
Ja minkä paksuinen tarvisi olla?

Tuolta muuten löytyy jäykempiä venttiilijousia, mutta
ei oikein tuo ruotsi taivu niin ei varmuutta... :?
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/saa ... entil.html
Tarvis varmaan saada siirrettyä oikelle kun alkaa olla ahdasta ilmastoinnin kompuran tullessa eteen.

Jos joku on ehtiny kokeilemaan noita venttiilinjousia niin ois kiva tietää käykö ne varmasti t7 mosaan
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
99 Saappi
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: To Marras 17, 2005 21:34
Paikkakunta: Kainuu/Kajaani

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja 99 Saappi »

Perunan istutusta Ng900:seen.
Tuossa jutussa ainakin taisi mennä orkkissarjaan.
Tarkoitus lyhentää turbon imukaulaa jolloin saisi muutaman millin lisätilaa...
Vai onko mahdoton paikka laittaa?
Kannattaako suoraan hommata peltisarja?
Saab 9-5 2.3t RE85 -99
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

^Mulla on ng-satkussa 3071 Garrett vakiopakosarjassa. Pakosarjan ja kannen välissä on muutaman millin "levityspala". Muita muutoksia ei käsittääkseni ole tehty.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
99 Saappi
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: To Marras 17, 2005 21:34
Paikkakunta: Kainuu/Kajaani

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja 99 Saappi »

Tällaista tietoa juuri tarvitsinkin. Tottakai joutuu jotain pieniä modauksia
tekemään, flekti, imuputki, letkut, dp yms yms...
Mutta jos levityspalalla mahtuu paikoilleen, että ei lohkoon
ota kiinni niin helpottaa hommaa kummasti :D
Saab 9-5 2.3t RE85 -99
aapee73
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 09:17
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja aapee73 »

scorpio_88, oliko tuo sun käyttämä pakosarja linkin takaa löytyvä Grenrör Extreme T25? Pitäisi nimittäin itsellekin viritellä tuo Garrett puhaltelemaan ja ei nyt jaksaisi/ehtisi ruveta vääntämään tuota pakosarjaa itse.

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/gre ... e-t25.html
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
99 Saappi
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: To Marras 17, 2005 21:34
Paikkakunta: Kainuu/Kajaani

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja 99 Saappi »

Kävisiköhän tuo miten?
http://www.s-10r.co.uk/saabmanifolds.html
Tuolta kyseisestä paikasta on tulossa 12mm spaceri.
Saab 9-5 2.3t RE85 -99
aapee73
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 09:17
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja aapee73 »

saapas77 kirjoitti:
99 Saappi kirjoitti:Meneekös tuo 3071:n 9-5 vakio pakosarjaan jos kannen ja pakosarjan väliin
laittaisi välilaipan? Vai turbon ja pakosarjan väliin?
Ja minkä paksuinen tarvisi olla?

Tuolta muuten löytyy jäykempiä venttiilijousia, mutta
ei oikein tuo ruotsi taivu niin ei varmuutta... :?
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/saa ... entil.html
Tarvis varmaan saada siirrettyä oikelle kun alkaa olla ahdasta ilmastoinnin kompuran tullessa eteen.

Jos joku on ehtiny kokeilemaan noita venttiilinjousia niin ois kiva tietää käykö ne varmasti t7 mosaan
Tulipahan tilattua setti noita jousia

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/mot ... entil.html

Ainakin tekstissä mainitaan että käy T7 moottoreihin. Mutta homma varmistunee kun saan tuon tilauksen. Pistän infoa sitten kun homma selviää.
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
aapee73
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 09:17
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja aapee73 »

Jouset tuli ja tässä hieman mittoja (mitattu työntömitalla, joten tarkkuus ei kummoinen)

vakio jousi
pituus 58,5mm
ulkohalkaisija 28,1mm
sisähalkaisija 21,9mm
langanpaksuus 3,1mm

KL Racing jousi
pituus 47,4mm
ulkohalkaisija 29,4mm
sisähalkaisija 21,8mm
langanpaksuus 3,7mm

Sitten tuossa minun kannessa, noissa vakiojousten sisällä oli pieni jousi, jonka käyttötarkoitus/olemassa olo jäi vielä hieman hämärän peittoon. Tuo jousi on helposti painettavissa kahdella sormella "lyttyyn", joten mitään kovin kummoista lisävoimaa tuo jousi ei tuo. Jos joku fiksumpi osaa kertoa mitä tuolla jousella haetaan, niin otan tiedon kiitollisena vastaan :)

Jouset vaihtuu tässä jonain päivänä, sovittelua tehtiin ja hienosti nuo tuntuisi paikoilleen istuvan. Mitään jousivoima mittaria en omista, joten tässä asiassa on luotettava KL Racingin spekseihin. Käsivoimalla tunnusteltuna nuo uudet jouset on aika paljon jäykemmät, eli nuo vakiot saa puristettu kädellä melkein loppuun asti, kun taas nämä uudet eivät menneet lähellekään.

Tässä vielä kuva vakiojousi vs. KL Racing T7 jousi
https://picasaweb.google.com/lh/photo/S ... directlink
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Jollain ulkomaalaisella foorumilla oli T7 kannessa seuraavan linkin jouset eli "Brian Crower Dual Valve Springs SR20VE GTIR Pulsar SR20": (en nyt äkkiseltään löydä topicia, jos joku tietää tapaukseen pastetkaa perään): http://www.ebay.co.uk/itm/Brian-Crower- ... 2c52564f5f
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Coltti »

aapee73 kirjoitti:Jouset tuli ja tässä hieman mittoja (mitattu työntömitalla, joten tarkkuus ei kummoinen)

vakio jousi
pituus 58,5mm
ulkohalkaisija 28,1mm
sisähalkaisija 21,9mm
langanpaksuus 3,1mm

KL Racing jousi
pituus 47,4mm
ulkohalkaisija 29,4mm
sisähalkaisija 21,8mm
langanpaksuus 3,7mm

Sitten tuossa minun kannessa, noissa vakiojousten sisällä oli pieni jousi, jonka käyttötarkoitus/olemassa olo jäi vielä hieman hämärän peittoon. Tuo jousi on helposti painettavissa kahdella sormella "lyttyyn", joten mitään kovin kummoista lisävoimaa tuo jousi ei tuo. Jos joku fiksumpi osaa kertoa mitä tuolla jousella haetaan, niin otan tiedon kiitollisena vastaan :)

Jouset vaihtuu tässä jonain päivänä, sovittelua tehtiin ja hienosti nuo tuntuisi paikoilleen istuvan. Mitään jousivoima mittaria en omista, joten tässä asiassa on luotettava KL Racingin spekseihin. Käsivoimalla tunnusteltuna nuo uudet jouset on aika paljon jäykemmät, eli nuo vakiot saa puristettu kädellä melkein loppuun asti, kun taas nämä uudet eivät menneet lähellekään.

Tässä vielä kuva vakiojousi vs. KL Racing T7 jousi
https://picasaweb.google.com/lh/photo/S ... directlink
Btw. työntömitan tarkkuus on 0.05mm, joten ainakaan sen piikkiin ei voi mahdollisia epätarkkoja mittoja pistää :).
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Vastaa Viestiin