Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)
Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)
Alla vertailun vuoksi 2.3kone, 0.86 pesä ja 9.6 nokat (volvon vietärit, portattu kansi)
http://i593.photobucket.com/albums/tt15 ... dyno-1.jpg
Verrattuna noihin aikaisempiin alaalta kärsinyt ja tehot nousseet ylemmäs luonnollisesti. Kuitenkin vielä jotain heppoja >7000rpm.
http://i593.photobucket.com/albums/tt15 ... dyno-1.jpg
Verrattuna noihin aikaisempiin alaalta kärsinyt ja tehot nousseet ylemmäs luonnollisesti. Kuitenkin vielä jotain heppoja >7000rpm.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)
Milläs paineilla tuo käppyrä on saatu aikaiseksi?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)
Max 1,85bar ja ylhääl 1,65bar, ahdojen nousu melko maltillinen/lineaariinen tuohon piikkiin.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)
pitää keväällä linkittää uudet käyrät kun on saatu vahvempi kytkin ja e85 softa tuohon femmaan
nyt on tosiaan kaikki elämä vasta tuolla yläkierroksilla. lähinnä sen kytkimen takia.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)
Meneekös tuo 3071:n 9-5 vakio pakosarjaan jos kannen ja pakosarjan väliin
laittaisi välilaipan? Vai turbon ja pakosarjan väliin?
Ja minkä paksuinen tarvisi olla?
Tuolta muuten löytyy jäykempiä venttiilijousia, mutta
ei oikein tuo ruotsi taivu niin ei varmuutta...
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/saa ... entil.html
laittaisi välilaipan? Vai turbon ja pakosarjan väliin?
Ja minkä paksuinen tarvisi olla?
Tuolta muuten löytyy jäykempiä venttiilijousia, mutta
ei oikein tuo ruotsi taivu niin ei varmuutta...
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/saa ... entil.html
Saab 9-5 2.3t RE85 -99
Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)
Tarvis varmaan saada siirrettyä oikelle kun alkaa olla ahdasta ilmastoinnin kompuran tullessa eteen.99 Saappi kirjoitti:Meneekös tuo 3071:n 9-5 vakio pakosarjaan jos kannen ja pakosarjan väliin
laittaisi välilaipan? Vai turbon ja pakosarjan väliin?
Ja minkä paksuinen tarvisi olla?
Tuolta muuten löytyy jäykempiä venttiilijousia, mutta
ei oikein tuo ruotsi taivu niin ei varmuutta...![]()
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/saa ... entil.html
Jos joku on ehtiny kokeilemaan noita venttiilinjousia niin ois kiva tietää käykö ne varmasti t7 mosaan
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)
Perunan istutusta Ng900:seen.
Tuossa jutussa ainakin taisi mennä orkkissarjaan.
Tarkoitus lyhentää turbon imukaulaa jolloin saisi muutaman millin lisätilaa...
Vai onko mahdoton paikka laittaa?
Kannattaako suoraan hommata peltisarja?
Tuossa jutussa ainakin taisi mennä orkkissarjaan.
Tarkoitus lyhentää turbon imukaulaa jolloin saisi muutaman millin lisätilaa...
Vai onko mahdoton paikka laittaa?
Kannattaako suoraan hommata peltisarja?
Saab 9-5 2.3t RE85 -99
Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)
^Mulla on ng-satkussa 3071 Garrett vakiopakosarjassa. Pakosarjan ja kannen välissä on muutaman millin "levityspala". Muita muutoksia ei käsittääkseni ole tehty.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)
Tällaista tietoa juuri tarvitsinkin. Tottakai joutuu jotain pieniä modauksia
tekemään, flekti, imuputki, letkut, dp yms yms...
Mutta jos levityspalalla mahtuu paikoilleen, että ei lohkoon
ota kiinni niin helpottaa hommaa kummasti![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
tekemään, flekti, imuputki, letkut, dp yms yms...
Mutta jos levityspalalla mahtuu paikoilleen, että ei lohkoon
ota kiinni niin helpottaa hommaa kummasti
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 9-5 2.3t RE85 -99
Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)
scorpio_88, oliko tuo sun käyttämä pakosarja linkin takaa löytyvä Grenrör Extreme T25? Pitäisi nimittäin itsellekin viritellä tuo Garrett puhaltelemaan ja ei nyt jaksaisi/ehtisi ruveta vääntämään tuota pakosarjaa itse.
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/gre ... e-t25.html
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/gre ... e-t25.html
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)
Kävisiköhän tuo miten?
http://www.s-10r.co.uk/saabmanifolds.html
Tuolta kyseisestä paikasta on tulossa 12mm spaceri.
http://www.s-10r.co.uk/saabmanifolds.html
Tuolta kyseisestä paikasta on tulossa 12mm spaceri.
Saab 9-5 2.3t RE85 -99
Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)
Tulipahan tilattua setti noita jousiasaapas77 kirjoitti:Tarvis varmaan saada siirrettyä oikelle kun alkaa olla ahdasta ilmastoinnin kompuran tullessa eteen.99 Saappi kirjoitti:Meneekös tuo 3071:n 9-5 vakio pakosarjaan jos kannen ja pakosarjan väliin
laittaisi välilaipan? Vai turbon ja pakosarjan väliin?
Ja minkä paksuinen tarvisi olla?
Tuolta muuten löytyy jäykempiä venttiilijousia, mutta
ei oikein tuo ruotsi taivu niin ei varmuutta...![]()
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/saa ... entil.html
Jos joku on ehtiny kokeilemaan noita venttiilinjousia niin ois kiva tietää käykö ne varmasti t7 mosaan
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/mot ... entil.html
Ainakin tekstissä mainitaan että käy T7 moottoreihin. Mutta homma varmistunee kun saan tuon tilauksen. Pistän infoa sitten kun homma selviää.
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)
Jouset tuli ja tässä hieman mittoja (mitattu työntömitalla, joten tarkkuus ei kummoinen)
vakio jousi
pituus 58,5mm
ulkohalkaisija 28,1mm
sisähalkaisija 21,9mm
langanpaksuus 3,1mm
KL Racing jousi
pituus 47,4mm
ulkohalkaisija 29,4mm
sisähalkaisija 21,8mm
langanpaksuus 3,7mm
Sitten tuossa minun kannessa, noissa vakiojousten sisällä oli pieni jousi, jonka käyttötarkoitus/olemassa olo jäi vielä hieman hämärän peittoon. Tuo jousi on helposti painettavissa kahdella sormella "lyttyyn", joten mitään kovin kummoista lisävoimaa tuo jousi ei tuo. Jos joku fiksumpi osaa kertoa mitä tuolla jousella haetaan, niin otan tiedon kiitollisena vastaan![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jouset vaihtuu tässä jonain päivänä, sovittelua tehtiin ja hienosti nuo tuntuisi paikoilleen istuvan. Mitään jousivoima mittaria en omista, joten tässä asiassa on luotettava KL Racingin spekseihin. Käsivoimalla tunnusteltuna nuo uudet jouset on aika paljon jäykemmät, eli nuo vakiot saa puristettu kädellä melkein loppuun asti, kun taas nämä uudet eivät menneet lähellekään.
Tässä vielä kuva vakiojousi vs. KL Racing T7 jousi
https://picasaweb.google.com/lh/photo/S ... directlink
vakio jousi
pituus 58,5mm
ulkohalkaisija 28,1mm
sisähalkaisija 21,9mm
langanpaksuus 3,1mm
KL Racing jousi
pituus 47,4mm
ulkohalkaisija 29,4mm
sisähalkaisija 21,8mm
langanpaksuus 3,7mm
Sitten tuossa minun kannessa, noissa vakiojousten sisällä oli pieni jousi, jonka käyttötarkoitus/olemassa olo jäi vielä hieman hämärän peittoon. Tuo jousi on helposti painettavissa kahdella sormella "lyttyyn", joten mitään kovin kummoista lisävoimaa tuo jousi ei tuo. Jos joku fiksumpi osaa kertoa mitä tuolla jousella haetaan, niin otan tiedon kiitollisena vastaan
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jouset vaihtuu tässä jonain päivänä, sovittelua tehtiin ja hienosti nuo tuntuisi paikoilleen istuvan. Mitään jousivoima mittaria en omista, joten tässä asiassa on luotettava KL Racingin spekseihin. Käsivoimalla tunnusteltuna nuo uudet jouset on aika paljon jäykemmät, eli nuo vakiot saa puristettu kädellä melkein loppuun asti, kun taas nämä uudet eivät menneet lähellekään.
Tässä vielä kuva vakiojousi vs. KL Racing T7 jousi
https://picasaweb.google.com/lh/photo/S ... directlink
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)
Jollain ulkomaalaisella foorumilla oli T7 kannessa seuraavan linkin jouset eli "Brian Crower Dual Valve Springs SR20VE GTIR Pulsar SR20": (en nyt äkkiseltään löydä topicia, jos joku tietää tapaukseen pastetkaa perään): http://www.ebay.co.uk/itm/Brian-Crower- ... 2c52564f5f
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)
Btw. työntömitan tarkkuus on 0.05mm, joten ainakaan sen piikkiin ei voi mahdollisia epätarkkoja mittoja pistääaapee73 kirjoitti:Jouset tuli ja tässä hieman mittoja (mitattu työntömitalla, joten tarkkuus ei kummoinen)
vakio jousi
pituus 58,5mm
ulkohalkaisija 28,1mm
sisähalkaisija 21,9mm
langanpaksuus 3,1mm
KL Racing jousi
pituus 47,4mm
ulkohalkaisija 29,4mm
sisähalkaisija 21,8mm
langanpaksuus 3,7mm
Sitten tuossa minun kannessa, noissa vakiojousten sisällä oli pieni jousi, jonka käyttötarkoitus/olemassa olo jäi vielä hieman hämärän peittoon. Tuo jousi on helposti painettavissa kahdella sormella "lyttyyn", joten mitään kovin kummoista lisävoimaa tuo jousi ei tuo. Jos joku fiksumpi osaa kertoa mitä tuolla jousella haetaan, niin otan tiedon kiitollisena vastaan
Jouset vaihtuu tässä jonain päivänä, sovittelua tehtiin ja hienosti nuo tuntuisi paikoilleen istuvan. Mitään jousivoima mittaria en omista, joten tässä asiassa on luotettava KL Racingin spekseihin. Käsivoimalla tunnusteltuna nuo uudet jouset on aika paljon jäykemmät, eli nuo vakiot saa puristettu kädellä melkein loppuun asti, kun taas nämä uudet eivät menneet lähellekään.
Tässä vielä kuva vakiojousi vs. KL Racing T7 jousi
https://picasaweb.google.com/lh/photo/S ... directlink
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.