National Performance- Jarrulevyt

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: National Performance- Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Nyt on NP levyillä ja orkkis paloilla ajeltu ja kuluvat ainakin aika nopeasti.
joku 70 000km ja urat on kadonnut. Jumputtaa edelleen, mutta johtunee jostain muusta kuin levyistä. og9-5 levyt vaan on naurettavan pienet rata-ajoon ainakin näin painavaan autoon.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
exclusive
"Turbo"
Viestit: 265
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: National Performance- Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja exclusive »

kokemusta noista ei vielä ole mutta tollaset tilasin joka nurkkaan uritettuina ja mustattuna, myyjä ei suositellut rei'itettyjä kadulle. Noiden kaveriksi EBC green palat, ferodo nesteet ja teräspunos letkut.
Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Nicke
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 15:12
Paikkakunta: Kaarina

Re: National Performance- Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Nicke »

Nicke kirjoitti:Nationalin levyt kieroksi 9-5 Aerossa, 8000km ajettu.
Hieman harmittaa kun luuli että ei tarvi puljata jarrujen kanssa vähän aikaan.

Nyt sitten vaan kyselemään että saako takuuseen uutta.
Takuuseen tuli uudet levyt.
Siinä ne nyt odottaa asennusta.

Samalla vaihtuu palat Ferodo Premium malliksi.
Laitan lisää kokemuksia kun saan kamat alle.
Saab 9-5 Aero 2003
alajpa
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 17:11
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: National Performance- Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja alajpa »

Noin 15tkm ajetut nationalin etulevyt nyt niin kierot, että ei varmaan katsastuksesta enää mene läpi.

Talvella jo täristi jarrutuksissa vähän ja arvelin alatukivarsien sivutukia syypääksi. Uusilla uretaanipuslilla tärinä jarrutuksissa väheni, mutta ei hävinnyt kokonaan.

Tärinä tuntui lisääntyvän nyt keväällä ja katsastus alkaa olla ajankohtainen, niin käytin autoa eilen jarrutestissä. Tulos oli, että etulevyt on kierot ja todennäköisesti tulee hylky.

Vuosi takaperin asensin levyt, eli takuuaika on kait jo umpeutunut. Olisi pitänyt aikaisemmin jo käydä testauttamassa jarrut, mutta en uskonut että tärinä tulisi jarruista.

Etulevyt pitää uusia jokatapauksessa ja taidan ostaa motonetin tai bilteman levyt, noita saa kuitenkin kolme paria nationalin levyparin hinnalla. Jäi vähän huono kuva nationalin levyistä. Ei se hintakaan aina takaa laatua.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: National Performance- Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Jarrulevythän ei yleensä mene kieroon. Ongelma tulee siitä, että jarrupaloista jää palamateriaalia siihen levyn pintaan ja jos sitä jää epätasaisesti, levy täristää.

Varsinkin jos levyssä on selkeästi jarrupalan kuva/kuvia joissain kohdissa niin täristys on taattu.

Tuota voi ehkäistä käyttämällä laadukkaita jarrupaloja, sekä kovien jarrutusten ja hyvin lämpimillä levyillä paikallaan seistessä jarrun painamisen välttämistä.
-Rata-ajon lopuksi aina jäähdyttelykierros ja auto sellaseen parkkiin, ettei tarvi painaa jarrua tai käyttää käsijarrua joka vaikuttaa jomman kumman pään levyihin. Levyn sisäisen rumpukässärin käytöstä tuskin on haittaa.

Myös seisonnan aikana noi palat voi tarrata levyyn kiinni
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Vastaa Viestiin