Pakosarja T8iin
Pakosarja T8iin
Moro taase,
Nyt ois sitten kanssa tarvetta peltisatsin tiedoille wanhaan satkuun.
Vapariin on tullut tehtyä muutama, mutta nyt ois tiedon puutetta ahdetun sarjasta.
Jos sinulla on kuvia/ tietoa, kuinka tehdä paranneltu versio orkkiksen tilalle, niin ilmoita. Voin vaikka suorittaa jonkinmoisen korvauksen kunnon piirustuksista...
Nousut pitäisi saada tietää/ sylinteri ja kuinka nopea lasku pitää olla.
Akku siirtyy takakonttiin. Joten, kokoa ei tarvitse miettiä.
-H-
Nyt ois sitten kanssa tarvetta peltisatsin tiedoille wanhaan satkuun.
Vapariin on tullut tehtyä muutama, mutta nyt ois tiedon puutetta ahdetun sarjasta.
Jos sinulla on kuvia/ tietoa, kuinka tehdä paranneltu versio orkkiksen tilalle, niin ilmoita. Voin vaikka suorittaa jonkinmoisen korvauksen kunnon piirustuksista...
Nousut pitäisi saada tietää/ sylinteri ja kuinka nopea lasku pitää olla.
Akku siirtyy takakonttiin. Joten, kokoa ei tarvitse miettiä.
-H-
Minuakin kyseinen kapistus kiinnostaisi. Vielä parempaa jos jollain sattuisi olemaan jonkinsortin CAD-tiedostona laipat jotka voisi sitten lankasahalla ajaa. Tai jos joku haluaa CAD-tiedoston tehdä niin korvaukseksi saat yhden setin pakosarjan laippoja.
-tuomas-
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Hienoa. Mielenkiinnosta voisin ihmetellä pakosarjaa livenä/kuvista jos se vain suinkin on mahdollista. Mutta laippojen piirustukset otetaan kyllä kiitollisena vastaan. Paperiversiokin käy, mutta tiedostona mieluusti jos on mahdollista. Saa suoraan ajettua mastercamin kautta lankasahalla kätevästi.
-tuomas-
-tuomas-
Viimeksi muokannut tuomas, Ti Huhti 14, 2015 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Tulee ehkä liian myöhään, mutta näiltäkin jampoilta olisi ehkä voinut kysyä liikenisikö valmiiksi piirrettyä kuvaa: http://project911.luminasweden.com

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tuo kuva on kylläkin 16v kannen pakosarjan laipasta. Mullakin saattaa ko. DWG-kuva löytyä jostainjus kirjoitti:Tulee ehkä liian myöhään, mutta näiltäkin jampoilta olisi ehkä voinut kysyä liikenisikö valmiiksi piirrettyä kuvaa: http://project911.luminasweden.com

#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Jep jep,
Tuossa eilen tallia siivotessa, tapeltiin kaverin kanssasiitä, kuinka toteuttaa putket ennen turboa.
Jos olette katsoneet race pelejä, niin putkien pituus on aika tarkaan 40-60cm mitoissa.
Kollektorin rakentaminen on sitten tarkkaa. EI SAA tehdä sitä niin, että otat kaikki neljä putkea yhteen ja siihen ympärille vain "laatikko". Mihin katoaa turbolle menevä paine, kysyt sitten.
Sen kollektorin tekeminen on sitten swiddumainen. voin sanoa jo sen nyt tässä. Noh, ensi viikolla alkaa sen rälläköiminen ja suunnitteleminen, vai menikö se toiste päin
Itse tuon turbon koneen suuntaisesti ja ylös. Niin kuin siinä yhdessä 16 venasessa sweduthuuning saabassa, mistä oli se starttauspätkä täällä sivuilla.
En aio tehdä yhdestä puusta niitä laippoja kannen kylkeen. Jokaiselle putkelle on oma laippa.
Niin kuin aiemmin sanoin, on helppo ottaa vaparin hyväkuntoisesta satsista ne. Ihan tarpeeksi hyvää matskuu ja on ainakin sopivat kanteen.
Säädettävä nokkapyörä pitää vielä sorvata.
Paljonkos muuten uskaltaa keventää vauhtipyörää, niin kuin kunnolla?
Tuosta yhtä linkkiä seurasin ja näin että yhdestä 16 tappisesta oli otettu niin paljon, että sen pyörä oli enää 7kg painava.
Vaparit SUX, kirjaimellisesti!
-H-
Tuossa eilen tallia siivotessa, tapeltiin kaverin kanssasiitä, kuinka toteuttaa putket ennen turboa.
Jos olette katsoneet race pelejä, niin putkien pituus on aika tarkaan 40-60cm mitoissa.
Kollektorin rakentaminen on sitten tarkkaa. EI SAA tehdä sitä niin, että otat kaikki neljä putkea yhteen ja siihen ympärille vain "laatikko". Mihin katoaa turbolle menevä paine, kysyt sitten.
Sen kollektorin tekeminen on sitten swiddumainen. voin sanoa jo sen nyt tässä. Noh, ensi viikolla alkaa sen rälläköiminen ja suunnitteleminen, vai menikö se toiste päin

Itse tuon turbon koneen suuntaisesti ja ylös. Niin kuin siinä yhdessä 16 venasessa sweduthuuning saabassa, mistä oli se starttauspätkä täällä sivuilla.
En aio tehdä yhdestä puusta niitä laippoja kannen kylkeen. Jokaiselle putkelle on oma laippa.
Niin kuin aiemmin sanoin, on helppo ottaa vaparin hyväkuntoisesta satsista ne. Ihan tarpeeksi hyvää matskuu ja on ainakin sopivat kanteen.
Säädettävä nokkapyörä pitää vielä sorvata.
Paljonkos muuten uskaltaa keventää vauhtipyörää, niin kuin kunnolla?
Tuosta yhtä linkkiä seurasin ja näin että yhdestä 16 tappisesta oli otettu niin paljon, että sen pyörä oli enää 7kg painava.
Vaparit SUX, kirjaimellisesti!
-H-
3d-mallinnus ohjelmilla esim. inventorilla pystyy tehdä levityskuvia putkista.
Esimerkiksi jos kaksi putkea yhtyy toisiinsa tietyssä kulmassa, niin voipi levittää se putken joka pitää rälläkäidä "muotoon". Tämän jälkeen vain tulostetaan levitys 1:1 paperille, kiedotaan levitysviivaa pitkin leikattu sabluuna putken päälle, tussilla rajaus ja rälläkkä soimaan....
Tulee todella virtaviivaisia liitoksia, jos on taitoa tuohon metalllin työstöön.
Esim. 2 ja piikkisestä putkesta voisi tulla yksi pyöreä 3" putki.....
voin laitttaa vielä kuvan malliksi jos löydän jostain...
Esimerkiksi jos kaksi putkea yhtyy toisiinsa tietyssä kulmassa, niin voipi levittää se putken joka pitää rälläkäidä "muotoon". Tämän jälkeen vain tulostetaan levitys 1:1 paperille, kiedotaan levitysviivaa pitkin leikattu sabluuna putken päälle, tussilla rajaus ja rälläkkä soimaan....
Tulee todella virtaviivaisia liitoksia, jos on taitoa tuohon metalllin työstöön.
Esim. 2 ja piikkisestä putkesta voisi tulla yksi pyöreä 3" putki.....
voin laitttaa vielä kuvan malliksi jos löydän jostain...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Pitää kai sitä sitten imuroida tuo inventori, jos sillä olis kätevä hahmotella tuota pakosarjaa. Saa vaan nähdä kuinka piirtäminen onnistuu, kun ei oo tullu piirreltyä kuin autocadilla ja solidworksilla.
EDIT: Mistähän tuon sais kätevästi imuutettua???
EDIT: Mistähän tuon sais kätevästi imuutettua???
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Mulle kaveri sorvas aikoinaan 99:iin amiksessa vauhtipyörää, 1,5kg lähti, muistaakseni 9->7,5kg eipä tuo mahdottoman ohueksi mennyt ja hyvin toimi.. on muutes vieläkin tallessa, jos joku tarviihessu75 kirjoitti:
Paljonkos muuten uskaltaa keventää vauhtipyörää, niin kuin kunnolla?
Tuosta yhtä linkkiä seurasin ja näin että yhdestä 16 tappisesta oli otettu niin paljon, että sen pyörä oli enää 7kg painava.

og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china