Harmaa APC boksi

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Harmaa APC boksi

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Nnoin,

Nyt on sitten aika aloittaa boksin thyynaus.

Mitä muutamilta sivuilta löysin, on ko. boksiin kahta modaus tyyppiä.

Versio 1: boost level from 0.9 -> to 1.4bar.
Versio 2: boost level from 0.5 -> to 1.4bar.

Kumpi parempi ja miksi.

Mulla on tuo alempi paineluku hepreaa. Onko se niin, että tupro alkaa ahtamaan tuossa luvussa, vai häh?

Eikö tuo boksi anna enempää laittaa max ahtoja???

Sitten tietysti kiinnostaa komponenttien saanti (pääkaupunkiseutu). Mistä ja millaiset?

Onko kukaan tehnyt kumpaakaan versiota harmaaseen boksiin? Jos löytyy, niin ilmoittautuu. Katsotaan yhdessä hommaa, kiitos.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Mä käsitin sen niin, että modauksen jälkeen APC:stä voi säätää maksimipaineet tuolle annetulle välille..

Mä oon tehnyt tuon version 1 siihen takapenkin alla olevaan MUSTAAN boksiin. En tiedä miten paljon se eroaa siitä harmaasta.

Kyllä se ihan hienosti toimii, paineita vain ei tosiaan saa mitenkään hirveän paljoa, jos yrittää yli ~1.2bar niin tulee vaan hirveä piikki alakierroksille ja sitten yläkierroksilla tullaan alaspäin. Tosin mulla oli käytössä sillon tuon boksin kanssa se vanhemman 9000:n ahtaanlainen cooleri, joten sekin varmasti tiputti paineita yläkierroksilla.
Aki Peltola #1132
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Sama juttu: kokemusta vain uudemmasta boksista, mutta ei ilmeisesti toiminnasllista eroa. Muutos vaikuttaa muuten samalta. Se säätörajan muutos johtuu niiden vastuksien vaihtamisesta. Vastus R40 vaihdetaan suuremmaksi jolloin ylä- ja alaraja nousee. Raja-arvoja saa taas laajennettua vaihtamalla sen toisen potikan laajemman ohmi-arvon omaavaksi jolloin vastuksen arvo jää pienemmäksi.

Katso: http://www.900aero.com, TAI ALLA ja vertaa vastuksen R40 ohmi-arvoja suhteessa ahtojen määrään. Suurempi resistanssi=enemmän ahtoja

ersion 1 (gives boost levels from 0.9 bar to 1.4 bar)
1. Open the APC
2. Open the circuit board.
3. Locate the R42 resistor
4. Exchange the resistor for a wire.
5. Locate the R40 resistor (600 ohm).
6. Exchange the resistor for a 1300 ohm resistor. REILUSTI SUUREMPI VASTUS
7. Don't touch anything else.
8. Put it all together

OR

version 2 (gives boost levels from 0.5 bar to 1.4 bar)
1. Open the APC
2. Open the circuit board.
3. Locate the R42 resistor
4. Exchange the resistor for a wire.
5. Locate the F-pot (500 ohm).
6. Exchange the F-pot for a 1000 ohm pot. SUUREMPI POTIKKA
7. Locate the R40 resistor (600 ohm)
8. Exchange the resistor for a 900 ohm resistor. VÄHÄN SUUREMPI VASTUS
9. Don't touch anything else.
10. Put it all together

LAITA ne potikat kabiiniin heti suosiolla. Ei ole paha homma ja

jatkan pian
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Koulu haittaa harrastuksia :)

Toivottavasti sait selvää mitä tarkoitin.

Olikos sulla Aksu sokeoitu se kierrosluvun tieto? Saatto olla Myrkkykin kun oli poistanut kyseisen tiedon ilmeisesti ihan vain piuhan katkaisemalla. Itselläni potku tulee 2500rpm ja 3800rpm alkaen tiputtaa takas 0,8bar. Vakio IC. Ajattelin, että kun laittaa isomman IC:n niin vois kokeilla pitää ahdot ylhäällä loppuun asti. Saa nähä mitä kone, ja erityisesti turbo tykkää.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Just toi Teman pastettama "ersion 1" :D mulla on/oli.
Olikos sulla Aksu sokeoitu se kierrosluvun tieto?
Kyllä mä sitäkin koitin, ei suurta vaikutusta, kun tosiaan cooleri ahdisti ja turbo myös.. Nyt satkuun tulee se uudemman mallin musta boksi, -87 tonnarista, "BSR" - modattuna. Lisäksi tulee uudemman mallin tonnarin cooleri ja paikallaan on jo isompi ahdin, joten pitäis alkaa tapahtua jotain myös yläkierroksilla. ;)
Aki Peltola #1132
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Jesh,

Kuis kannattaa ne potikat laittaa kabiinin puolelle?

Onko ne potikat siis säädettäviä?

Laitan piuhat piirilevyyn ja vedän ne maton ali esim kojelautaan?

-H-
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Kyllä säädettäviä ovat ja siirto kojelautaan tapahtuu juuri kuvailemallasi tavalla.

P.S. Jos aiot hommata itsellesi kuskin ja juopotella omassa autossasi niin suosittelen piilottamaan nuo potikat mahdollisimman hyvin... :lol: :oops:
Aki Peltola #1132
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Minulla on potikoiden laitto menossa näin jälkikäteen. Säätö on todellakin "jännää" ja tarkkaa joten sisään vaan.

teeksi pini kiljotus vilheet ku on penkillä liikaa istutu 8O ja kiile :D
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Heh!

Onko ollut säätöä?

Khato mää nhäytän ku Shaappi lhiikkuu, hik! Paina khaasua, paina!Brraaaaaa! poks. Mhi-mhi miikhä she oli?!

-H-
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Kaveri sitä kiros että aina ko se pääsee(huom. pääsee!) ajamaan mun saabilla niin heti pitää säätää boksia niin että sei loppujen lopuks kulje enää kunnolla. :lol: Onnistuneita virityksiä siis, ja seuraavana päivänä saa hakea sitte taas oikean setupin krapulassa. :lol:

Mitä tästä opimme? Alkoholi ja autoilu eivät sovi yhteen! :oops:

Onneks tulee tuo tonnisen boksi, siinä saa potikat pysyä paikallaan ja kuori ruuvataan tiukasti kiinni. Siinähän ei ole edes niitä reikiä kuoressa potikoitten kohdalla joten säätäminen on hankalampaa. ;)
Aki Peltola #1132
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Itseänikin kiinnoistais noiden potikoiden siirto kabiinin puolelle, voisiko joku kertoa millainen homma se on? Millä olette tehneet piuhojen läpiviennin APC -boksiin, rosvoliittimilläkö viereen vai?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
900tic
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Marras 04, 2004 20:56
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja 900tic »

Sitten tietysti kiinnostaa komponenttien saanti (pääkaupunkiseutu). Mistä ja millaiset?
Itse kyselin paikallisesta kodinkonehuollosta noita osia, mutta heidän valikoimistaan/kirjoistaan ei kaikkia 1. ja 2. variaatioissa tarvittavia löytynyt (lähelle kyllä).

900ohmista vastusta lähinnä oli 1000ohminen
1300ohmista vastusta lähinnä oli 1200ohminen

F-potiksi vaihdettava 1000ohminen säätövastus oli ainut mikä löytyisi.

Elikkäs itse kyselisinkin, että löytyykö noita oikeilla arvoillakin olevia vastuksia jostain? Ja meniskö homma kuinka metsään, jos nuo arvot heittää vähän?
900T8 3D -82
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
Vastaa Viestiin