VÄLIJÄÄHDYTTIMEN KIMPPATILAUS

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

2,3T sport kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Pistähän kuva tähän näytille.
Laittaisin mutku ei oo sivuja mihin siirrän kuvan ja sitten pistäisin linkin tänne. Ainakaan alkukeväästä näihin postauksiin ei saanu suoraan liitettyä kuvaa. Onko kuvio muuttunut sittemmin?
Lähetä kuvat emailina Mimmille niin ne on sitten täällä näkyvillä. Vai mitä Mimmi?
turbo-s
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 20:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja turbo-s »

Tässä olisi noiden kennojen kuva:

http://img.photobucket.com/albums/v481/ ... Kennot.jpg
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Kiitos turbo-s:lle :D

Noita valkoisia cooleri-laatikoita on tossa jokunen peräkkäin 8)

Infoan kuinka sovitus työ etenee...
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Kylläkait tuo tieten hieman erinäkönen on.. :oops: Toivotaan nyt et saahaan piakkoin ni kerkee asentaan ennen 35 asteen pakkasia. :evil:
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Hyvältä vaikuttaa...

Kun vaan sais sen äkkiä. Toisaalta en varmaan tän vuoden puolella kuitenkaan ole montaa päivää kotona joten se asennus menee kevääseen joka tapauksessa. Joku on joskus todennut ettei tehoa voi olla koskaan liikaa, yhdyn siihen (sanontaan, en sanojaan).
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Kylläkait mää alan jo luovuttaan. :? Täs on prkl menny jo puolivuotta ainakin. 8O Olisin unohtanu jo koko homman jos siellä ei olisi kiini mun 150€! :x Ja vielä pitäs muka maksaa 340€. :evil: Kyllä tämmösillä toimitusajoilla pitäisi olla jo ilmanen cooleri. :? Tai niitten maksaa mulle että mää otan ees sitä.
a9e0r0o0
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja a9e0r0o0 »

Nyt on ensimmäinen cooleri valmis ja käytössä!!! Erinäisten vaiheiden ja sovituskertojen jälkeen auto on nyt uudella coolerilla liikenteessä. Niitä joita odotus jo tympii, niin voin lohduttaa että minun auto oli mallin hommissa 4viikkoa 8O. No homman viivästymiselle oli ihan ymmärrettävät syyt, eikä niistä sen enempää.

Kävin jopa tänään katsastamassa auton. Eipä katsastusasemansetä paljon valitanut vaikka uutuuttaan kiiltävä cooleri oli nokalla ja vanha peräluukussa. Korin sarjanumero on vararenkaantilassa, joten vanha cooleri ei varmaan jäänyt huomaamatta. Ai niin se on muuten myynnissä :lol:.

Cooleri on ihan siististi tehty ja todennäköisesti melkoisen toimiva. No aikanäyttää kunhan sitä pääsee paremmin testaamaan. Pinta-alaa siinä on jokatapauksessa merkittävästi enemmän kuin orginaalissa. Viikonloppuna Helsinki Motor Show:ssa tuli vilkaistua Subaru Impreza WRX:n pellin alle. Jos sen cooleria vertaa nyt asennettuun, niin Saabin coolerissa on pinta-alaa vähintään kolminkertaisesti. Laitan lisää infoa kunhan ehdin paremmin testailemaan autoa.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

a9e0r0o0 kirjoitti: Cooleri on ihan siististi tehty ja todennäköisesti melkoisen toimiva. No aikanäyttää kunhan sitä pääsee paremmin testaamaan. Pinta-alaa siinä on jokatapauksessa merkittävästi enemmän kuin orginaalissa. Viikonloppuna Helsinki Motor Show:ssa tuli vilkaistua Subaru Impreza WRX:n pellin alle. Jos sen cooleria vertaa nyt asennettuun, niin Saabin coolerissa on pinta-alaa vähintään kolminkertaisesti. Laitan lisää infoa kunhan ehdin paremmin testailemaan autoa.

No hyvä niin, nyt ootellaan sitten kuinka tämä tee-se-itse asennus onnistuu. Ei kai sulla oo mitään puukkoja jouduttu tekeen ton coolerin takia?
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

No johan oli aikakin et jollakin on edes tuo tilaamamme cooleri keulalla. Eihän tässä ole odoteltukaan. :?

Ja nyt sit odotellaan et meille muille aletaan hitsaamaan niitä... 8O No juhannuksena on lämmin asennella. :?
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Repo soitti mut paikalle katsomaan valmista cooleria ja sen asennusta. Operaation nopeuttamiseksi pelkän sivussaseisoskelun sijaan minäkin sitten osallistuin sen coolerin asentamiseen kunnes auto oli valmis koeajoa varten.

Paikalleen asentaminen sujui yllättävän helposti, mutta pari operaatiota oli tehty sitä ennen. Eli syyläri oli poistettu keulalta. (ei sikäli outoa kun Haynes/Alfamer-kirjatkin suosittelevat tekemään sen orkkis-cooleria poistettaessa ja asennettaessa) Lisäksi uusi cooleri tosiaan on luokkaa -mitä keulalle mahtuu- eli vasemman ajovalon ja coolerin päädyn välissä olevaa peltiä joutuu taivuttamaan pari senttiä. (ton näkisi helpommin valokuvasta). Pellin taivutus ei vaadi työkaluja vaan a9e0r0o0:n autossa homma hoitui kämmenpohjalla peltiä painamalla.

Nuo a9e0r0o0:n coolerin päädyt on "polvea vasten tehty", mutta toimivuus ja asennuksen onnistuminen on nyt testattu. Meille muille tulee "koneistetut" osat cooleriin (päädyt,kiinnitystapit,jne.)

Kun alihankkijalla teetetyt osat saapuvat niistä kasataan kaikki loput coolerit. Vielä ennen niiden lähettämistä tilaajille mä asennan oman kappaleeni paikalleen jolloin mahdolliset asennuksen vaatimat muutokset on vielä mahdollista tehdä coolereihin. Muutoksia ei pitäisi tulla jos koneistaja pysyy tarkasti a9e0r0o0:n coolerista otetuissa mitoissa, mutta tämä varotoimi vain siksi ettei niitä kennoja sitten postitella edestakas ympäri Suomea korjaustöitä varten.

Repo lupaili coolereita pukinkonttiin, mut mä ainakin varaudun vuodenvaihteen ylitykseen...

Mulla on kuvia tosta a9e0r0o0:n coolerista asennuskuvia jos joku lainaisi sivutilaa :lol:

Noista kuvista huolimatta mä teen sit sen asennusohjeen kun sovitan cooleria autooni...
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

Nyt kun teiltä jää ylimääräsiks vanhoja coolereita, niin mulle voi tarjota yv:llä edullista uudemman mallin tonnarin cooleria. 8)
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

2.3T sport kirjoitti:Noista kuvista huolimatta mä teen sit sen asennusohjeen kun sovitan cooleria autooni...
Jep otahan hyviä asennus kuvia sitten. :lol: :oops: Ja paljon.Joka vaiheesta.Silleen et tyhmempikin saa asennettua ja väännettyä peltiä solmuun. Niin ja tietenkin tehtyä omia huippu patentteja. :D
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla taitaa kohta leikata aivolohkoisa kiinni tämä venaaminen. :twisted: Tässä on tovi vierähtänyt.. Eikä mitään järkevää kuulu. :x Mallina olleessa tonnarissa cooleri kiinni sekö riittää?? EI!!Haluan myös omani ja kun olen siihen vielä etumaksunkin suorittanut sillä ehdolla että saan sen. :? Ne coolerit piti olla valmiita jo syyskuun alussa ekan kerran. Olisivat hiljaa tai pitäkööt lupauksensa. Muistaakseni kennot tilattu jo toukokuussa ja etumaksu maksettu elokuussa...
Kohta on pakko alkaa itsekkin kyseleen niitä vaikka lupauduttiin olemaan hiljaa kun yksi jo hoitaa tätä asiaa. Mut jospa se tois ehkä lisää vauhtia toimintaan. :evil:
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

2,3T sport kirjoitti: Nuo a9e0r0o0:n coolerin päädyt on "polvea vasten tehty", mutta toimivuus ja asennuksen onnistuminen on nyt testattu. Meille muille tulee "koneistetut" osat cooleriin (päädyt,kiinnitystapit,jne.)

Kun alihankkijalla teetetyt osat saapuvat niistä kasataan kaikki loput coolerit. Vielä ennen niiden lähettämistä tilaajille mä asennan oman kappaleeni paikalleen jolloin mahdolliset asennuksen vaatimat muutokset on vielä mahdollista tehdä coolereihin. Muutoksia ei pitäisi tulla jos koneistaja pysyy tarkasti a9e0r0o0:n coolerista otetuissa mitoissa, mutta tämä varotoimi vain siksi ettei niitä kennoja sitten postitella edestakas ympäri Suomea korjaustöitä varten.

Repo lupaili coolereita pukinkonttiin, mut mä ainakin varaudun vuodenvaihteen ylitykseen...
Soitin tänään aiheesta. Päädyt yms. osat tekevä alihankkija piti pajansa suljettuna joulun ja välipäivät. Päätyjen valmistaja sanoi osien valmistuvan ensiviikolla.
Pro-Mo:n Repo pahoitteli kuitenkin että projekti on taas venynyt ja sanoi olevansa valmis tekemään, tällä viikolla, vastaavalla menetelmällä pari cooleria kasaan, kuin a9e0r0o0:nkin autoon tehtiin.
Se mun autossa testattava eka "sarjatuotanto-kappale" on sovittu olevaksi valmiina 14.-16. väliseksi viikonlopuksi. Olen myös varannut itselleni coolerin asennukseen aikaa ko. viiikonlopulle.
Tuon kappaleen tekemisen yhteydessä tehdään hitsausjigi, jonka avulla loppujen kasaamisen pitäisi sujua muutamissa tunneissa per cooleri.

Mutta heille joiden mittari on jo nyt odotuksesta aivan täynnä ja seuraavat kaksi viikkoa ovat aivan liikaa niin Repo on valmistautunut tekemään vastaavan coolerin kuin a9e0r0o0:llekin; Ulkonäkö ei ehkä ole ihan näyttelyyn sopiva, mutta toimii tehtävässään kuten pitääkin.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

On tainnut alihankkija pitää puotia kiinni koko syksyn... :evil: Vai että vieläkin venyy ja venyy.. Kyllähän tuo pulju saa kohta jo maksaa et yleensä otan koko paskaa. Eivät näytä kiireellä ainakaan pilaavan tätä projektia. Olisin tässä ajassa kerennyt opetella hitsaamaan ja hitsannut jo oman. :twisted: Mut ei kait se auta ku tähän projektiin on lähdetty ni samakait tuo on saako sen tässä kuussa vai juhannuksena. :?
Vastaa Viestiin