liikkuu mutta ei tarpeeksi
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
liikkuu mutta ei tarpeeksi
Olisko kellään vinkkejä/ osia et sais 900 i16v pikkasen liikettä tai ääntä!!! kyselin jo tossa open-air systeemiä joka on turbon et sitä pitäis vähän soveltaa... ja pakoputkistoa ... yhteyden otot sähköpostiin kiitos..
Re: liikkuu mutta ei tarpeeksi
Jos on 2litranen niin löytynee peltipakosarja,nalleolut kirjoitti:Olisko kellään vinkkejä/ osia et sais 900 i16v pikkasen liikettä tai ääntä!!! kyselin jo tossa open-air systeemiä joka on turbon et sitä pitäis vähän soveltaa... ja pakoputkistoa ... yhteyden otot sähköpostiin kiitos..
http://www.moposport.fi/sivut/autolu03/sivu40.html
617503 900 16 v 4-2-1 235,00 Eur
Hommaa vapari filsun siihen vakio boksii ja siirtää ilmanoton pyöräkoteloon esim. turbon imuröörillä, ja samalla tekee lisäliitännän boksiin mikä myös ottaa ilmaa pyöräkotelosta. (Näin siis omassa turbossani, tosin vakio filsulla)
sitten tuon peltisatsin jatkoksi turbon rööriä turbon katalysaattorilla (toivottavasti ei ole katti).
Seuraava etappi mielestäni olisi kenties 2.1:sen kansi ja imusarja, mutta onkohan tästä iloa vaparissa? (Siis isommat kanavat, luulisi olevan iloa)
Nokista en tiedä, mutta luulisi että vakio nokat on aika passelit.
T. Pasi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
wetaet
NOS siinä nykyajan vaparikoneen, miksei myös ahdetun koneen trendi viritys.
Taitaa tulla lakipykälät suomessa vastan tosin....
Eikös ne ole kaikilla van radalla käytössä
Taitaa tulla lakipykälät suomessa vastan tosin....
Eikös ne ole kaikilla van radalla käytössä
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
ja sitten 2,3:sen kampiakseli ja iskun pituus pomppaa 78mm 90mm ja kone on 2,1 kannen kanssa ehkä 2,4 mutta sen voit laskee ku etit jostain paljo 2,1 männän halkasia on. vakio on 90mm tai 90,5 (cosworth sierrassa 90,5mm ja pitäis mennä suoraan en 100%varma) mutta tossa laskeskelin omaan autoon jos porais 94mm-96mm ylikokoon ja se 2,3 kampiakseli ni kone oiskin jo melkei 2,6L eli isompi ku vectran V6:nen
wisecon ylikoon männät autoracingillä 860€ sarja ja pitäis saaha jostain vielä halvemmallakin.
wisecon ylikoon männät autoracingillä 860€ sarja ja pitäis saaha jostain vielä halvemmallakin.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Sori. Niihän siitä olikin, mutta mitäs eroja 2.0 ja 2.3 kansilla on ku 2.3 kansi menee 900 laittamalla tai ainakin oletan niin koska niin moni on tehnyt sen mutta ei tosin kavereista mutta mitä nyt on netistä lukenut.Aksu900 kirjoitti:Tuostahan on ollut puhetta, että 2,3 kone ei mene 900:n laatikkoon ja 2,3 sisuskalut eivät käy 2.0 lohkoon ilman mittavia toimenpiteitä..
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
No etenkin tuossa uudempien 9000:n 2.3 kannessa on huomattavasti isommat kanavat kuin 2.0 kannessa. Jotta tämän saisi 900:n lohkon päälle, on jakopään koppaa ja/tai kantta hieman muokattava, kun muuten kannen ja kopan väliin jää rako, josta luonnollisesti tulee öljyt pihalle.. Muuten sopii kyllä.
Laskettuna ja em. tavalla modattuna olisi varmasti hyvä kansi kireään vapariinkin. Turboonhan tuo käy sellaisenaan.
Laskettuna ja em. tavalla modattuna olisi varmasti hyvä kansi kireään vapariinkin. Turboonhan tuo käy sellaisenaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
cossu saab
Jos joskus pääsette vertamaan cossu sierran ja T16 900 moottoria, niin huomaatte yllättävän paljon samoja mittoja ja piirteitä
Männät käy kyllä cossusta saabiin, oli muistaakseni vieläpä halvemmat kuin saabin omat männät
Mites noi venakopat sitte ?
Käykös esim. 9-5 Saabin 2.3T kannen venakoppa vanhaan og900 T16 mottiin ?
Niitäkin on pyörinyt tuolla hurreissa, olis siisti.
Männät käy kyllä cossusta saabiin, oli muistaakseni vieläpä halvemmat kuin saabin omat männät
Mites noi venakopat sitte ?
Käykös esim. 9-5 Saabin 2.3T kannen venakoppa vanhaan og900 T16 mottiin ?
Niitäkin on pyörinyt tuolla hurreissa, olis siisti.
9000 2,3i/T 89-93 kannet sopii OG900 T16 koneeseen suoraan, ja on sama kansi kun 900 2,1i. Näissä kanavat on hiukan suuremmat kun 2,0 kansissa, venttiilit on ilmeisesti samat kaikissa 16v kansissa? (siis 84-93)
900 2,1i imusarjassa on isommat kanavat, ja sopii näiden osalta suoraan 2,3/2,1 kanteen, varmaan 9000 2,3 imusarjassa on myös isommat kanavat?
Uudemmat kannet ( 94-> )ei sovi suoraan "bolt-on" satkuun (eikä tonnariin), ehkä modifioimalla saa sopimaan, siitä en ole jaksanut tutkia. Miten on venakopan laita, sitä en tiedä eikä asialla ole meikäläiselle juurikaan merkitystä.
Ruotsissa puhuvat pitkästä ja lyhyestä kannesta, jossa pitkä on tämä vanhempi, lyhyempi kaikissa -94 ja uudemmissa, ainakin 9000/9-3, en ole ihan varma 9-5:n koneesta.
9000 2,3i ja T kansissa on samat nokat, ja pakonokassa ei ole paikkaa virranjakaajalle. Kannessa kyllä on paikka virranjakaajalle jos sellaista haluaa käyttää, tarvii vain vaihtaa nokat...
900 2,1i on tehty suurentamalla porausta, 9000 2,3 on tehty pidentämällä iskua.
Mitenkö tämä liittyy topicciin? Ei voi tietää...
Vapariin saat tietysti helpoimmalla lisää tehoa turbottamalla sen. Taitaapi myös olle hv/Euro suhteessa selkeesti halvin viritys...
900 2,1i imusarjassa on isommat kanavat, ja sopii näiden osalta suoraan 2,3/2,1 kanteen, varmaan 9000 2,3 imusarjassa on myös isommat kanavat?
Uudemmat kannet ( 94-> )ei sovi suoraan "bolt-on" satkuun (eikä tonnariin), ehkä modifioimalla saa sopimaan, siitä en ole jaksanut tutkia. Miten on venakopan laita, sitä en tiedä eikä asialla ole meikäläiselle juurikaan merkitystä.
Ruotsissa puhuvat pitkästä ja lyhyestä kannesta, jossa pitkä on tämä vanhempi, lyhyempi kaikissa -94 ja uudemmissa, ainakin 9000/9-3, en ole ihan varma 9-5:n koneesta.
9000 2,3i ja T kansissa on samat nokat, ja pakonokassa ei ole paikkaa virranjakaajalle. Kannessa kyllä on paikka virranjakaajalle jos sellaista haluaa käyttää, tarvii vain vaihtaa nokat...
900 2,1i on tehty suurentamalla porausta, 9000 2,3 on tehty pidentämällä iskua.
Mitenkö tämä liittyy topicciin? Ei voi tietää...
Vapariin saat tietysti helpoimmalla lisää tehoa turbottamalla sen. Taitaapi myös olle hv/Euro suhteessa selkeesti halvin viritys...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
satun tuntemaan erään kisakoneita tekevän kaverin. Itekin ihmettelin koneiden samanlaisuutta, paras mitä minä kuulin on, että siihen aikaan kun cossun tekniikat oli ihan sika kallita, otettiin saabin 16v kansi, asennettiin siihen hihnapyörät ym. "pientä" muutosta ja plätkäistään koko hoito Fordin OHC lohkon päälle!! Tämä tuttuni on siis tehnyt näitä modifikaatioita, että se ei ole mikään huhu..Jos joskus pääsette vertamaan cossu sierran ja T16 900 moottoria, niin huomaatte yllättävän paljon samoja mittoja ja piirteitä
Semmosen mä laitan, jos joskus Fordin ostan.. Venttiilikopassa lukisi Saab 16valve ja moottorissa olisi turboahdin..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
ergr
Joo, muistelisin että joskus aikoinaan ??? maksoi cossun kansi yli 10tmk reilusti...
Kallis oli....
Kallis oli....