Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Stage 1 pyynti sitä 1 barin luokkaa. Stage 3 juurikin tuo kapun ilmoittama, tuohon on jo hyvä vaihtaa viggenin kykää jos ei sellasta ole. Tuo aeron ahdin hyvä vaihtoehto jos ei halua isompia projekteja tekemään.

Täältä suunnasta irtoilee syksymmällä "disco"ahdin, pakosarja ja DB sekä muuta tarvittavaa jos kiinnostaa enempi teho ;)

BTW, oisko hyvä tarkastella peruspaineitakin jos pyynti ei toteudu.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

hartsasaurus kirjoitti:mistä noita eri stagen tietoja löytää?
T5suitella kikkailemalla pääsee hyvin alkuun. http://trionic.mobixs.eu/ Download T5Suite 2.0
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
hartsasaurus
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja hartsasaurus »

täytyy katella ja tiedustella vähä että mille tässä auton kanssa alkaa :wink:
mitenkäs muuten katsastuksen kans käy kun noita paineita on ja silleesti? alkavat pian inttämään että on viritetty :lol: :lol: :lol:
joo pitää tarkastaa että onko mahollisia vuotoja esim jossain vai miten ei paineet toteudu...vai onko edellinen omistaja sitte ruuvaillu paineita pienemmiksi tai sitte se vaan vedätti että siinä ois stage 3 :evil: :evil:
2.5 tuuman putki siihen on laitettu ja sanoi että tuli lastun mukana....ja vapaavirtaussuodatin.....dumppi......siinäpä ne tais olla mitä pellin alle sanoi uutta olevan.
mistäs muuten tiiän onko cooleri alkuperänen vai vaihettu isompaan? se on nyt noin puolet syylärin koosta....
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Eipä ne katsastuksessa juuri pysty havaitsemaan paljonko autossa on tehua. Mutta jos pelottaa, niin ottaa vaikka turbon magneettiventtiililtä liittimen irti, niin menee peruspaineilla.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

hartsasaurus kirjoitti:sitten on semmonen ongelma että kun se paine tulee jäähdytysjärjestelmään, niin se alkaa limputtaan sitä että lisää vettä (moottorin lämmetessä siis säiliössä veenpinta laskee useemman sentin)......sitte kuitenki ko se moottori jäähtyy niin vedenpinta on normaalissa tai ainaki lähes siinä??
Mulla teki joskus samaa. Vesiputki oli niin hapero että laajenivat kun paine järjestelmässä nousi koneen lämmettyä. Laajenemisen näki ihan silmämääräisesti. Lopulta putki repes kesken ajon. Olisko ollut se putki joka menee DI-kasetin liittimen alta lämppärin kennolle.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
hartsasaurus
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja hartsasaurus »

jep, okei...nyt lauantaina vien sapelin kaverin talliin rempattavaksi. venttiilin ohjurikumit vuotaa jo nii pahasti ettei meinaa kehata käynnistää ihmisten ilmoilla :lol: samalla kansi käytetää koneistamossa,lastu pinnasta pois ja tarkistetaan venttiilit yms.........
sitte kasausvaiheessa vaihetaa vielä jakopään kettinki ja semmosta pientä.... turbon tsekkailua jne...ite oon valitettavasti reissuhommissa helsingin kupeessa jotenka pakko delegoida jobia muille, vaikka innostusta kyllä ois heränny tässä!!!
sitte syssymmällä vaihelootan vaihto ja nuo erikoiskannatinhommat paikallee ja sitte ehkä boxia postitellaan tuonne tampereen suuntaan ;) siinä tarpeeks suunnitelmia??
hartsasaurus
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja hartsasaurus »

hoplaa!! nyt on sapelin tekniikka lattialla, laatikko vaihetaan....kansi otettu irti ja ylläreitähän sieltä löyty =)) kannentiiviste vuosi, venttiilien ohjarit oli väljät niiku huorien perseet, 3 ja 4 sylinterin männät ja palotilat oli kuulemma (kaveri värkkää ku ite työreissulla) pientä koloa laidoista täynnä niiku ois jotai ylimäärästä sielä ollu.....männänrenkaat ei kuiteskaa tai en usko että ois poikki ku sen kyllä tuntis kaasupolkimessa.oisko ohjareista tippunu palanen ?? vai imusta päässy jotai ylimäärästä? tulin kuitenkin siihen tulokseen että mäntiä en pelkästään niiden jälkien perusteella ala vaihtamaan. kanteen tulee n. 500e remppa (suoristus+ohjarit) laatikon löysin pariin sataan.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

hartsasaurus kirjoitti:...pientä koloa laidoista täynnä niiku ois jotai ylimäärästä sielä ollu....
Olisko vähän päässy nakuttamaan? On joskus melko mielenkiintoisen näköisiä jälkiä, käskeppä ottaa kuvat talteen niin näkisi minkälaista siellä oikeen on.
Kuva

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
hartsasaurus
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja hartsasaurus »

joo käskin muttaku sillei oo kuulemma kunnon kameraa :D katsotaan jos jotain keksis että sais kuvattua......minusta hän sanoi että sielä ois joku/jotain pientä jääny kii mäntään tai kanteen....
hartsasaurus
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja hartsasaurus »

mistä tommonen nakutus johtuu?
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Laiha seos, ts. liikaa ahtoja ja liian vähän polttoainetta.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
hartsasaurus
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja hartsasaurus »

okei kiitos...nyt onki laajakaista-lambdamittari asennettavana samaan remppaan että näkee vähä....suuttimia aiheellista sitten isontaa.
onko se tosiaan niin että sama mitä osaa sinne pellin alle vaihtaa niin aina pitää softa päivittää? mitenkäs tuo ku kone on käytetty irti?
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Ei koneen irrotus/purku vaikuta softaan. Jos suutinta, turboo kautta muuta viriviriä niin säätelyksi menee.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
hartsasaurus
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja hartsasaurus »

nyt ois valokuvaa männän päältä mutta miten laitan tänne sen ku ei oo valikkoa valokuvan lataamiselle o.O
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Pitää olla kuva ladattuna jollekin nettipalvelimelle. Sieltä sitten kopsaat sen kuvan osoitteen, kirjoitat uutta viestiä ja klikkaat tuossa yläpuolella olevaa img-painiketta ja liität kuvan osoitteen tekstiin. Ja kas noin, kuvasi näkyy viestissä.
Ahdonvoimaa
Vastaa Viestiin