Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35
Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
onnistuukohan nyt? laitoin naamakirjaan linkin....tuosa on se pahempi mäntä, yläreunassa näkyy niitä "hakkaumia" ......koitin laittaa tuota img juttua mut herjas että kuvan koon määritteleminen ei onnistunut
onnistuukohan nyt? laitoin naamakirjaan linkin....tuosa on se pahempi mäntä, yläreunassa näkyy niitä "hakkaumia" ......koitin laittaa tuota img juttua mut herjas että kuvan koon määritteleminen ei onnistunut
Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?
Eipä näkynyt. Olisko tuosta apua:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... iittäminen
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... iittäminen
Ahdonvoimaa
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35
Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?
entä nyt?? piti taas laittaa tuolle URL jutulle ku herjas img että kuvan kokoa ei ssaatu jne..
Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?
Nyt pääsi kattelemaan. Kyllä tuo mun silmiin nakutukselta näyttäisi. Joskus nähny sellasen männän, joka oli saanu nakua ihan kunnolla ja pinta oli reunoilta aivan kun joku olis purasimella tökkiny koloja.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35
Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?
okei hyvä, pystykö kattoo kaikki kuvat? ilmeisesti isompaa suutinta sitten kehiin? pitää ilmeisesti sekin tentata joltain että miten sen sopivan suutinkoon löytää...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35
Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?
aa niin, jos suuttimet vaihtaa isompaan niin pystyykö autoa ajamaan ilman että softa on päivitetty? mietin vaan ku se ois nyt sielä hallilla nii jos samalla vaihtas mutta sieltä kotiin on matkaa reilu 100km......ja mun pitää se kuitenki hakia heti ku on valmis
Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?
Riippuu suuttimista, jos vakiot ja laittaa ns. Boschin vihreät olikos ne jotain 440cc ni voi ajaa, mutta jos laittaa reilumman kokoiset mikä on muutenkin järkevämpää niin ei voi/kannata yrittää. Ehdottomasti suosittelen nykyaikaisia EV14 suuttimia esim Finjectorilta tms.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35
Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?
allright...pitääpä katella nuo suuttimet jossain vaiheessa....
Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?
Vaihdat pelkät suuttimet etkä softaa? Heitä se BSR mäkeen. Väitän, että T5suiten wizardillakin saat BSR:ää järkevämmän softan aikaan, ei tarvitse sitten katsella noita kuopille nakuteltuja mäntiä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35
Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?
kansiremppa tehty (istukat,ohjarit, koeponnistus), turbo vaihettu (oli timmi, ei välyksiä). mutta siltiki kuulemma vielä pukkaa kylmänä öljynkatkuset savut ku käynnistää ikäänku ohjarinkumit vuotas :O sylinterien puristukset kaikissa samat ja ok.....loppuu ymmärrys o.O
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?
männänrenkaat väljät/jumissa?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35
Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?
öljyrenkaita poikki :/ ei muutako kone taas irti ja levälleen......
noniin, porautus, männät, kampiakselin tsekkaus+tarvittavat toimenpiteet+laakerit....
tästä lähetään,,,,mutta nyt tarttis hyviä vinkkejä ja asioita joita tulisi huomioida?sana on vapaa....
kannattaisiko esim öljypumppu vaihtaa ku alakerran joutuu rääpiin auki? entäs minkälaiset männät kannattaisi laittaa ja mistä sellaisia voisi kysellä,hinta? takomännät lienee paras vaihtoehto? entäs kampiakselin laakerit, ei mitää hajua mimmoset tuossa on vakiona mutta oisko vaihtoehtona esim punametallilaakerit joita käytetään mm. kilpa autoissa (tai saako tuohon semmosia)? vai jotain muita laakereitako kannattas kattella?
joku jo kerkes täällä siviilissä ehotella H-profiili kiertokankeja mutta kannattaako niitä alkaa uusimaan.....?
noniin, porautus, männät, kampiakselin tsekkaus+tarvittavat toimenpiteet+laakerit....
tästä lähetään,,,,mutta nyt tarttis hyviä vinkkejä ja asioita joita tulisi huomioida?sana on vapaa....
kannattaisiko esim öljypumppu vaihtaa ku alakerran joutuu rääpiin auki? entäs minkälaiset männät kannattaisi laittaa ja mistä sellaisia voisi kysellä,hinta? takomännät lienee paras vaihtoehto? entäs kampiakselin laakerit, ei mitää hajua mimmoset tuossa on vakiona mutta oisko vaihtoehtona esim punametallilaakerit joita käytetään mm. kilpa autoissa (tai saako tuohon semmosia)? vai jotain muita laakereitako kannattas kattella?
joku jo kerkes täällä siviilissä ehotella H-profiili kiertokankeja mutta kannattaako niitä alkaa uusimaan.....?
Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?
Vakioilla orkkisosia vastavilla osilla saat melko kestävän pannun jo pelkästään järkibudjetilla.
Miksi porataan, onko tullut syviä naarmuja ?
Normaalisti T5 koneissa hoonaukset näkyy vielä hyvin 300 tkm jälkeen ja rengastusta varten pelkkä kevyt hoonaus riittää.
Miksi porataan, onko tullut syviä naarmuja ?
Normaalisti T5 koneissa hoonaukset näkyy vielä hyvin 300 tkm jälkeen ja rengastusta varten pelkkä kevyt hoonaus riittää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 12:35
Re: Saab 900 2.0 TURBO BSR -97 (3-ovinen), neuvoja?!?!?
tämä ketä tekee sitä remppaa nii meinas että hällä joskus käyny nii että ku on vaihtanu pelkät renkaat ilman porautusta nii sama vika pysyny ja käyny ilmi että sylinterit on soikeaksi menneet.....suositteli lämpimästi porautusta??? ilmeisesti tätä soikeutta voi kattoa koneistamossa sitten....`?