Laitatin PCS:ssa toista viikkoa sitten avoviggeniin H&R jouset, Bilstein Sprintit ja etupään Powerflex puslat. Yllättäen autosta ei tullut mikään kivireki vaan ei-toivottu kallistelu ja jarrutuksissa ja kiihdytyksissä nyökkäily vähenivät huomattavasti.
Autoon tehtiin vielä Helsingissä pyörien nelipistesuuntaus ja se kruunasi kaiken. Uudella Paimio-Turku motarilla ja muutenkin hyvällä tiellä autoa on todella nautinto ajaa. Poissa on kaikki epämääräisyys ja heijaaminen. Kovissa kiihdytyksissä auto vetelee edelleen, mutta nyt vähemmän. Ohjauspyörässä on koko ajan pieni tuntuma missä mennään. Kun en itse pidä jenkkimäisestä alustasta (jollainen avossa mielestäni aika pitkälle oli) niin tämä on hyvä ratkaisu. Mukulakivellä ja huonolla tiellä auto on tietenkin epämukava ajaa, mutta harvemmin niille onneksi eksyy. Asiaan tietenkin vaikuttaa, että avossa on normaalia löysempi kori, mutta alkuperäinen alusta ei vastannut lähellekään auton muita ominaisuuksia. Ehkä jossain vaiheessa tulee asennettavaksi se steering rack brace, jolla ohjausta saadaan parannettua. Autosta tuli nyt jo niin matala, että jätän suosiolla väliin ne alle asennettavat vakaajatangot . Etuspoileri raapii jo nyt kaikkea mahdollista
-Heikki
Viggenin vaivat ja tulevaisuus
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Olisi
Tosta avoViggestä olis kiva nähdä kuva nykykuosissa, matalat autothan ovat aina hienoja. Matalat Saabit
Tosin joutuu aina tinkimään maavarasta ja hidastetöyssyt rupeaa ottamaan todella kaaliin.
Täällä keskisuomessa niitä on siunaantunut vähän liiaksi asti.
Eikö riittäisi että olisi kaksi per tienpätkä... ei niitä pitää olla kokonaista 5 kappaletta
Tosin joutuu aina tinkimään maavarasta ja hidastetöyssyt rupeaa ottamaan todella kaaliin.
Täällä keskisuomessa niitä on siunaantunut vähän liiaksi asti.
Eikö riittäisi että olisi kaksi per tienpätkä... ei niitä pitää olla kokonaista 5 kappaletta
Otahan kuvia, niin päästään ihailemaanHMK kirjoitti:Sieltä Saabrekisteristä löytyy joitain kuvia ennen alustasarjaa, mutta alustuksen jälkeen kuvia en valitettavasti ole ehtinyt ottamaan. Pitää korjata tilanne sopivan ajan tullen.
Heikki
Jos tarviit tilaa kuvillesi, niin multa löytyy.
Oletko muuten ajatellut "kutitella" moottoria?
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Kiitos kuvatilaa todennäköisesti tarvitaankin. Ensin pitää lainata firman digikameraa. Palaan asiaan.
Onhan pieni viritys ollut mielessä, mutta "onneksi" rahat on loppu ja kun veropäätöstäkin odotellaan edelleen niin asia siirtyy todella pitkälle tulevaisuuteen... Ja vakiollakin tuntuu pärjäävän oikein hyvin
-Heikki
Onhan pieni viritys ollut mielessä, mutta "onneksi" rahat on loppu ja kun veropäätöstäkin odotellaan edelleen niin asia siirtyy todella pitkälle tulevaisuuteen... Ja vakiollakin tuntuu pärjäävän oikein hyvin
-Heikki
Kyllä se vakionakin liikkuu ihan kivasti, mutta siihen "tottuu" turhan nopeasti tai näin ainakin kävi minulle. Missäpäin Suomea muuten vaikutat?HMK kirjoitti:
Onhan pieni viritys ollut mielessä, mutta "onneksi" rahat on loppu ja kun veropäätöstäkin odotellaan edelleen niin asia siirtyy todella pitkälle tulevaisuuteen... Ja vakiollakin tuntuu pärjäävän oikein hyvin
-Heikki
Ps. Täytyy kiusata hieman
Mulla ois hyllyssä yks kpl Maptunin stage III boksia, joka toimii myös sun autossa, koska sekin on vm. 2000. Boksi on kyllä menossa takaisin, ellen sitten lähetä mun orkkista. Tämä vain vihjeenä
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Voi olla että ruokahalu kasvaa. Helsingissä enimmäkseen. Auto on nyt 80% talviteloilla. Joitain pakollisia ajoja tulee, mutta muuten se saa levätä lämpimässä tallissa keskustassa.
Kaikenlaisia viettelyksiä sitä yritetäänkin kaupata
Pysyn periaatteessani, että moottorin kutitukset ovat tulevaisuuden juttuja
Kiitos vain tarjouksesta.
-Heikki
Kaikenlaisia viettelyksiä sitä yritetäänkin kaupata
Pysyn periaatteessani, että moottorin kutitukset ovat tulevaisuuden juttuja
Kiitos vain tarjouksesta.
-Heikki