Optiflow ja tavallinen?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Optiflow ja tavallinen?

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Missä tehoissa tuota optiflowia rupee tarvitsemaan?
Imuäänet ei ole mikään must juttu mulle...
Päästääkö toi optiflow koneeseen enemmän paskaa?

BSR optiflow 154€
BSR tavallinen 44€

Olisiko jossain joku muu pulju, mikä myy halvalla jotain hyvää ilmansuodatinta?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Optiflow ja tavallinen?

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

laita tarvikeliikkeestä edullisempi.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Optiflow ja tavallinen?

Viesti Kirjoittaja Loyal »

siis tarvikeliikkeestä edullisempi optiflow vai?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Optiflow ja tavallinen?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Laita orkkissuodatin vaan.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Optiflow ja tavallinen?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

alkuperäiseen kysymykseen... isot pojat kertonu että orggis suodatin riittää 500hv asti.. tiedä sit onko se paljon vai vähän.. mut pelkkien äänien takia en rupias konetta kiusaamaan...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Optiflow ja tavallinen?

Viesti Kirjoittaja nugge »

Optiflow ei muuta sisällä ku se alumiininen lämpösuoja.

Itellä löytyis ylimääräisen Nordicin vastaava.
Jos löytyy peltiä niin tollasen teettäminen ei mitään ruudinkeksimistä ole.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Optiflow ja tavallinen?

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Itse päädyin kans tavalliseen doc-powerin putsariin...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Optiflow ja tavallinen?

Viesti Kirjoittaja Hook »

Moni T7 auton omistaja on rikkonut ilmamassamittarin öljyttävillä vapaavirtaus suotimilla.
Viallisella immulla rikkoo taas sitten herkemmin koneen. Näitäkin on nähty useampia.
...eli itse en ainakaan öljyttävää suodatinta laittaisi t7 autoon.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Optiflow ja tavallinen?

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

Moni T7 auton omistaja on rikkonut ilmamassamittarin öljyttävillä vapaavirtaus suotimilla.
Viallisella immulla rikkoo taas sitten herkemmin koneen. Näitäkin on nähty useampia.
ei noi usko millään tätä asiaa :mrgreen:
#2285
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Optiflow ja tavallinen?

Viesti Kirjoittaja nugge »

Moni T7 auton omistaja on rikkonut ilmamassamittarin öljyttävillä vapaavirtaus suotimilla.
Viallisella immulla rikkoo taas sitten herkemmin koneen.
ei noi usko millään tätä asiaa :mrgreen:
Kai ne uskoo sitku on mäntä halki :mrgreen:
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Optiflow ja tavallinen?

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

Kai ne uskoo sitku on mäntä halki :mrgreen:
Saa en koneen rikki ilman vv-suodatintakin :twisted:
#2285
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Re: Optiflow ja tavallinen?

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Kannattaako vaihtaa orkkis ilmansuodattimen tilalle tuollainen esim. Speedpartsin tai Maptunin myymä vapaavirtaussuodatin joka menee siihen yks yhteen siihen koteloon?

Tai pikemminkin mitä hyötyä tuollaisesta on muuta kuin se että niitä ei tarvitse vaihdella jatkuvasti?
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Optiflow ja tavallinen?

Viesti Kirjoittaja CDTA »

SledgeHammer kirjoitti:Tai pikemminkin mitä hyötyä tuollaisesta on muuta kuin se että niitä ei tarvitse vaihdella jatkuvasti?
Ja taas mennään :roll:

Miten usein sinun ohjekirja suosittaa vaihtamaan orkkis suodattimen?
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Optiflow ja tavallinen?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

SledgeHammer kirjoitti:Kannattaako vaihtaa orkkis ilmansuodattimen tilalle tuollainen esim. Speedpartsin tai Maptunin myymä vapaavirtaussuodatin
Kannattavuus on suhteellinen käsite. Jos tahdot kuulla kivoja imuääniä tai suhahduksia tai tuntea persdynovoimia sillä kustannuksella että moottorisi kärsii tai tiedät ettet aja sillä kovin pitkään muutenkaan, niin mikäs siinä jos se tuntuu kannattavan. Ilman suodatuksessa ei ole olemassa "ilmaisia lounaita" kuten ei missään muussakaan asiassa tässä fysiikan lakien maailmassa. Jos tahdotaan vapaampaa virtausta niin suodatusteho laskee, ja kääntäen. Vapaamman reikäkoon suodattimen öljyäminenkään ei auta koska on lottoakin turhempaa olettaa että imuilmassa esiintyvät partikkelit osuisivat juuri siihen suodatinöljyyn virratessaan "suodattimen" reijistä. Nokkela poika tietenkin kokeilee, (kuten voiteluöljyjen ominaisuuksia) luotettavalla anturilla eli sormella imuputkiston seinämiä ja toteaa etteihän täällä mitään hiukkasia ole. Ei tietenkään koska sormihan se on kaikkein luotettavin anturi ja toisekseen mitä hiukkasia on enää kokeiltavaksi koska ne ovat jo menneet imuilman mukana kiertoon.

No juu, vakavammin... Arkiliikenteessä kestopäällysteen kivimateriaalista kulutuksen myötä syntyvät silikaattihiukkaset, hiovat piiyhdisteet ovat juuri se mitä kunnollisella ilmansuodattimella halutaan torjua, ja imuilman mukana sylintereihin ja ohipuhalluksen kautta öljypohjaan ja sitä kautta voiteluöljyn mukana kaikkiin laakerivälyksiin kulkeutuvina juuri ne ovat niitä hiovimpia ja hiukkaskooltaan hankalimman kokoisia, jopa moottoriöljyn suodattimen käsiteltäväksi joten ei ole mitenkään järkevää tahallaan lisätä niitä.

Tosin jos tämäkin tieto "ahdistaa" niin voin tilauksesta ryhtyä valmistamaan vapaavirtaus-öljynsuodattimia.
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Re: Optiflow ja tavallinen?

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Kiitos vastauksesta
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
Vastaa Viestiin