E85 muutoksen jälkeen =>
E85 muutoksen jälkeen =>
Muutama tankillinen RE85 ajettuna ja muutama oudompi huomio. Toisen tankillisen jälkeen RE85:sta ja Ca on 850 täysi etenoli pitoisuus on siis tunnistettu.
Pyydetty ilmamäärä 1300 toteutuu, hyvin. Auto on -02 9-3, alunperin ruskeilla suuttimilla , joilla toimikin erittäin hyvin. Nyt uudet 870 dekat ja alkoi esiintyä
pientä murhetta. Kylmäkäynnistys ei useinkaan onnistu laakista, toisella yrityksellä
jää käyntiin. Tämä ei haittaa, mutta melkein joka käynnistyksen jälkeen pakoitettu adaptaatio ja sitten second adapt. perään. Tämä vaikka auto olisikin ollut tasaisella
alustalla, ettei tule sitä 5-litran eroa polttoainemäärässä.
No edellinenkään ei paljoa haittaa, vaikkakin ennen sitä second adapt. auto hieman nykii. Mutta se , että satunnaisesti auto sammuu ajosta, (käynnistyy tämän jälkeen normaalisti) ecu nollautuu, siis samoin kuin olisit käyttänyt akunkaapelin irti, tähän
ne adaptaatiot perään. Lisäksi samalla, sid-infossa polttoaineen kulutustieto menee
aivan tappiin.
Ideoita mistä moiset oireet ?
(sytytyskasetti, bensapumppu, ilmamäärämittari ja asentoanturi eivät näitä poista)
Pyydetty ilmamäärä 1300 toteutuu, hyvin. Auto on -02 9-3, alunperin ruskeilla suuttimilla , joilla toimikin erittäin hyvin. Nyt uudet 870 dekat ja alkoi esiintyä
pientä murhetta. Kylmäkäynnistys ei useinkaan onnistu laakista, toisella yrityksellä
jää käyntiin. Tämä ei haittaa, mutta melkein joka käynnistyksen jälkeen pakoitettu adaptaatio ja sitten second adapt. perään. Tämä vaikka auto olisikin ollut tasaisella
alustalla, ettei tule sitä 5-litran eroa polttoainemäärässä.
No edellinenkään ei paljoa haittaa, vaikkakin ennen sitä second adapt. auto hieman nykii. Mutta se , että satunnaisesti auto sammuu ajosta, (käynnistyy tämän jälkeen normaalisti) ecu nollautuu, siis samoin kuin olisit käyttänyt akunkaapelin irti, tähän
ne adaptaatiot perään. Lisäksi samalla, sid-infossa polttoaineen kulutustieto menee
aivan tappiin.
Ideoita mistä moiset oireet ?
(sytytyskasetti, bensapumppu, ilmamäärämittari ja asentoanturi eivät näitä poista)
Viimeksi muokannut matti911, Ke Elo 29, 2012 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Softabugilta kuulostaa. NOTCS softa varmaan, onko starttiruutu päällä vai vain adaption messaget? Mikä on SidCalType?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
NOTCS, kyllä. Vain adaptation messaget päällä, SidCalType ,siihen osaa sanoa.jcarlson kirjoitti:Softabugilta kuulostaa. NOTCS softa varmaan, onko starttiruutu päällä vai vain adaption messaget? Mikä on SidCalType?
Pitää selvittää.
Viimeksi muokannut matti911, Ke Elo 29, 2012 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
tuplat
Viimeksi muokannut matti911, Su Elo 26, 2012 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Jeps, siinä ongelma. NOTCS softissa tulee erikoisia bugauksia jos laittaa päälle vain jommankumman. Laita starttiruutu myös päälle jos haluat adaption messaget.. Tai molemmat offille. Ja muuta SidCalType muuttuja 7:ksi niin on varman päälle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Kiitos vinkeistä, testaan ja palaan asiaan.jcarlson kirjoitti:Jeps, siinä ongelma. NOTCS softissa tulee erikoisia bugauksia jos laittaa päälle vain jommankumman. Laita starttiruutu myös päälle jos haluat adaption messaget.. Tai molemmat offille. Ja muuta SidCalType muuttuja 7:ksi niin on varman päälle.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Nyt on SidCalType muutettu 5=> 7 , starttiruutu päällä ja
auto toimii ilman em. oireita. Kiitos ohjeista.
Isommilla vaihteilla hieman piikkaa ahdot, jopa 1.6bar ,peruspaine 0.35bar.
auto toimii ilman em. oireita. Kiitos ohjeista.
Isommilla vaihteilla hieman piikkaa ahdot, jopa 1.6bar ,peruspaine 0.35bar.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
1,6 bar? Ulkoisella mittarilla mitattuna kai koska orkkis MAP pohjaa 1,5 barissa? Onko MAF kunnossa..?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Pitääpä kokeilla. Minulla myös starttiruutu disabloitu ja SidCalType =4. Bensalla ok, mutta etanolilla vähän On/Offjcarlson kirjoitti:Jeps, siinä ongelma. NOTCS softissa tulee erikoisia bugauksia jos laittaa päälle vain jommankumman. Laita starttiruutu myös päälle jos haluat adaption messaget.. Tai molemmat offille. Ja muuta SidCalType muuttuja 7:ksi niin on varman päälle.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
MAF on melko uusi, vaan eihän se takaa kuntoa. Parilla muullakinjcarlson kirjoitti:1,6 bar? Ulkoisella mittarilla mitattuna kai koska orkkis MAP pohjaa 1,5 barissa? Onko MAF kunnossa..?
tekee samaa.
Ulkoisella mittarilla mitattu, näyttää jopa yli 1.7 bar, mutta tarkistutin työpaikan instrumenttiosastolla että tuo lukema on 1.60 bar.
Kestää siis 3-vaihtella painaa lapun lattiaan ja ahdot pysyy alle
1.5bar toteuttaa sen 1300. Nelosella ja vitosella on painettava rauhallisemmin poljin lattiaan...
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
No joo, 1300mg on tietysti 2-litraisessa melko paljon eli 1,4-1,5 bar ei sinänsä outoa olisikaan. Boost calibration ei vaan ole viimeisen päälle kunnossa niin piikkaa jonkin verran isolla vaihteella. Aika tavanomaista tuo on ollut kaupallisissakin stage3+ softissa TD04 ahtimille.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Mulla oli vähän samoja ongelmii..viitaten tohon boostcal...19T foonillä, mutta useiden testien jälkeen saannu senkin ok.
Mutta ei mitään viestiketjun alkupään ongelmiin tolla mun pohjasoffalla ole ollu.
Mutta ei mitään viestiketjun alkupään ongelmiin tolla mun pohjasoffalla ole ollu.
9-3.1972
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Samanoloisia oireita itsellänikin, Saab 9-3 T7 NOTCS RE85 piristetty softa.
Kylmänä käynnistyy, mutta joko sammuu 90% varmuudella tai sinnittelee 500-100rpm välillä. Sitten ekat 200m menee aika tuhnuisesti mihinkään...onneksi ekoihin valoihin nilkuttelu on ok. Lämpöisenä lähtee kuin palmun alta. VAihdettuna uusi DI, tulpat, kansirempasta puoli vuotta, jne.
Voitteko vihjaista mistä noi jcarlssonin mainitsemat arvot T7suitella löytyy?
SIDCalType löytyi hakukentällä ja sen arvo on softassani 5.
Kylmänä käynnistyy, mutta joko sammuu 90% varmuudella tai sinnittelee 500-100rpm välillä. Sitten ekat 200m menee aika tuhnuisesti mihinkään...onneksi ekoihin valoihin nilkuttelu on ok. Lämpöisenä lähtee kuin palmun alta. VAihdettuna uusi DI, tulpat, kansirempasta puoli vuotta, jne.
Voitteko vihjaista mistä noi jcarlssonin mainitsemat arvot T7suitella löytyy?
SIDCalType löytyi hakukentällä ja sen arvo on softassani 5.
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Start screen ja adaptation messages löytyvät firmware info valikosta. Eli Actions -> Firmware information ja sieltä alhaalta Advanced SID options
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: E85 muutoksen jälkeen =>
Kiitos, oli tosiaan sidcaltype 5 ja disable startscreen päällä, adaptation message päällä.
Mites tarviiko rukata jotain lämpötilan mukaan säätyvää "ryyppyä" samalla? Vai pitäiskö noiden riittää?
Mites tarviiko rukata jotain lämpötilan mukaan säätyvää "ryyppyä" samalla? Vai pitäiskö noiden riittää?