Turbolle lisää ilmaa..

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Just just..näitä on tainnut olla ennenkin markkinoilla..ainakin vastaavanlaisia mitä lie lisä ahtamis propelleita.. :roll:
Onhan niitä "teholastuja" myyty myös monesti jotka kiinnitetään polttoaineletkuun tyyliin jollain nippusiteellä..on se helppoa nykypäivänä.. :lol:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

Kokemuksia & mielipiteitä :?:

Kuva

Kuva
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
jtvirtanen
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja jtvirtanen »

Ainakin vapaavirtaus-suodattimista löytyy haulla läppää ja yleinen mielipide on että jättää ko. tuotteet kaupan hyllylle.
#6940
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

jtvirtanen kirjoitti:Ainakin vapaavirtaus-suodattimista löytyy haulla läppää ja yleinen mielipide on että jättää ko. tuotteet kaupan hyllylle.
Vähän tällainen fiilari mullakin on ollut, varsinkin jos ahdetuissa vakio puhaltimella mennään.

Esimerkkinä GTi golf 1.8T:ssä on sama putsari systeemi kun RS2 Audissa :)
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Itse en ole vastaan vaparia .Tuo lisä ropeli naurattaa,tosin jos toi oikeasti auttaa niin miksi tuollaista en ostaisi.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Itse olen ollut sitä mieltä vapareista et vaikka sieltä partikkeleja enemmän pääsee koneeseen niin kait ne virivehkeet särkyy ennemmin muuten kuin sen vaparin takia..
Tämä oli vaan yksi mielipide!! :twisted:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

Thorhammer kirjoitti:Itse en ole vastaan vaparia .Tuo lisä ropeli naurattaa,tosin jos toi oikeasti auttaa niin miksi tuollaista en ostaisi.
Turpossahan on vakiona "ropeli" :lol:

Ahdin määrää, tahdin :!:
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
Mik4
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 09:48
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja Mik4 »

Thorhammer kirjoitti:Itse en ole vastaan vaparia .Tuo lisä ropeli naurattaa,tosin jos toi oikeasti auttaa niin miksi tuollaista en ostaisi.
Ootko hajulla minkälaisia kierrosnopeuksia se turbo ottaa? ~100 000rpm. Ei taida tuo puhallin ihan samaan päästä ja vielä se että turbossa on siivet/kotelo suhde aavistuksen paremmin optimoitu.
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja haffu »

Ja kuin tilauksesta pätkähti tällainen pätkä youtubeen. :D
http://www.youtube.com/watch?v=cbGWgvJN1_8
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Mik4 kirjoitti:
Thorhammer kirjoitti:Itse en ole vastaan vaparia .Tuo lisä ropeli naurattaa,tosin jos toi oikeasti auttaa niin miksi tuollaista en ostaisi.
Ootko hajulla minkälaisia kierrosnopeuksia se turbo ottaa? ~100 000rpm. Ei taida tuo puhallin ihan samaan päästä ja vielä se että turbossa on siivet/kotelo suhde aavistuksen paremmin optimoitu.
Kyllä tiedän.Kirjoitin mielestäni että JOS siitä on hyötyä niin ostaisin.Tiedän ettei siit mitään hyötyä ole. Tämän keskustelun aloittaneena tarkoitus oli tuottaa huumoria ilmoille.Eli tiedän ettei tuotteesta ole mitään hyötyä.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Mik4
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 09:48
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja Mik4 »

Thorhammer kirjoitti:Kyllä tiedän.Kirjoitin mielestäni että JOS siitä on hyötyä niin ostaisin.Tiedän ettei siit mitään hyötyä ole. Tämän keskustelun aloittaneena tarkoitus oli tuottaa huumoria ilmoille.Eli tiedän ettei tuotteesta ole mitään hyötyä.
Lukihärö. Huvittava laite kyllä tosiaan :D
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

Mik4 kirjoitti:
Thorhammer kirjoitti:Itse en ole vastaan vaparia .Tuo lisä ropeli naurattaa,tosin jos toi oikeasti auttaa niin miksi tuollaista en ostaisi.
Ootko hajulla minkälaisia kierrosnopeuksia se turbo ottaa? ~100 000rpm. Ei taida tuo puhallin ihan samaan päästä ja vielä se että turbossa on siivet/kotelo suhde aavistuksen paremmin optimoitu.

Niin joo, mut jos laittas vielä tämmösen niin joko lähtis:

http://youtu.be/w-HF6Bri7NY :?:
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja exclusive »

SiipiSaapi kirjoitti:Kokemuksia & mielipiteitä :?:

Kuva

Kuva
Näistä on aina joka foorumilla kinasteluja, mielestäni eivät ole kummoisempia kuin vakiotkaan..suuremmilla tehoilla varmasti onkin hyötyä. Tonnarissa tällä hetkellä K&N suodin ja jos tuota putsaa/öljyää niin varmasti on toimiva kapistus.
Nuorempana tuli noita 15€ suodattimia viriteltyä aina joka vapariin, ykskään kone ei noitten takia hajonnut eikä liiemmin ollut hyötyä.
Missään foorumilla nämä iäkkäämmät harrasteliat eivä ole ymmärtäneet auton muutoksia vaan tuntuu että harrastelukohde pitäisi olla perus pappamalli..onko se sitten harrastamista...mun mielestä EI
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

exclusive kirjoitti: Missään foorumilla nämä iäkkäämmät harrasteliat eivä ole ymmärtäneet auton muutoksia vaan tuntuu että harrastelukohde pitäisi olla perus pappamalli.
Melkoisia selvänäkijän lahjoja koet omaavasi jos koet tietäväsi vastausten perusteella kirjoittajien iän, ja toisekseen kyse ei ole mistään mielipiteestä vaan siitä fyysisestä faktasta että jos tahdotaan vapaampaa virtausta niin suodatustehoa on heikennettävä, vice versa.

Ihmisen ei tarvitse olla "iäkkäämpi harrastelia" tunnustaakseen oikeinkirjoituksen voiman lisäksi sen että tahallinen kuluttavien hiukkasten syöttäminen moottorille ei vain ole järkevää. Kömpelönä olkinukkena ja vastakohtana ei toimi edes "perus pappamalli" vaan kyse on ainoastaan siitä että kun tarkoitus lienee neuvoa ja auttaa muita pitämään autonsa kunnossa niin miksi ihmeessä suositella asioita jotka ovat täysin kiistatta haitallisia?

Kukin saa toki tehdä moottorilleen mitä ikinä lystääkin mutta fysiikan lakeja vastaan on turhaa tapella, tai niihin ikäväkseen törmättyään rakennella typeriä ja katkeria mielikuvia pappamobilisteista, jos ja kun joku kertoo mitä typeristä virityksistä seuraa. Eikä edelleenkään kukaan ole ollut kieltämässä tai moittimassa autojen muokkaamista. Suoranaiset typeryydet ovat sitten eri juttu.
Vastaa Viestiin