Taas se alkaa aina yhtä huvittavaa...melkeen jo tekee mieli hämmentää soppaa kun tietää että herkät ihmiset melkein raivostuu näistä kommenteista nooh..en kiusaa enempää, kysyjälle sain vastattuaMinuteman kirjoitti:Melkoisia selvänäkijän lahjoja koet omaavasi jos koet tietäväsi vastausten perusteella kirjoittajien iän, ja toisekseen kyse ei ole mistään mielipiteestä vaan siitä fyysisestä faktasta että jos tahdotaan vapaampaa virtausta niin suodatustehoa on heikennettävä, vice versa.exclusive kirjoitti: Missään foorumilla nämä iäkkäämmät harrasteliat eivä ole ymmärtäneet auton muutoksia vaan tuntuu että harrastelukohde pitäisi olla perus pappamalli.
Ihmisen ei tarvitse olla "iäkkäämpi harrastelia" tunnustaakseen oikeinkirjoituksen voiman lisäksi sen että tahallinen kuluttavien hiukkasten syöttäminen moottorille ei vain ole järkevää. Kömpelönä olkinukkena ja vastakohtana ei toimi edes "perus pappamalli" vaan kyse on ainoastaan siitä että kun tarkoitus lienee neuvoa ja auttaa muita pitämään autonsa kunnossa niin miksi ihmeessä suositella asioita jotka ovat täysin kiistatta haitallisia?
Kukin saa toki tehdä moottorilleen mitä ikinä lystääkin mutta fysiikan lakeja vastaan on turhaa tapella, tai niihin ikäväkseen törmättyään rakennella typeriä ja katkeria mielikuvia pappamobilisteista, jos ja kun joku kertoo mitä typeristä virityksistä seuraa. Eikä edelleenkään kukaan ole ollut kieltämässä tai moittimassa autojen muokkaamista. Suoranaiset typeryydet ovat sitten eri juttu.
Turbolle lisää ilmaa..
Re: Turbolle lisää ilmaa..
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: Turbolle lisää ilmaa..
Eli siis huviksesi trollaat tai faktojen edessä heittäydyt sellaiseksi? "Hämmennä" toki lisää mikäli voit. Olisi oikein mielenkiintoista lukea vasta-argumentteja. Herkkyyttä ei tarvita typeryyksien tunnistamiseen.exclusive kirjoitti:aina yhtä huvittavaa...melkeen jo tekee mieli hämmentää soppaa kun tietää että herkät ihmiset melkein raivostuu näistä kommenteista
Re: Turbolle lisää ilmaa..
mielestäni kirjoitin tuohon sanan MELKEIN. Kerrataan vielä että vastasin viestiin jossa pyydettiin MIELIPITEITÄ & KOKEMUKSIA..ei välttämättä "faktoja", jos pyydetään faktatietoa ja mulla sitä ei ole niin en vastaa mitään.Minuteman kirjoitti:Eli siis huviksesi trollaat tai faktojen edessä heittäydyt sellaiseksi? "Hämmennä" toki lisää mikäli voit. Olisi oikein mielenkiintoista lukea vasta-argumentteja. Herkkyyttä ei tarvita typeryyksien tunnistamiseen.exclusive kirjoitti:aina yhtä huvittavaa...melkeen jo tekee mieli hämmentää soppaa kun tietää että herkät ihmiset melkein raivostuu näistä kommenteista
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: Turbolle lisää ilmaa..
"Melkeen" mielipiteen tasollakaan ei ole järkevää päästää tai suositella päästettäväksi moottoriin ihan ehdoin tahdoin pahimmillaan juuri laakerivälysten kokoisia hiukkasia.
Mikä ihmeen tarve on sitten leimata faktojen kera vastaavat "pappamobilisteiksi" tai "iäkkäämmiksi harrastelioiksi"?exclusive kirjoitti:jos pyydetään faktatietoa ja mulla sitä ei ole niin en vastaa mitään.
Re: Turbolle lisää ilmaa..
Noniin, muistutetaanpas taas että keskitytään aiheeseen eikä aloiteta vääntöä toisten kirjoituksista jne.
Mitä tulee tuohon ilmanputsarien vaihtamiseen niin isot pojat on kertoneet että normiputsari alkaa ahdistamaan jossain 300 hv:n paremmalla puolella, vai oliko korkeammalla? No kummiskin turhaa hommaa siis...
Mitä tulee tuohon ilmanputsarien vaihtamiseen niin isot pojat on kertoneet että normiputsari alkaa ahdistamaan jossain 300 hv:n paremmalla puolella, vai oliko korkeammalla? No kummiskin turhaa hommaa siis...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Turbolle lisää ilmaa..
Kai sitä omankin halaistun sanan uskallan noista vv-suodattimista lausumaan. Itsellä ei ole vielä yhdessäkään autossa moista ollut. Satkuissakin tällä hetkellä vakio ämpärit. Toki eipä noita olekaan VIELÄ mitenkään edes piristetty. Japsisporttiin tosin tarkoitus hankkia A'PEXi Power Intake. Hintaa kyseisellä kapistuksella huimat noin 200€.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Turbolle lisää ilmaa..
Itse olen miettinyt vaihtavani öljyttävän mallin kuiva malliin.Ei ainakaan pääsisi öljy tuhrimaan .
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: Turbolle lisää ilmaa..
Eikös tässä(kin) ketjussa ollut alunperin puhe noista sähköropeleista imuprööriin...
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Turbolle lisää ilmaa..
Vähän oli pelottavan näköinen kapistus kun tuon videon katsoi, enkä tässä nyt tarkoita tuota Daihatsua jossa konepelti hienosäädetään lekalla kiinni vaan tuota sähköpropellia. Itseäni ainakin pelottaisi ahdetussa vehkeessä jossa ilmaa liikkuu oikein kunnolla, propellin sisuskalujen irtoaminen ilmanottoon, siivet ainakin näyttivät ohuelta pelliltä.
Sitten vapaavirtaussuodattimista, originaali paperisuodatin ei ahdista edes ++400hv tehoilla, on testattu.
Sitten vapaavirtaussuodattimista, originaali paperisuodatin ei ahdista edes ++400hv tehoilla, on testattu.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Turbolle lisää ilmaa..
kas kun eivät ole vielä keksineet alkaa myymään näitä sähköropeleja myös pakoputkeen. Sais nopeemmin pakokaasut vaikka ½" rööristä ulos
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Turbolle lisää ilmaa..
TM taisi testata joskus vastaavaa laitosta. Testiautona Ford Focus (1. gen), muistaakseni 1,6 Zetec. Hyöty 0.
Tuotteen edustajalta oli pyydetty kommentit, jotka olivat jotain suuntaan "1,6 Zetec on valmiiksi ylävireinen kone, joten sen yhteydessä ei kyseisestä tuotteesta saada kaikkea hyötyä irti"
Tuotteen edustajalta oli pyydetty kommentit, jotka olivat jotain suuntaan "1,6 Zetec on valmiiksi ylävireinen kone, joten sen yhteydessä ei kyseisestä tuotteesta saada kaikkea hyötyä irti"
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: Turbolle lisää ilmaa..
Tuolla vastauksella 2.0t koneen pitäisi olla paras mahdollinen asennuskohde tulle ropelille. Ei ole ylävireinen
Ahdonvoimaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Turbolle lisää ilmaa..
Niitähän oli joskus,putken päähän että sai viheltävän äänentturku kirjoitti:kas kun eivät ole vielä keksineet alkaa myymään näitä sähköropeleja myös pakoputkeen. Sais nopeemmin pakokaasut vaikka ½" rööristä ulos
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: Turbolle lisää ilmaa..
joo mut ne on vaan passiivisia hyrriä, joista syntyy sitten pakokaasujen hönkäyksestä ääntä, mut ei ne paranna virtausta niinkuin tollainen sähkötoiminen ropelli doh.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Turbolle lisää ilmaa..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#