Turbolle lisää ilmaa..

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja exclusive »

Minuteman kirjoitti:
exclusive kirjoitti: Missään foorumilla nämä iäkkäämmät harrasteliat eivä ole ymmärtäneet auton muutoksia vaan tuntuu että harrastelukohde pitäisi olla perus pappamalli.
Melkoisia selvänäkijän lahjoja koet omaavasi jos koet tietäväsi vastausten perusteella kirjoittajien iän, ja toisekseen kyse ei ole mistään mielipiteestä vaan siitä fyysisestä faktasta että jos tahdotaan vapaampaa virtausta niin suodatustehoa on heikennettävä, vice versa.

Ihmisen ei tarvitse olla "iäkkäämpi harrastelia" tunnustaakseen oikeinkirjoituksen voiman lisäksi sen että tahallinen kuluttavien hiukkasten syöttäminen moottorille ei vain ole järkevää. Kömpelönä olkinukkena ja vastakohtana ei toimi edes "perus pappamalli" vaan kyse on ainoastaan siitä että kun tarkoitus lienee neuvoa ja auttaa muita pitämään autonsa kunnossa niin miksi ihmeessä suositella asioita jotka ovat täysin kiistatta haitallisia?

Kukin saa toki tehdä moottorilleen mitä ikinä lystääkin mutta fysiikan lakeja vastaan on turhaa tapella, tai niihin ikäväkseen törmättyään rakennella typeriä ja katkeria mielikuvia pappamobilisteista, jos ja kun joku kertoo mitä typeristä virityksistä seuraa. Eikä edelleenkään kukaan ole ollut kieltämässä tai moittimassa autojen muokkaamista. Suoranaiset typeryydet ovat sitten eri juttu.
Taas se alkaa :lol: aina yhtä huvittavaa...melkeen jo tekee mieli hämmentää soppaa kun tietää että herkät ihmiset melkein raivostuu näistä kommenteista :lol: nooh..en kiusaa enempää, kysyjälle sain vastattua
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

exclusive kirjoitti:aina yhtä huvittavaa...melkeen jo tekee mieli hämmentää soppaa kun tietää että herkät ihmiset melkein raivostuu näistä kommenteista
Eli siis huviksesi trollaat tai faktojen edessä heittäydyt sellaiseksi? "Hämmennä" toki lisää mikäli voit. Olisi oikein mielenkiintoista lukea vasta-argumentteja. Herkkyyttä ei tarvita typeryyksien tunnistamiseen.
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja exclusive »

Minuteman kirjoitti:
exclusive kirjoitti:aina yhtä huvittavaa...melkeen jo tekee mieli hämmentää soppaa kun tietää että herkät ihmiset melkein raivostuu näistä kommenteista
Eli siis huviksesi trollaat tai faktojen edessä heittäydyt sellaiseksi? "Hämmennä" toki lisää mikäli voit. Olisi oikein mielenkiintoista lukea vasta-argumentteja. Herkkyyttä ei tarvita typeryyksien tunnistamiseen.
mielestäni kirjoitin tuohon sanan MELKEIN. Kerrataan vielä että vastasin viestiin jossa pyydettiin MIELIPITEITÄ & KOKEMUKSIA..ei välttämättä "faktoja", jos pyydetään faktatietoa ja mulla sitä ei ole niin en vastaa mitään.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

"Melkeen" mielipiteen tasollakaan ei ole järkevää päästää tai suositella päästettäväksi moottoriin ihan ehdoin tahdoin pahimmillaan juuri laakerivälysten kokoisia hiukkasia.
exclusive kirjoitti:jos pyydetään faktatietoa ja mulla sitä ei ole niin en vastaa mitään.
Mikä ihmeen tarve on sitten leimata faktojen kera vastaavat "pappamobilisteiksi" tai "iäkkäämmiksi harrastelioiksi"?
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja tturku »

Noniin, muistutetaanpas taas että keskitytään aiheeseen eikä aloiteta vääntöä toisten kirjoituksista jne.

Mitä tulee tuohon ilmanputsarien vaihtamiseen niin isot pojat on kertoneet että normiputsari alkaa ahdistamaan jossain 300 hv:n paremmalla puolella, vai oliko korkeammalla? No kummiskin turhaa hommaa siis...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja haffu »

Kai sitä omankin halaistun sanan uskallan noista vv-suodattimista lausumaan. Itsellä ei ole vielä yhdessäkään autossa moista ollut. Satkuissakin tällä hetkellä vakio ämpärit. Toki eipä noita olekaan VIELÄ mitenkään edes piristetty. Japsisporttiin tosin tarkoitus hankkia A'PEXi Power Intake. Hintaa kyseisellä kapistuksella huimat noin 200€. :lol:
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Itse olen miettinyt vaihtavani öljyttävän mallin kuiva malliin.Ei ainakaan pääsisi öljy tuhrimaan .
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Eikös tässä(kin) ketjussa ollut alunperin puhe noista sähköropeleista imuprööriin...

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Vähän oli pelottavan näköinen kapistus kun tuon videon katsoi, enkä tässä nyt tarkoita tuota Daihatsua jossa konepelti hienosäädetään lekalla kiinni vaan tuota sähköpropellia. Itseäni ainakin pelottaisi ahdetussa vehkeessä jossa ilmaa liikkuu oikein kunnolla, propellin sisuskalujen irtoaminen ilmanottoon, siivet ainakin näyttivät ohuelta pelliltä.

Sitten vapaavirtaussuodattimista, originaali paperisuodatin ei ahdista edes ++400hv tehoilla, on testattu.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja tturku »

kas kun eivät ole vielä keksineet alkaa myymään näitä sähköropeleja myös pakoputkeen. Sais nopeemmin pakokaasut vaikka ½" rööristä ulos :mrgreen: :lol: :D
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

TM taisi testata joskus vastaavaa laitosta. Testiautona Ford Focus (1. gen), muistaakseni 1,6 Zetec. Hyöty 0.
Tuotteen edustajalta oli pyydetty kommentit, jotka olivat jotain suuntaan "1,6 Zetec on valmiiksi ylävireinen kone, joten sen yhteydessä ei kyseisestä tuotteesta saada kaikkea hyötyä irti" :mrgreen:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Tuolla vastauksella 2.0t koneen pitäisi olla paras mahdollinen asennuskohde tulle ropelille. Ei ole ylävireinen :lol:
Ahdonvoimaa
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

tturku kirjoitti:kas kun eivät ole vielä keksineet alkaa myymään näitä sähköropeleja myös pakoputkeen. Sais nopeemmin pakokaasut vaikka ½" rööristä ulos :mrgreen: :lol: :D
Niitähän oli joskus,putken päähän että sai viheltävän äänen ;)
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja tturku »

joo mut ne on vaan passiivisia hyrriä, joista syntyy sitten pakokaasujen hönkäyksestä ääntä, mut ei ne paranna virtausta niinkuin tollainen sähkötoiminen ropelli doh. :mrgreen:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Turbolle lisää ilmaa..

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Niin ja pakoputkesta saa kätevästi imurin.

http://blog.modernmechanix.com/mags/qf/ ... leaner.jpg
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin