Saab 9-5 2.3t 170hv -99 viritys

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Saab 9-5 2.3t 170hv -99 viritys

Viesti Kirjoittaja Pauke »

löytyiskö kokemuksia otsikon mukaisen vehkeen virittämisestä lastuilla tai prokkiksilla. Tietoa niiden toimivuudesta (neg. & pos.) ja koneen kestosta.
Suositukset hankinta paikaksi ja tavaksi myös kiinnostavat.
Semmoinen pieni toimiva lisäteho kiinnostaisi...ainakin aluksi.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Hieman kokemuksia.

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Juuri samanlainen Saab on tullut viritettyä!
Nordic software ja turbo vaihdettu..kone on kestänyt mainiosti mitään vikaa ei ole tullut virityksestä johtuen..toivottavasti tuo kytkin kestää :roll: Tällä hetkellä tuo Maptun taitaa olla hinta/laatu suhteeltaan hyvinkin suositeltava paikka hankkia softaa tai muita hiluja..toki myös muita firmoja kannattaa harkita 8)
Ei ole muita kuin POSITIIVISIA kokemuksia noista viri palikoista!
Nyt sitten vaan surffaamaan ja tutkimaan eri virisarjoja. :wink:
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Tässä vähän linkkejä jos niitä kaipailet nii pääset tutkimisessa alkuun ;)

http://www.speedparts.se (toimitukset tosin takkuilu pahasti viimeaikoina)
http://www.maptun.com (vaikuttais tällä hetkellä olevan monen suosikki)
http://www.nordictuning.biz
http://www.chipcenter.cc
http://www.bsrab.se (valmistaa myös Speedpartsin myymiä lastuja)
http://www.sqr.se
http://www.turbocenter.se (sivut näköjään vielä työn alla)
http://www.abbottracing.com

Siinä ainakin aluksi vähä linkkejä mistä voi käydä ihmettelemässä mitä mikäkin firma tarjoaa ja mihin hintaan !
Good luck :D
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Re: Saab 9-5 2.3t 170hv -99 viritys

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Pauke kirjoitti:löytyiskö kokemuksia otsikon mukaisen vehkeen virittämisestä lastuilla tai prokkiksilla. Tietoa niiden toimivuudesta (neg. & pos.) ja koneen kestosta.
Suositukset hankinta paikaksi ja tavaksi myös kiinnostavat.
Semmoinen pieni toimiva lisäteho kiinnostaisi...ainakin aluksi.
Yksi hyvä ja helppo tapa voisi olla että kysäiset pro&streetistä
( http://www.prostreet.fi ) ton BSR PPC:n diiliä. Sillä voit ohjelmoida autosi suoraan itse, tehoa tulee riittävästi lisää, ja homman pitäisi hoitua muutamassa minuutissa ilman ruuvimeisseliä.

Sitten kun olet sen tehnyt, kerro meille kokemuksesi. :lol:
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Saab 9-5 2.3t 170hv -99 viritys

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9-5tW kirjoitti:
Yksi hyvä ja helppo tapa voisi olla että kysäiset pro&streetistä
( http://www.prostreet.fi ) ton BSR PPC:n diiliä. Sillä voit ohjelmoida autosi suoraan itse, tehoa tulee riittävästi lisää, ja homman pitäisi hoitua muutamassa minuutissa ilman ruuvimeisseliä.

Sitten kun olet sen tehnyt, kerro meille kokemuksesi. :lol:
Jos et meinaa virittää lisää jatkossa, niin tosta PPC-systeemi ei näy muualla kuin lompakossa. :evil: Toki saat orrkis-softan takaisin helposti, mutta esim boksin vaihtoon menee max. 10 min. En nää ajansäästöä varsinaisena etuna, että systeemiin kannattaisi investoida. Toisaalta, jos meinaat päivittää softaa tulevaisuudessa tulee se olemaan helpompaa PPC:n avulla. Saat suoraan softan mailissa, jonka siirttä PPC purkkiin ja siitä autoon. Näin vältät boksien vaihdon ja postituksen.

Kannattaa myös selvittää mitä haittoja PPC:n käyttöön liittyy. Itsellä on sellainen kutina, että homa on yhtä vika-altis kuin tyhjän orkkisboksin koodaaminen saabin omilla vehkeillä. Eli, jos jotain menee pieleen on boski sökö ja sille ei voi mitään. Vian aiheuttaa ohjelmoinnin katkeaminen syystä tai toisesta, esim liitinvika.

Kannattaa myös muistaa että PPC:hen saa toistaiseksi vain BSR:n softia, joista ei ainakaan allekirjoittaneella ole yhtään positiivistä sanottavaa.
#1730
500whp.net member
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Mikäs turbo autossa on vakiona ja paljonko siitä voi ottaa paineita ulos?
Mitkä ahtimet ovat sopivia alkuperäisen tilalle ilman kauheita modifiointeja?
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Pauke kirjoitti:Mikäs turbo autossa on vakiona ja paljonko siitä voi ottaa paineita ulos?
Mitkä ahtimet ovat sopivia alkuperäisen tilalle ilman kauheita modifiointeja?
Autosi ahdin on tyyppiä GAR GT1752
Paineista en tiedä, mutta ko. mottorille myytävät virisetit pyörivät siinä 250hp tienoilla.
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9-5 2.3t 170hv -99 viritys

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:muistaa että PPC:hen saa toistaiseksi vain BSR:n softia, joista ei ainakaan allekirjoittaneella ole yhtään positiivistä sanottavaa.
Toi boksin joutuminen "limbo" -tilaan on tietysti mahdollista, jos softan uploadaus jostain syystä menee v :evil: t :evil: iksi. En tiedä, suostuisiko esim. Maptun lähettämään pyynnöstä esim. sähköpostilla pelkkää softaa, jonka voisi sitten pistää PPC -laitteeseen ja uploadata autonsa Trionic -boksille :?:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Kokemuksia mokomasta automaatti vehkeestä Nordicin Steg kakkosella ja sille luvattiin siis 240hp/350Nm. Hyvin pelasi useamman kymmenen tuhatta kilometriä ja tehoa todellakin tuli asiallisesti lisää. Erityisesti väännön lisäyksen huomasi.
STCF #3
Vastaa Viestiin