Pakoputken ohitusventtiili "mölyläppä" Og satkuun..

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Pakoputken ohitusventtiili "mölyläppä" Og satkuun..

Viesti Kirjoittaja f-19 »

NGpower kirjoitti:Suunnitelma muuttui sen verran, että läppä tulee taka-akselin etupuolelle ja tietty takarenkaan edestä, kuskin puolelta ulos..
Eipähän tuota mökää tarvii kokoaikaa kuunnella ja myöhemmin tulee luultavasti yksi lisä vaimennin tuohon, missä katti ois normaalisti 8)
Parhaan hyödyn saamiseksi (möly ja pieni virtausvaimennus) kannattaa kai tuo systeemi asentaa niin lähelle turboa kuin mahdollista. Ei siis ainakaan ihan putken loppupäähän.

Voisin epäillä siis että jos tuo on asennettuna putkiston takaosaan niin suurta hyötyä ei ole enää. Putkisto jo itsessään vaimentaa ääniä kuitenkin melko paljon ja suurin virtausvastus mutkaisessa putkissa kuumille kaasuille on jo ohitettu.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pakoputken ohitusventtiili "mölyläppä" Og satkuun..

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Laita nyt viimeistään dp:n jälkeen jossei dp:hen saa laitettua. Menee muuten kallis osa ihan hukkaan
Ng900
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pakoputken ohitusventtiili "mölyläppä" Og satkuun..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Eipä sillä nyt taida olla juuri mitään merkitysta, asentaako sen siihen raidetangon tuntumaan, vai ennen vaimenninta n.130cm taaksepäin.. se väli on kuitenkin suoraa 3" putkea :)

Ja tosiaan satkussa toi konehan liikkuu sivusuunnassa, niin mites tuo läpivienti sit onnistuiskaan, kun se putki liikkuu sinne tänne koneen perässä, tuossa raidetangon kohilla onkin sellanen joustokappale, niin ei pääse vääntövoimat vaikuttamaan siitä tääksepäin..

Katsotaan nyt miten tehdään
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Pakoputken ohitusventtiili "mölyläppä" Og satkuun..

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Jos pelkistä äänistä on kyse niin silloin sillä ei varmaan suurta merkitystä olekkaan, että onko se dp:ssä vai putken päässä, kuitenkin ennen vaimenninta. Tai no onhan tietenkin äänet hiukan erilaiset varmasti mutta kovat kumminkin.
Mutta jos siis tehojen puolesta laittaa, ja on ideana se että putki ei ahdista niin varmaan pitäisi olla juurikin mahdollisimman alussa putkea..
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pakoputken ohitusventtiili "mölyläppä" Og satkuun..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Mahtavaltahan tuo satkun höpötys kuulostaa, pikkusen raottaa veivilasia ja kuuntelee sitä suoraan turbon saattelemana, kuskin puolelta :P
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pakoputken ohitusventtiili "mölyläppä" Og satkuun..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Noniin nyt ois läppä asennettu ja näyttäisi toimivankin jopa.
Jotain eroa on ehkä havaittavissa, mahtavien äänien ohella :) Ahdot nousee n.0.1 bar korkeemmalle, jos esim kolmosella polkasee 70 vauhdista!

Läpän käyttökytkimen asensin tyyllikkäästi virtalukon vieressä olevaan kolikkokuppiin, virrat ryöstin sisävalo kytkimeltä, sulake tuossa itse kytkimen puihassa näytti olevan valmiiksi.

Kuva

Tuon putken jatkan kyljelle asti, kunhan saan 3" rosteri putkea pätkän.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pakoputken ohitusventtiili "mölyläppä" Og satkuun..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
szwuxi
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: La Loka 06, 2012 12:38
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Pakoputken ohitusventtiili "mölyläppä" Og satkuun..

Viesti Kirjoittaja szwuxi »

Ai että on mahtavat äänet! :twisted:
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Pakoputken ohitusventtiili "mölyläppä" Og satkuun..

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

On kyllä kivan kuulonen. Äkäsemmin paukkaa mitä mulla sillo viimeks ku oli ajossa oma. :twisted:
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pakoputken ohitusventtiili "mölyläppä" Og satkuun..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Tossa nousee ahot sen verran äkäsesti 3 tonnin jälkeen että rajottimella on vielä yli kilo paineita ja missfirettää vähän, nyt on bensat tankissa ja talvi ahdot 0.8 nii ei röpellä juurikaan :)
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Jusbe
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2012 16:47
Paikkakunta: JKL

Re: Pakoputken ohitusventtiili "mölyläppä" Og satkuun..

Viesti Kirjoittaja Jusbe »

Ite oon ton tyylistä miettiny jos ite rakentais. Täytyy miettiä miten toteuttais. pääsis ehkä vähän halvemmalla. Mutta hyvä on äänet 8)
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pakoputken ohitusventtiili "mölyläppä" Og satkuun..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Joo kyllähän se mukavava on juuri sen vuoksi, ettei sitä mölyä tarvitse kokoaikaa kuunnella :)
Toteutuksia on toki monenlaisia, mutta mun mielestä etenkin Og satkuun helpoin tapa tuollein kuin tässä:

Kuva

Kannattaa kyllä katella muualtakin noita venttiileitä, ite vaan jotenkin luotan suomalaisiin ja tilasin tuolta autotunelta, tosin esim ruotsista ei tainnu olla kuin 25e halvempi!
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Vastaa Viestiin