T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä
T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä
Elikkästä, homman nimenä olis semmonen että hirveet himot olis laittaa läppäri tohon T5.5-boksiin kiinni, mutta kysymyksiä putkahtaa aina vaan enemmän mieleen, kun on tullut luettua näitä kaiken maailman foorumeita molemmilla kotimaisilla, lontoolla ja milloin milläkin kielellä
Lähinnä tässä haen sitä että miten saan tuon boksin suhteellisen helposti/halvalla läppäriin kiinni ja ehkä mahdollisesti tehtyä softaan jotain muutosta, ainakin osakaasulla tuntuu että ei oo softat ihan kohdallaan. Ehkäpä joskus jopa RE85-softa
Mutta ainakin nyt näin aluksi hyvät neuvot olisivat tarpeen ja ehkäpä jopa joku idiotproof step-by-step kuvallinen ohje ei olisi pahitteeksi
Auton mukana tuli kaapeli joka sopii tuohon auton omaan service(?)-liittimeen (4117461) ja toisessa päässä on vissiin RS232. Lukemani perusteella olen ymmärtänyt että tuohon pitäisi vielä naittaa perään CANUSB-mokkula, eiköstä vaan?
Ja sitten tuohon boksin perään pitäisi laittaa vielä about 15V-virtalähde jos sinne rommia haluaa saada sisään? Tässä tää homma menee mielenkiintoiseksi kun edellinen omistaja sanoi että tuota boksia ei oo sen koomin otettu irti vaan että tuota boksia on sen jälkeen ronkittu vaan tuolla CANUSB-vehkeillä. Boksi on Maptunilta tullut joskus vuosia sitten, onko noihin sitten vaihdettu uudemmat muistipiirit sisään vai puhuko tuo vanha omistaja ihan omiaan? Voisihan sitä tietysti vaivautua irroittamaan tuon boksin tuolta hanskalokeron vierestä..
Lähinnä tässä haen sitä että miten saan tuon boksin suhteellisen helposti/halvalla läppäriin kiinni ja ehkä mahdollisesti tehtyä softaan jotain muutosta, ainakin osakaasulla tuntuu että ei oo softat ihan kohdallaan. Ehkäpä joskus jopa RE85-softa
Mutta ainakin nyt näin aluksi hyvät neuvot olisivat tarpeen ja ehkäpä jopa joku idiotproof step-by-step kuvallinen ohje ei olisi pahitteeksi
Auton mukana tuli kaapeli joka sopii tuohon auton omaan service(?)-liittimeen (4117461) ja toisessa päässä on vissiin RS232. Lukemani perusteella olen ymmärtänyt että tuohon pitäisi vielä naittaa perään CANUSB-mokkula, eiköstä vaan?
Ja sitten tuohon boksin perään pitäisi laittaa vielä about 15V-virtalähde jos sinne rommia haluaa saada sisään? Tässä tää homma menee mielenkiintoiseksi kun edellinen omistaja sanoi että tuota boksia ei oo sen koomin otettu irti vaan että tuota boksia on sen jälkeen ronkittu vaan tuolla CANUSB-vehkeillä. Boksi on Maptunilta tullut joskus vuosia sitten, onko noihin sitten vaihdettu uudemmat muistipiirit sisään vai puhuko tuo vanha omistaja ihan omiaan? Voisihan sitä tietysti vaivautua irroittamaan tuon boksin tuolta hanskalokeron vierestä..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä
Itsellä myös kiinnostusta livedatan näkemiseen, entäs live säätäminen?
Ng900
Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä
Kuten tiesittekin niin kaikki vastaukset löytyy ecuprojectilta tai trionictuningilta.
Tässä esimerkiksi hyvä threadi aloittelijoille http://forum.ecuproject.com/showthread. ... howto+saab
Syy miksi en itse ala kirjoittelemaan samoja asioita tänne kotimaan kielellä on se että nuo foorumit ei jaksa pyöriä vanhojen partojen vetämänä ikuisuuksiin, sinnekin tarvitaan uutta verta keskustelemaan, säätämään projektejaan, jakamaan tuloksia ja havaintoja.
Täälläkään ei puhuttaisi suiten livemappayksestä yhtään mitään ellei aktiiviharrastajat ympäri maapalloa olisi vuosia sitten aktiivisesti osallistuneet noiden foorumien toimintaan.
Tässä esimerkiksi hyvä threadi aloittelijoille http://forum.ecuproject.com/showthread. ... howto+saab
Syy miksi en itse ala kirjoittelemaan samoja asioita tänne kotimaan kielellä on se että nuo foorumit ei jaksa pyöriä vanhojen partojen vetämänä ikuisuuksiin, sinnekin tarvitaan uutta verta keskustelemaan, säätämään projektejaan, jakamaan tuloksia ja havaintoja.
Täälläkään ei puhuttaisi suiten livemappayksestä yhtään mitään ellei aktiiviharrastajat ympäri maapalloa olisi vuosia sitten aktiivisesti osallistuneet noiden foorumien toimintaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä
Ja tuolta tosiaan löytyy suomeksi juttua: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=68634
Itselläni vaan on jonkun verran kynnystä kirjoitella tuonne trionictuningille/ecuprojectille kun sinne pitäisi ilmeisesti jonkun aikaa jakaa jotain tyhjänpäiväisiä binäärejä jotta saisi oikeudet latailla sieltä modattuja binäärejä. Tekee mieli antaa pitää tunkkinsa.
Itselläni vaan on jonkun verran kynnystä kirjoitella tuonne trionictuningille/ecuprojectille kun sinne pitäisi ilmeisesti jonkun aikaa jakaa jotain tyhjänpäiväisiä binäärejä jotta saisi oikeudet latailla sieltä modattuja binäärejä. Tekee mieli antaa pitää tunkkinsa.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä
Olis ite kans hauska oppia edes käyttämään, oppimaan, ymmärtämään tota T5suitea. Halu on kova, mut en oo kieli miehiä.. Termejä ymmärrän ja mitä pitäis tehä/muuttaa softasta suunnilleen mutta taas tulee tuo lontoo vastaan
Eli niinkun puu sanoi, pitäkööt tunkkinsa ja minä kattelen vierestä
Eli niinkun puu sanoi, pitäkööt tunkkinsa ja minä kattelen vierestä
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä
Joo mistäs muualta saisi ihan orkkis binin. Tuli mieleeni että lienee haitata se että mun autossa on ilmeisimminkin joku tuntematon softa. Ostin auton tossa nelisen viikkoa sitten ja myyjä kovasti vakuutti auton olevan vakio. Kaverin vastaavaan verrattuna kuitenkin jonkun verran ärhäkämpi. Olen tuota ecuprojektia lueskellut ja eipä mulla kyllä viestillisesti mitään annettavaa aiheesta ole niin en ole sinne kirjoittanut mitään.. Auto siis t7 150 hp 2.0t 9-3. Ja bdm kaapelilla ajattelin lähteä tota stage 1 kuntoon..
Ajattelin ihan tolla t7 suiten wizardilla säätää kartat, haittanee jos lähtökohta on vähän mitä-sattuu kartat?
Ajattelin ihan tolla t7 suiten wizardilla säätää kartat, haittanee jos lähtökohta on vähän mitä-sattuu kartat?
Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä
Vakiosofta löytyy suiten kirjastosta.
Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä
T7 suiten wizardi ei ole kauhean pätevä, jos sitä vaikka vertaa T5 suiten vastaavaan. T7 softia ei löydy T7suitesta, koska siinä ei ole kirjastoa, T5suitessa on kirjasto. T7 softat löytyvät helpoiten trionictuningin foorumilta vakiosoftien joukosta. Siellä on yksi aihe, joka sisältää kaikki vakiosoftat Saabin TIS2000-ohjelman levyltä. Lataile sieltä koko paketti ja tutustu niihin. Vertaile vaikka aluksi Saabin 185hv vakiosoftaa omaasi, siitä se lähtee vähitellen. Tuohon softan siirtoon kannattaa vaikka hommata combiadapteri, josta löytyy sekä BDM että CAN-USB. Jos kyllästyt pinnien juottamiseen ECUn piirilevylle, niin pääset melko pienellä vaivalla siirtelemään softaa CAN-väylän kautta.Inca kirjoitti:Auto siis t7 150 hp 2.0t 9-3. Ja bdm kaapelilla ajattelin lähteä tota stage 1 kuntoon...
Ajattelin ihan tolla t7 suiten wizardilla säätää kartat, haittanee jos lähtökohta on vähän mitä-sattuu kartat?
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä
Kyllä T7suitesta löytyy binäärejä. Katso Lookup Partnumber valikon alta ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä
Kas, no sitten on jäänyt minulta huomaamatta. Kiitos oikaisusta. Tuolla näyttää olevan Biopoweritkin, .46S ja .55P, mutta ei erikseen mainintaa, että nämä ovat biopower-softia? Itse tykkään selata omalta koneelta nuo softat, kun nimestä käy heti ilmi mikä softa on kyseessä. Toki tuota osanumeron perusteella tapahtuvaa hakuakin tarvitsee joskus.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä
Eipä oo tullu pitkään aikaan fläshäiltyä omaa purkkia, srammissa muutoksia vaan. Johtuu varmaan siitä että onnistuin hukkaamaan lpt-bdm pulikan. Mistäpä tollasen combiadapterin löytäis?
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä
trionictuningilta tai ecuprojectilta johnc-nimimerkiltä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä
T!
Oisko tähän topicciin passelisti jollain heittää kuva t7 mangneettiventtiili(n) letkujen paikoista, minne letkut menevät. Ja tarviiko kevytpaineiseen vaihtaa mm. imuputki.
--> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... or#p575421
Oisko tähän topicciin passelisti jollain heittää kuva t7 mangneettiventtiili(n) letkujen paikoista, minne letkut menevät. Ja tarviiko kevytpaineiseen vaihtaa mm. imuputki.
--> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... or#p575421
Viimeksi muokannut enska, Su Helmi 24, 2013 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä
C: Compressor/kompura siis, W: Wastegate/hukkaportti, viimenen oliko nyt R imuputkeen.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä
R=Release, imuputkeen
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit