T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä

Viesti Kirjoittaja TTH »

Elikkästä, homman nimenä olis semmonen että hirveet himot olis laittaa läppäri tohon T5.5-boksiin kiinni, mutta kysymyksiä putkahtaa aina vaan enemmän mieleen, kun on tullut luettua näitä kaiken maailman foorumeita molemmilla kotimaisilla, lontoolla ja milloin milläkin kielellä :D
Lähinnä tässä haen sitä että miten saan tuon boksin suhteellisen helposti/halvalla läppäriin kiinni ja ehkä mahdollisesti tehtyä softaan jotain muutosta, ainakin osakaasulla tuntuu että ei oo softat ihan kohdallaan. Ehkäpä joskus jopa RE85-softa :twisted:
Mutta ainakin nyt näin aluksi hyvät neuvot olisivat tarpeen ja ehkäpä jopa joku idiotproof step-by-step kuvallinen ohje ei olisi pahitteeksi :lol:

Auton mukana tuli kaapeli joka sopii tuohon auton omaan service(?)-liittimeen (4117461) ja toisessa päässä on vissiin RS232. Lukemani perusteella olen ymmärtänyt että tuohon pitäisi vielä naittaa perään CANUSB-mokkula, eiköstä vaan?

Ja sitten tuohon boksin perään pitäisi laittaa vielä about 15V-virtalähde jos sinne rommia haluaa saada sisään? Tässä tää homma menee mielenkiintoiseksi kun edellinen omistaja sanoi että tuota boksia ei oo sen koomin otettu irti vaan että tuota boksia on sen jälkeen ronkittu vaan tuolla CANUSB-vehkeillä. Boksi on Maptunilta tullut joskus vuosia sitten, onko noihin sitten vaihdettu uudemmat muistipiirit sisään vai puhuko tuo vanha omistaja ihan omiaan? Voisihan sitä tietysti vaivautua irroittamaan tuon boksin tuolta hanskalokeron vierestä..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Itsellä myös kiinnostusta livedatan näkemiseen, entäs live säätäminen?
Ng900
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kuten tiesittekin niin kaikki vastaukset löytyy ecuprojectilta tai trionictuningilta.
Tässä esimerkiksi hyvä threadi aloittelijoille http://forum.ecuproject.com/showthread. ... howto+saab

Syy miksi en itse ala kirjoittelemaan samoja asioita tänne kotimaan kielellä on se että nuo foorumit ei jaksa pyöriä vanhojen partojen vetämänä ikuisuuksiin, sinnekin tarvitaan uutta verta keskustelemaan, säätämään projektejaan, jakamaan tuloksia ja havaintoja.
Täälläkään ei puhuttaisi suiten livemappayksestä yhtään mitään ellei aktiiviharrastajat ympäri maapalloa olisi vuosia sitten aktiivisesti osallistuneet noiden foorumien toimintaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä

Viesti Kirjoittaja puu »

Ja tuolta tosiaan löytyy suomeksi juttua: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=68634

Itselläni vaan on jonkun verran kynnystä kirjoitella tuonne trionictuningille/ecuprojectille kun sinne pitäisi ilmeisesti jonkun aikaa jakaa jotain tyhjänpäiväisiä binäärejä jotta saisi oikeudet latailla sieltä modattuja binäärejä. Tekee mieli antaa pitää tunkkinsa.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Olis ite kans hauska oppia edes käyttämään, oppimaan, ymmärtämään tota T5suitea. Halu on kova, mut en oo kieli miehiä.. Termejä ymmärrän ja mitä pitäis tehä/muuttaa softasta suunnilleen mutta taas tulee tuo lontoo vastaan :D

Eli niinkun puu sanoi, pitäkööt tunkkinsa ja minä kattelen vierestä :D
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Inca
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Loka 12, 2012 00:54

Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä

Viesti Kirjoittaja Inca »

Joo mistäs muualta saisi ihan orkkis binin. Tuli mieleeni että lienee haitata se että mun autossa on ilmeisimminkin joku tuntematon softa. Ostin auton tossa nelisen viikkoa sitten ja myyjä kovasti vakuutti auton olevan vakio. Kaverin vastaavaan verrattuna kuitenkin jonkun verran ärhäkämpi. Olen tuota ecuprojektia lueskellut ja eipä mulla kyllä viestillisesti mitään annettavaa aiheesta ole niin en ole sinne kirjoittanut mitään.. Auto siis t7 150 hp 2.0t 9-3. Ja bdm kaapelilla ajattelin lähteä tota stage 1 kuntoon..

Ajattelin ihan tolla t7 suiten wizardilla säätää kartat, haittanee jos lähtökohta on vähän mitä-sattuu kartat?
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä

Viesti Kirjoittaja karg »

Vakiosofta löytyy suiten kirjastosta.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Inca kirjoitti:Auto siis t7 150 hp 2.0t 9-3. Ja bdm kaapelilla ajattelin lähteä tota stage 1 kuntoon...

Ajattelin ihan tolla t7 suiten wizardilla säätää kartat, haittanee jos lähtökohta on vähän mitä-sattuu kartat?
T7 suiten wizardi ei ole kauhean pätevä, jos sitä vaikka vertaa T5 suiten vastaavaan. T7 softia ei löydy T7suitesta, koska siinä ei ole kirjastoa, T5suitessa on kirjasto. T7 softat löytyvät helpoiten trionictuningin foorumilta vakiosoftien joukosta. Siellä on yksi aihe, joka sisältää kaikki vakiosoftat Saabin TIS2000-ohjelman levyltä. Lataile sieltä koko paketti ja tutustu niihin. Vertaile vaikka aluksi Saabin 185hv vakiosoftaa omaasi, siitä se lähtee vähitellen. Tuohon softan siirtoon kannattaa vaikka hommata combiadapteri, josta löytyy sekä BDM että CAN-USB. Jos kyllästyt pinnien juottamiseen ECUn piirilevylle, niin pääset melko pienellä vaivalla siirtelemään softaa CAN-väylän kautta.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kyllä T7suitesta löytyy binäärejä. Katso Lookup Partnumber valikon alta ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kas, no sitten on jäänyt minulta huomaamatta. Kiitos oikaisusta. Tuolla näyttää olevan Biopoweritkin, .46S ja .55P, mutta ei erikseen mainintaa, että nämä ovat biopower-softia? Itse tykkään selata omalta koneelta nuo softat, kun nimestä käy heti ilmi mikä softa on kyseessä. Toki tuota osanumeron perusteella tapahtuvaa hakuakin tarvitsee joskus.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Eipä oo tullu pitkään aikaan fläshäiltyä omaa purkkia, srammissa muutoksia vaan. Johtuu varmaan siitä että onnistuin hukkaamaan lpt-bdm pulikan. Mistäpä tollasen combiadapterin löytäis?
M97CSB234EFM57001 RE85
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

trionictuningilta tai ecuprojectilta johnc-nimimerkiltä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
enska
"Viggen"
Viestit: 518
Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 17:36
Paikkakunta: Ylivieska

Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä

Viesti Kirjoittaja enska »

T!

Oisko tähän topicciin passelisti jollain heittää kuva t7 mangneettiventtiili(n) letkujen paikoista, minne letkut menevät. Ja tarviiko kevytpaineiseen vaihtaa mm. imuputki.

--> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... or#p575421
Viimeksi muokannut enska, Su Helmi 24, 2013 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

C: Compressor/kompura siis, W: Wastegate/hukkaportti, viimenen oliko nyt R imuputkeen.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: T5Suite-softaus rautalangasta väännettynä

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

R=Release, imuputkeen
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Vastaa Viestiin