9-5 aeroon voimaa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

monikin
9-3.1972
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Täälähän on yllytyksen makua ilmassa. :D

Ja asiaan!
Tuli viestiä Briteistä, että saavat männät yhdeksän päivän kuluttua varastoon ja sitten lähettävät ne minulle ja mukana on myös puuttuva dumpin asennussarja.
Ja toimitusosoitteenkin pitäisi nyt olla oikein.
Enää ei tullut anteeksipyyntöjä viestissä, kuten aikaisemmin, liekkö ne jo itsekkin kyrpiintyneet vastoinkäymisiin siellä. :lol:

Sitten, kun loota on kädessä, niin uskon asian todeksi. :)
JOS asiat menee ok, niin eipä olleet männät, kuin reilu 3kk tienpäällä, mutta jospa se kärsivällisyys lopulta palkitaan.
Hoitavat nyt Abbottracing:illä tämän tilauksen lopun kunnialla, niin tilaan vielä sen putkistonkin heiltä. :)

Maanantaina sitä kytkintä tulemaan, sitten...
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Pitäähän ne männät käyttää hyödyksi 8)
Garretilla on muuten "uusia" mielenkiintoisia gtx sarjan ahtimia :wink:
Ng900
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Vähän päivitystä taas, omalta kohdalta...
Yhdeksän päivää ja ylikin meni ja lupaushan ei taaskaan pitänyt, että männät ja dumpin asennussarja liikkuisi kohti pohjolaa. :roll:

Pitää laittaa taas kyselyä, että mikähän U-boat torpedoi sen laivan, heidän kanaalin lähistöllä, missä minun mäntien piti tulla...
Kaikki muut selityksethän sieltä on jo kuultu, kun vasta VIISI (5) kertaa olemme joutuneet tämän tilauksen tilannetta kysymään.

Ja itse topic:iin sitten!
Mitenhän tuo mahtaa olla, että saisikohan ferritalta tilattua putkistoa Aeroon, koko matkalta 3"-koossa?
Heillä kuitenkin on tuota kustomointia ollut jonkun verran, niin eihän tuon pitäisi olla mikään mahdoton yhtälö toteuttaa? :)

Kyllähän sillä heidän valmiillakin tuotteella pärjää, ainakin omiin tavoitteisiin nähden, mutta eihän se vara venettä kaada. :D

Nimimerkillä: Britit pitäkööt ränninsä...
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Joo, 3" -putkisto rosterisena ja turbolta asti tulee tänne, mutta ei Abbottracingiltä...

Hintahan on jotain aivan muuta, kuin briteissä mutta katteettomat lupaukset riitti minulle.
Ensi viikolla lähtee tilaus vetämään, jos kaikki menee ok. 8)
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Lakesteeliltä kannattaa kysyä custom putkistoa
Ng900
Alijohtaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 11:49
Paikkakunta: A51 Support 81

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja Alijohtaja »

Minä tilaillu Abbotilta aikaisemmin osia mm.männät ja ollut tosi nopea palvelu,muistaakseni männät tuli 3 vrk. Olisikohan firmalta rahat loppu,ei saa tavaraa lähetykseen.
Eisole poika mikhään.
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Putkiston toimittaja on jo tiedossa. :)
Maanantaina laitan tilauksen vetämään ja kerron sitten lisää, että miten asia hoidetaan.

Ja mitä tulee Abbottracing:iin, niin olen itsekkin jo kahdesti aikaisemmin tilannut tavaraa heiltä ja ilman ongelmia silloin, mutta nyt tämä kolmas ja samalla suurin tilaus potkii vastaan ja kunnolla.

Eli aluksi ilmoitettiin, että "alihankkija ei pysty toimittamaan vauhtipyörää ajoissa, että lähetämmekö muut osat nyt?"
Vastasimme, että odotamme kun tilaus on täydellinen.
Seuraavaksi tuli vastauksena kyselyyn, että eivät saaneet vauhtipyörää taaskaan ja odottavat tuotteita perjantaiksi ja se muuttui lopulta maanantaiksi.
No seuraavaan kyselyyn laitoimme pieneksi "porkkanaksi" vihjauksen, että tilaisimme heiltä myös putkiston, mutta tämä nykyinen tilaus pitäisi saada ennen sitä talliin, liitteenä oli aikaisemmat viestit ja toimitusajat yms.

Nyt alkoikin tapahtua, kun paketti lähti tulemaan, jo mainittuun väärään osoitteeseen, joka on n.100km päässä toimitus-osoitteesta.
Tuli ilmoitus, että mäntiä eivät saaneet pakettiin mukaan, kun Wössnerin väki ei kuulemma kiirehdi tuotteidensa kanssa, siis männät joiden piti olla jo varastossa ja varattuna tilaukseen.
Tieten jos he ovat myyneet jollekkin toiselle männät sillävälin, kun ovat minun vauhtista odottaneet, mutta eivät saaneet puuttuvia osia ajoissa, kuka tietää...

Ja kun valitimme myös toisesta puuttuvasta osasta ja väärästä osoitteesta (jo toisen kerran, väärä osoite), niin vastauksena tuli, ilman pahoitteluita tällä kertaa, että: "laitamme puuttuvan osan mukaan, männät on meillä yhdeksän päivän kuluttua ja osoite moka on sihteerin vika.

Eli tämä yksi ja sama henkilö on näppärästi delegoinut hommat toisten syyksi. :D
Tieten jos sihteerillä on isompi kuppikoko, kuin ÄO niin sekin voi jotain selittää, mutta itse en nyt jaksa enää selityksiä kuunnella. :lol:

Lupauksia, lupauksia...
Tuossa vastapuolen sällissä on ilmiselvää politiikon vikaa. :D

Tiesinhän minä, ettei tästä helppo projekti tule, mutta nyt tämä yksi tilaus on aiheuttanut pientä hampaiden kiristelyä, myös bensatankin viritys mukaanlukien. :)
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

No ei piru mennyt putkiston hankintakaan kaikilta osilta ihan nappiin...

Heti alkuun täytyy mainita, että olin hyvinkin tietoinen asiasta, että kun aletaan putkesta vääntämään pakoputkea, niin paras tulos saadaan kun auto on pajalla jossa putkisto olisi tarkoitus tehdä.
Ei ole itselle täysin tuntematon laji, vaikka onkin eka turbopeli, mihin rööriä etsitään.

No tästä huolimatta kysyin Eurostainless:ilta hintaa Ferritan putkistolle ja mahdollisuutta saada loppuosa myös 3"-koossa, kuten valmis downpipe on.

Ilmoitin jo tässä email:issa, että autoa ei pitkän välimatkan vuoksi (n.900km) voida tuoda paikanpäälle, mutta tiedustelin kuitenkin mahdollisuutta, jos malli nyt sattuisi olemaan tuttu ja muistin jo entuudestaan, että heillä on ainakin valmis Ferritan putkisto ollut hyllyssä, ennen kuin nettisivut meni päivityksen alle.

No vastauksena tuli hinnat Ferritalle ja myös sille paikanpäällä tehtävälle 3" loppuosalle, mutta ei vielä tässä vaiheessa mainintaa, että auton pitäisi olla mieluiten paikanpäällä.

No jokainenhan jo arvaa, että mihin tämä tarina päättyi tänä aamuna, kun soitin heille, että haluaisin putkiston alkupään downpipen Ferritan tuotteena ja loppuosa teetettynä 3"-koossa...
Olisi siihen pieni mahdollisuus ollut, että Ferritan loppuosasta otettu malli olisi toiminut (istuvuus), mutta tulimme siihen tulokseen, että ei aleta urheilemaan...
Ehdottivat minulle, että heillä olisi yhteistyö-kumppani seinäjoella ja sielläkin putkiston teko onnistuu.
Lähempänähän se toki on, mutta kun sitä on kuusi päivää viikossa töissä, lähes ympärivuoden niin eipä sitä käynyt tuokaan vaihtoehto...

Pieni hetki tuumailua ja ilmoitin, että tilaan sitten sen Ferritan valmiin putkiston, vaikkakin se ei ole 3" koko matkalta.

Projektin jatkamisen kannaltahan (johon intoa ei ole vieläkään tullut) tuo ei välttämättä ole se paras vaihtoehto, mutta jos nyt jotain hyviä puolia haetaan, niin takuu on asiallinen, saan jopa laput konttorille jos katsastus-setä vaatii hyväksyntää putkistolle, myös todistus downpipen kisakatillekkin tulee, ainakin myyjän mukaan.
Niin ja voihan tuo olla vähän hiljaisempi maantiellä ajaessa, ei sillä että oikein tehty 3" putkistokaan olisi saanut korvat vuotamaan verta, tasakaasulla ajettaessa. :D

Putkiston pitäisi olla loppuviikosta täällä.
Vähänhän tuo taas kismitti, mutta mieli kohentui kummasti, kun jo aikaisemmin mainittu ja tilattu kytkinpaketti saapui perille, tälle samalle aamulle. 8)

Männistä ei ole toki kuulunut mitään...
Pakko kait se on TAAS kysyä, että mikä maksaa. :?

PCS:stä vielä moottorintuentaa ja suodattimia ja jostain ecu ja sille ohjelmointia metsästämään, niin hyvä tulee. :)

Pienenä kevennyksenä loppuun, että putkiston myyjä kehui, että vastaavalla putkistolla oli lastutettuna saatu "peräti" 30hv lisää tehoa, samanlaisesta Aerosta. :lol:
"Jahas, ihan ok", tyydyin vain toteamaan. :)
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Komento takaisin!
Joo eli briteistä tulikin nyt viestiä, että männät ovat vihdoin ja viimeinkin saapuneet heille ja lähtevät huomenna tulemaan kohti pohjolaa ja jopa osoitekkin pitäisi olla oikea. :D
Putkisto tilaus meni nyt toiselle firmalle, mutta samapa tuo minulle...
Kuha
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Elo 27, 2012 11:29
Paikkakunta: Kauniainen (Somero)

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja Kuha »

Tuo Abbottin touhu oli kyllä aika mielenkiintoista. Kaikki tilaamani tuotteet lähetettiin yksi kerrallaan. Vaikka kyselyjä ja tinkausta tehdessä, kaikki tuotteet olikin hyllyssä. :lol: Ja joka kerta paketin saavuttua, laitoin kysymystä, että missä on mun... Missäs nyt on mun... Kaikki kuitenkin tuli perille ja hyvät alennukset ainakin sieltä saa. Ekat osat tuli n 5 päivää ja viimeiset vajaat 5 vikkoa. Että eihän tuo ollut edes odotusta vielä.

Männät otinkin sitten pinnoitettuna GSltä molempiin autohin. Kun hinta jää silti kaikkien kulujenkin jälkeen alle euroopasta löytyvien hintojen. Tilauksesta kaikkiaan tuli yli 1400$, toimitus tuli rahtivapaasti Suomeen. GSltä tinkaaminen on vaan haastavaa... Toimitus tulliin oli 5 päivää, mutta tulikin UPS kautta, lentona, tällä kertaa, paremman turvan ja vakuutuksen takia, kuten GS Nick ilmoitti. Muuten olen käyttänyt USMailia ja hyvin sekin on toiminut.

Virityksestä sen verran, että jos on 250hp tai 300hp, niin ei sitä kyllä hirmuisesti huomaa. Talvella tuntuu palavan aina kuitenkin ESPn valo.

Nyt tarkoitus on yltää 400hp, josko sitten olisi jo eroa, muutakin kuin pakoäänissä... :lol: Ja ESP -valokaan ei taida enää tulla vilkkumaan, kun tuli lukko. Mutta se nähdään sitten huhtikuussa.

Vaikka yhteistyökumppani sanoi minulle, että 400hp ei ole vielä virittämistä, tämän kokoluokan moottorille.
9-3 Viggen -99
9-5 Aero Wagon Hirsch -03
9000 CS Aero -96
Saab 006 Turbo -86
Suzukit; GSX 1300R Gen 2 & 1 Tbo, 1100E, RF900R, King Quad 700
Muut; BMW M550d G31, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Fiat X1/9 Tbo
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Sellaista se on, mutta pitää kärsiä (abbottracing siis)...

Itsellä puuttuu enää ecu, omasta projektista. :)

Tai no jos en jatka auton laittoa niin ei puutu muuta, tähän nykyiseen kokoonpanoon...

Maptunin kauppaama garret +vaadittavat hilppeet, nyt välillä aiheuttaa tuumailua ja unettomia öitä...
Maksaa melkoisesti, mutta saisi kerralla kaikki osat, eikä tarvisi, kuin pultata kiinni ja softaa vähän säätää. :)

Miettii, miettii... :wink:
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja arto »

Laitoin tohon omaan 2.3 tekeleeseen 19T7 muutama viikko sitte. Ei toi sentronic automaatti taida oikein enempää kestääkkään. Nyt kun olen rajoittanut T7 suitessa 480nm, niin ei ole laatikon valo enään syttynyt vedoissa.

Mutta jos tosiaan olis manuaali, olisin suoraan lähtenyt sinne 500hv kerhoon. Ei toi 19T7 noin isoa autoa vielä oikeasti vie.
9-5 -04 2.3 sentronic 19T7
Rekord GS2800 "Steinmetz" -67
#6124
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

http://www.maptun.com/shopProduct.php?p ... 739&car=95

Itse katselin tälläistä...
Ehkä vähän överi tavoitteisiin nähden, mutta onko porukalla näkemyksiä ja ajatuksia tuon suhteen?

Hintaa on mutta lukuunottamatta pakosarjaa ja ohuempaa flextiä, niin mukana olisi kaikki tarvittava, softaa lukuunottamatta.
Kallista, mutta helppoa.

Tarkoitus on nyt aluksi kasata auto nykyisellä kokoonpanolla ja pitää sitten pitkä "mitä jos..." tuumailu tauko, koko autoharrastuksen suhteen...

Jonkun sortin bensalenkkarina olen jopa katsellut uusia autojakin, vaikka tämä nykyinenkin on vielä niputtamatta uusilla osilla.
Sitä kaipaa aina jotain uutta ja erinlaista kiesiä alle, mutta en oikein tiedä taaskaan, että mitä olen hakemassa. :?
99 Saappi
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: To Marras 17, 2005 21:34
Paikkakunta: Kainuu/Kajaani

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja 99 Saappi »

Itsellä Garrett Gt3071 pienemmällä pakopesällä vakiopakosarjassa ohuella flektillä.
Hyvin vetää jo alhaaltakin. :D Ei hirveästi eroa 19t:hen.Syksyllä säädettiin kohdilleen E85:lle.
Saab 9-5 2.3t RE85 -99
Vastaa Viestiin