Saab 9-3ss vm2003--> 1.8t/2.0t piristys n.260-300+hv etanol?
Re: Saab 9-3ss vm2003--> 1.8t/2.0t piristys n.260-300+hv etanol?
Orkkis ilmanputsarikotelo.
Catback vrt. vakioputkisto ei tehnyt mitään dynossa havaittavaa eroa B207E/L moottorissa, ehkä jotain iloa olisi aeron ahtimella ja 3" downpipen yhteydessä. Mutta selvästi downpipen vaikutus on paljon suurempi kuin catbackin.
Aeron nokissa on 5 astetta enemmän duraatiota imupuolella ja 10 astetta pakopuolella. Vähän pienempi ero kuin T7 vs T5 nokat, mutta jotain kuitenkin.. Ehkä 270hv olisi mennyt niillä rikki, pitäisi testata.
Nythän tuossa otettiin tehon puolesta raudasta kaikki irti, yläkierroksilla mankun DC 98% eli enempää ahtoja ei ilman mekaanisia muutoksia olisi saanut. Ennakkoa tai seosta muuttamalla ei myöskään löytynyt enää yhtään hevosvoimaa lisää.
200cpi Magnaflowilla ei pitäisi olla mitään ongelmia katsastaa.
Catback vrt. vakioputkisto ei tehnyt mitään dynossa havaittavaa eroa B207E/L moottorissa, ehkä jotain iloa olisi aeron ahtimella ja 3" downpipen yhteydessä. Mutta selvästi downpipen vaikutus on paljon suurempi kuin catbackin.
Aeron nokissa on 5 astetta enemmän duraatiota imupuolella ja 10 astetta pakopuolella. Vähän pienempi ero kuin T7 vs T5 nokat, mutta jotain kuitenkin.. Ehkä 270hv olisi mennyt niillä rikki, pitäisi testata.
Nythän tuossa otettiin tehon puolesta raudasta kaikki irti, yläkierroksilla mankun DC 98% eli enempää ahtoja ei ilman mekaanisia muutoksia olisi saanut. Ennakkoa tai seosta muuttamalla ei myöskään löytynyt enää yhtään hevosvoimaa lisää.
200cpi Magnaflowilla ei pitäisi olla mitään ongelmia katsastaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Saab 9-3ss vm2003--> 1.8t/2.0t piristys n.260-300+hv etanol?
Vaikuttaa tää downpipe erittäin mielenkiintoiselta, joko osaat John arvioida paljon suunnilleen "käyrälle" jää hintaa? Ymmärsin että sinun kautta on tulevaisuudessa tämä mahdollista tilata/asennuttaa yms.
ps, sun softa on toiminut kuin unelma
ps, sun softa on toiminut kuin unelma
#6940
Re: Saab 9-3ss vm2003--> 1.8t/2.0t piristys n.260-300+hv etanol?
Putken tekijä (SabaT16, VN-Dyno) voi itse kertoa hinnoittelusta, tällä hetkellä pitäisi käsittääkseni vielä saada auto tänne Vaasaan jolloin putki tehdään juuri kyseiseen autoon nosturilla. Oli sen verran aikataulupaineita tuon ensimmäisen kanssa ettei ehtinyt tehdä nyt jigiä.
Itse olen mukana lähinnä siten, että tein softamuutokset kyseiseen autoon, tämä tietty onnistuu samalla täällä jos tulee käymään. Samoin penkitys jos niin haluaa. Muut kohtuulliset viritysasennukset pitäisi onnistua myös, esim. turbon vaihto aeron ahtimeen tai suutinten vaihto (ko. testiautoon on molemmat tehty täällä).
Itse olen mukana lähinnä siten, että tein softamuutokset kyseiseen autoon, tämä tietty onnistuu samalla täällä jos tulee käymään. Samoin penkitys jos niin haluaa. Muut kohtuulliset viritysasennukset pitäisi onnistua myös, esim. turbon vaihto aeron ahtimeen tai suutinten vaihto (ko. testiautoon on molemmat tehty täällä).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-3ss vm2003--> 1.8t/2.0t piristys n.260-300+hv etanol?
Hintaa putkelle tulee 650e (sis alv.) joka sisältää putkiston asennuksen autoon.
Downpipe liitetään loppuputkistoon 3" rosteri V-pannalla. V-pannan toinen puoli hitsataan loppuputkistoon.
Hinta tarkentuu sen jälkeen kun pääsen valmistamaan jigin, jolloin putken voi myös lähetää asiakkaalle asennettavaksi.
Katalysaattorin toiminnasta voi sen verran sanoa että sen sijoitus heti turbon jälkeen on toiminnan ja päästömittauksen takia oleellista. Nopein lämpeneminen toimintalämpötilaan saavutetaan ko. paikassa.
14T ahtimen maksimi tuotto näyttäsi olevan saavutettu. Näistä tehoista ylöspäin mentäessä ja bolt-on ratkaisua haettaessa on vaihtoehtona 16T ja XT.
Downpipe liitetään loppuputkistoon 3" rosteri V-pannalla. V-pannan toinen puoli hitsataan loppuputkistoon.
Hinta tarkentuu sen jälkeen kun pääsen valmistamaan jigin, jolloin putken voi myös lähetää asiakkaalle asennettavaksi.
Katalysaattorin toiminnasta voi sen verran sanoa että sen sijoitus heti turbon jälkeen on toiminnan ja päästömittauksen takia oleellista. Nopein lämpeneminen toimintalämpötilaan saavutetaan ko. paikassa.
14T ahtimen maksimi tuotto näyttäsi olevan saavutettu. Näistä tehoista ylöspäin mentäessä ja bolt-on ratkaisua haettaessa on vaihtoehtona 16T ja XT.
Re: Saab 9-3ss vm2003--> 1.8t/2.0t piristys n.260-300+hv etanol?
laittelin yv.tä..SabaT16 kirjoitti:Hintaa putkelle tulee 650e (sis alv.) joka sisältää putkiston asennuksen autoon.
Downpipe liitetään loppuputkistoon 3" rosteri V-pannalla. V-pannan toinen puoli hitsataan loppuputkistoon.
Hinta tarkentuu sen jälkeen kun pääsen valmistamaan jigin, jolloin putken voi myös lähetää asiakkaalle asennettavaksi.
Katalysaattorin toiminnasta voi sen verran sanoa että sen sijoitus heti turbon jälkeen on toiminnan ja päästömittauksen takia oleellista. Nopein lämpeneminen toimintalämpötilaan saavutetaan ko. paikassa.
14T ahtimen maksimi tuotto näyttäsi olevan saavutettu. Näistä tehoista ylöspäin mentäessä ja bolt-on ratkaisua haettaessa on vaihtoehtona 16T ja XT.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Saab 9-3ss vm2003--> 1.8t/2.0t piristys n.260-300+hv etanol?
Mahtaako steg 1 etanoli softa vaatia "viilausta", jos alkuun laittaa vain downpipen, eli myöhemmin ahdin, suuttimet jne jne?
#6940
Re: Saab 9-3ss vm2003--> 1.8t/2.0t piristys n.260-300+hv etanol?
Ei välttämättä vaadi, mutta jos downpipen vaihdon jälkeen ampuu ahtoja yli eikä adaptaatio saa tilannetta hallintaan (haitallisina oireina joko fuel cut tai kytkimen luisto), niin ahtimen säätökarttoja on viilattava ainakin.
Jos downpipen tulee täältä hakemaan niin tuollaiset pikkuviilaukset onnistuu samalla kohtuuhintaan.
Jos downpipen tulee täältä hakemaan niin tuollaiset pikkuviilaukset onnistuu samalla kohtuuhintaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Saab 9-3ss vm2003--> 1.8t/2.0t piristys n.260-300+hv etanol?
Rock rock ja sinnehän sitä on "taas" ajettava Täytyy alkaa laittaa nappulaa sukanvarteen, että saa tehtyä road tripin Vaasaan.jcarlson kirjoitti:Ei välttämättä vaadi, mutta jos downpipen vaihdon jälkeen ampuu ahtoja yli eikä adaptaatio saa tilannetta hallintaan (haitallisina oireina joko fuel cut tai kytkimen luisto), niin ahtimen säätökarttoja on viilattava ainakin.
Jos downpipen tulee täältä hakemaan niin tuollaiset pikkuviilaukset onnistuu samalla kohtuuhintaan.
#6940
Re: Saab 9-3ss vm2003--> 1.8t/2.0t piristys n.260-300+hv etanol?
Lainataanpa ketjua himppasenjcarlson kirjoitti:Ei välttämättä vaadi, mutta jos downpipen vaihdon jälkeen ampuu ahtoja yli eikä adaptaatio saa tilannetta hallintaan (haitallisina oireina joko fuel cut tai kytkimen luisto), niin ahtimen säätökarttoja on viilattava ainakin.
Päteekö sama -06 Aerofemmaan, jos ruuvaan siihen 3" downpipen 200-cel katalysaattorilla (sikälimikäli kimppatilausputket tulevat kiinasta perille).
Autossa "Steg 1" biopower - softa, muuten vakio.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Saab 9-3ss vm2003--> 1.8t/2.0t piristys n.260-300+hv etanol?
T7:ssa ei ole ihan niin todennäköistä yliampuminen koska ahtopainesäädin toimii laajemmalla dynamiikalla. Vakioputkella ja vakioahtimella T8 autossa mankku on täyskaasulla jatkuvasti luokkaa 80-98% kiinni koska hukkaportin painekello on sen verran iso ja pakopaineen voima hukkaportin läppää vasten suuri.
T7 autossa skaala on jo lähtöjään hieman laajempi joten ahtosäädöllä on paremmat mahdollisuudet saada homma hallintaan jos putki muuttuu virtaavammaksi.
T7 autossa skaala on jo lähtöjään hieman laajempi joten ahtosäädöllä on paremmat mahdollisuudet saada homma hallintaan jos putki muuttuu virtaavammaksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-3ss vm2003--> 1.8t/2.0t piristys n.260-300+hv etanol?
Tämä selvä, kiitoksia taas informaatiosta.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Saab 9-3ss vm2003--> 1.8t/2.0t piristys n.260-300+hv etanol?
Tuossa toissakesänä kun rakensin putken omaan aeroon stage1 softalla pelkällä 3" DP:llä (300cell katilla) ei vielä tarvinnut koskea ahtimen karttoihin mutta kun ruuvasin siihen cat-back putkiston paikalleen niin ensimmäisessä reippaammassa kiihdytyksessä torppasin nenän rattiin kun löytyi fuelcut, eli ahtimen karttaa piti vähän pehmentää.jcarlson kirjoitti:Ei välttämättä vaadi, mutta jos downpipen vaihdon jälkeen ampuu ahtoja yli eikä adaptaatio saa tilannetta hallintaan (haitallisina oireina joko fuel cut tai kytkimen luisto), niin ahtimen säätökarttoja on viilattava ainakin.
Nyt kun olen löytänyt viimeisetkin rajoitukset talviautosta on tullut huomattua miten herkkä tuo on yliampumaan suuremmilla pyynneillä, joko jää reilusti alakanttiin tai sitten menee yli niin että soi, kokoonpanona siis 1.8t automaatti jossa aeron ilmansuodatinkotelo, 14t, 3"DP, 2.5"cat-back sekä 630cc dekat.
Nelosella 1.49bar@3870rpm ja fuelcut, ei ihan sitä mitä pyydettiin
Trionic8 tosin pohjaa 1.37bar lukemaan, tämän yläpuolelle ei näytä ainakaan vakioasetuksilla. Erillisellä loggerilla mitattu tuo 1.49bar.
Re: Saab 9-3ss vm2003--> 1.8t/2.0t piristys n.260-300+hv etanol?
SRE kytkin sallii mukavasti lisävääntöä, sama setuppi kuin aiempi 262hv/395Nm paketti tiukemmalla kytkimellä ja terävöitetyllä softalla tuotti nyt 269hv/441Nm.
Catback lisänä mutta penkitystulos vain 2hv enemmän catbackin vaihdolla vrt. aiempi. Ei myöskään vaatinut kummempia muutoksia ahtimen ohjaukseen.
Ahtopaine on T8 MAP maksimissa joka on oikeastaan aika sopiva tälle raudalle, enempää vääntöä ei viitsisikään kytkimen vuoksi edes ottaa.
Dynolappu: https://lh3.googleusercontent.com/-nCV7 ... 170513.JPG
Catback lisänä mutta penkitystulos vain 2hv enemmän catbackin vaihdolla vrt. aiempi. Ei myöskään vaatinut kummempia muutoksia ahtimen ohjaukseen.
Ahtopaine on T8 MAP maksimissa joka on oikeastaan aika sopiva tälle raudalle, enempää vääntöä ei viitsisikään kytkimen vuoksi edes ottaa.
Dynolappu: https://lh3.googleusercontent.com/-nCV7 ... 170513.JPG
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com