Menossa muutos 2.0 => 2.3. Alkuperäiseen moottoriin siis pidempi-iskuinen kampiakseli ja lyhemmät kiertokanget. Kankia on kaksi sarjaa kuva alla, kummat kannattaa laittaa ?
Alapäät samanlaiset, yläpäässä kuvan mukainen ero:
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Kaikki noista toimenpiteistä on tuohon tavoitteeseen yliampuvia.. vakio-osien tasapainotuksen tarkkuus riittää, vauhtipyörän kevennys on enemmän fiilisjuttu ja runkopukkien linjahoonaus ainakin on turhaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
T5 nokat on vähintään tarpeen 400hv tavoitteeseen, mutta jos haluat että veto säilyy hyvänä 7000 asti niin tarvitset vieläkin kireämmät. Ja ne säädettävät nokkapyörät. T5 nokkien kanssa niistä tuskin on vielä hyötyä mutta kireämpien kanssa olisi hyvä jo olla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jos mennään T5 nokista 'kireämpiin' miten käy päästöjen kanssa?
Tarkoituksena saada aikaan kokoonpano jossa mahdollisimman vähän tarvitsisi
vaihtaa osia katsastukseen.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Riippuu nokista sekä miten hyvä katalysaattori on ja miten paljon huuhtelua nokkiin säätää.. Katsastusta vartenhan voi tarvittaessa säätää nokkapyörillä huuhtelun minimiin jolloin päästöt paranee.
Kuitenkin jos tavoite on tuo 400hv ja 7000rpm kohdalla teho saa olla jo hieman laskenut niin T5 nokat riittää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tossa on video omasta autosta vakio nokilla ja jos stoppaa 1:07 kohille niin näkyy miten alkaa 6000rpm jälkeen laskemaan tehot kovaa vauhtia. Mutta on siinä vielä yli 400hp/7000rpm ilman säädettäviä nokkapyöriä...
Tossa on video omasta autosta vakio nokilla ja jos stoppaa 1:07 kohille niin näkyy miten alkaa 6000rpm jälkeen laskemaan tehot kovaa vauhtia. Mutta on siinä vielä yli 400hp/7000rpm ilman säädettäviä nokkapyöriä...
En väheksy kaksilitraisen voimaa, olen saanut siittä havainto-
esityksen keltaisen Monte Carlo editionin kyydissä.
Ja hyvin tuntuu liikkuvan videon autokin !
2.3 osat on haalittu jo. Tarkoitus tehdä melko alhaalta vääntävä
moottori, maltillisen kokoisella ahtimella.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183