Pellin teippaus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Pellin teippaus

Viesti Kirjoittaja torque »

Oli jokin treadi täällä muovikalvotuksesta, sattumalta näin tämän.
ng9-3 teipattuna. Hieman hirvittää millainen tuo pinta on 4v/100000km
myöhemmin, pinta rispaantunut, repaleet roikkuu ?
http://translate.googleusercontent.com/ ... ZW6yYMNErw

Kova pakkanen, UV-säteily ja saasteet on tuon pinnan tuho. Tallissa säilyy hyvin :-)
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Pellin teippaus

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Onhan nuita teipattuja nähty ennenkin =) ...mm. jtn palolaitoksen käytössä olleita henkilöautoja tai huoneistokeskuksen oranssinvärisiä autoja.. Ne mistä on ite tullut poistettua teippaukset, niin yllättävän hyvässä kunnossa teipit ovat olleet vielä vuosienkin jälkeen.. tai en nyt tarkalleen tiedä kauanko ne on ollu niissä autoissa.. mutta tuskin ainakaan esim 2-4-vuotta vanhaa autoa teipataan ja myydään heti kuukauden päästä.

Mutta niistä tosiaan mistä ite on tullut poistettua teipit, niin ihan hyvässä kunnossa ne ovat olleet. Säilyttäneet kiiltonsa aikahyvin, ei repeytymiä..pikemminkin kiveniskuista johtuvia koloja nokassa tai helmoissa.. Mutta ei kuitenkaan mitään repaleita, uv-säteilyn aiheuttamaa haalistumista tms.. :O ...itsekkin ollut joskus hieman yllättynyt kun luulis että pinta kulahtaa suht nopeasti.. Eli todennäkösesti tulee kyllä tuokin kuvan auto kestämään tuon näköisenä pidempään..toki riippuu kuinka pidetään huolta, pestään, teippausten laatu yms yms jne jne..
R-team
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 14:33

Re: Pellin teippaus

Viesti Kirjoittaja R-team »

Kyllä tuo teippi hyvin pinnalla kestää, riippuu toki hieman käyttäjästä, jaksaako pestä käsin, raapiiko talvella lumiharjalla, yms. Teippiin pätee lähes samat säännöt kuin maalipintaankin. Itse olen teipannut 2 edellistä autoa, toinen oli vajaa 3 vuotta ja toinen nyt yli vuoden, hyvin on kestänyt ja pysynyt. Kiveniskuja sekä naarmuja tulee samanlailla kuin peltiinkin, lika lähtee helpommin irti teipistä, onhan se muovia, ei tarvii vahailla.

Sitten nuo repsottelut ja irtoamiset eivät kuulu asiaan, mikäli tekijä osaa hommansa. Ainoat "käyttövirheet" saa aikaan painepesurilla. Veden tulokulma peltiin nähden tulisi aina olla n.90 astetta, eikä liian läheltä.
Lisäksi nykypäivänä alka olla jo kourallinen valmistajia, jotka tarjoavat runsaan valikoiman, paljon erilaisia kuoseja sekä laadukkaita yliteippausmateriaaleja, joissa on toki eroja toisiinsa nähden.

Suosittelen kyllä teippausta, mutta muistakaa, että maalipinta tulee olla ruosteeton ja lommoton. Lisäksi on hyvä muistaa, että kaikki vakuutusyhtiöt eivät korvaa teippauksen osuutta omasta kaskosta, mikäli sattuu joku kolari, vastapuolen syyssä kylläkin. Auto pitää siis erikseen vakuuttaa, mikäli sitä on erikoisteipattu tai maalattu (lukee kuulemma siinä pienellä painetussa, vakuutusehdoissa :roll: )!

Tässä oli hiukan omia näkemyksiäni 8 vuoden asennuskokemuksella ja teippien, sekä kalvojen kanssa puljailleena.

-S-
#1765
-Ahdin määrää tahdin-
Vastaa Viestiin