Nojoo, niin arvelinkin.. Jotkut muunmerkkisten turbojen harrastajathan nostaa tuolla tavalla ahtoja kun ei raukoilla ole kunnon ohjausjärjestelmiä. Pitää kattoa keväämmällä miten tuo tulevan ahtimen kello jaksaa paineita pitää ja värkätä sen mukaan jousia sinne.Noita lisäjousi viritlmiä on käytetty iät ja ajat, eli kyllä toimii.
Tiedoksi jos ostat MapTun: nin jäykän ahtopainesäätimen
Kerrohan kuin äijän käy, kyllä mäkin otan ton actuaattorin kunhan tässä maptunin boksiin vaihdan. Sen verran kiikkuu noi täysahdot jo speedpartsin purkilla.93t sport kirjoitti: Tuota testasin jo, eli kokeilin esijännityksellä 0mm = peruspaine sama
Sitten vielä "negatiivisella" esijännityksellä -2mm mutta silloin hävis tehot, tai ei ne hävinneet mutta ahtojen nousu kesti tosi kauan.
Epäilen että se mulla oleva säädin on "susi" eli liian jäykkä.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Ihan tosi Kiikkuuko paljon? Mulla on turbomittarin viisari kiikkunut pariin kolmeen otteeseen, mutta ei mitenkään merkittävästi. Viisari on vähän elänyt, mutta paineet ei ole laskeneet.NG900T kirjoitti:Kerrohan kuin äijän käy, kyllä mäkin otan ton actuaattorin kunhan tässä maptunin boksiin vaihdan. Sen verran kiikkuu noi täysahdot jo speedpartsin purkilla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Kun noita jätkien videoita oon kattellut ja erilaisia kommentteja aiheesta lueskellu niin ei noi täysahdot mulla normaalisti käyttäydy. Kyllä mä saan sen neulan stabiilina pysymään osakaasulla, mutta kaasu pohjassa kun mennään ahdoissa täpölle, sinne punasen puoleenväliin mihin toi nyt kykenee niin neula elää mielestäni ihan liiaksi, toi hukkiksen kellon jousi vois sopia ongelmankuvaukseen hyvin? Kuulee hyvin suhinastakin kun ahdot ikäänkuin pumppaa. Siis vain täysahdoilla.Muuten kyllä futaa ihan hyvin, enkä tästä sen suurempaa ongelmaa ole ottanut kun kulku on muuten kohdallaan, viimesin pinnistys kuitenkin ilmeisesti jä tulematta. Fredrik suositteli mullekkin tota timmimpää aktuaattoria samalla jos softan päivitän...Turbo Sensonic kirjoitti:Ihan tosi Kiikkuuko paljon? Mulla on turbomittarin viisari kiikkunut pariin kolmeen otteeseen, mutta ei mitenkään merkittävästi. Viisari on vähän elänyt, mutta paineet ei ole laskeneet.NG900T kirjoitti:Kerrohan kuin äijän käy, kyllä mäkin otan ton actuaattorin kunhan tässä maptunin boksiin vaihdan. Sen verran kiikkuu noi täysahdot jo speedpartsin purkilla.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Ei sitten muutaku aktuaattoreita tilaukseen koko porukalleTurbo Sensonic kirjoitti:No joo, kyllä toi sitten kuulostais siltä, että aktuaattorin jousi ei ole tarpeeksi stydi
Mulla kun oli vielä kiinni toi SP:n steg 3, niin turbomittarin viisari meni 2/3 punaiselle alueelle.
Joo, tais ne heilua siellä 2/3 punasta ahveniston reissun jälkeen, sen jälkeen siinä syssymmällä tulikin ajeltua nätisti joten kai se trionic luuli mun ajotyylin muuttuneen sivistyneemmäks VAAN EREHTYIPÄ PAHEMMAN KERRAN
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429