Olisiko tämä TD04HL kohtuuhintainen ahdin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
talladega-97
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: To Marras 29, 2007 16:32

Olisiko tämä TD04HL kohtuuhintainen ahdin

Viesti Kirjoittaja talladega-97 »

Onko kokeneimilla tietoa oliskohan tämä järkevä valinta ja kävisiköhän (ng900 -97 2,0T) päivitysahtimeksi...aito mitsu
ja vaikuttaa kohtuuhintaiselta 416 EUR sis. postituksen suomeen Japanista

SAAB 9-3 9-5 Upgrade Turbo CHRA TD04HL-19T with 9 Blades Turbine Short Neck Compresspor Housing
- Upgrade Stock TD04HL-15T Turbo to 19T Turbo
- SAAB 9-3 / 9-5 Aero 49189-01800 Turbo with Short Neck Compressor Inlet
Housing
- Fit 49189-01830, 49189-01850.TD04HL-15T turbo with shorter compressor
Inlet
Compressor Wheel 46 mm / 58 mm(Inducer / Exducer)
Turbine Wheel 52 mm / 45.6 mm(Inducer / Exducer)9 Blades
Bearing System Journal Bearing
(Performance Thrust Bearing Kit)
Description
- Oil & Water Cooled System
- Actuator : 0.8 bar
(0.3 bar,0.5 bar,1.0 bar,1.2 bar and 1.5 bar actuator s are available, please
contact us if you need to change it
Warranty : 1 Year
Balanced Level
VSR / 125,000 RPM / 1.5mg
Item Situation
Brand New
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Olisiko tämä TD04HL kohtuuhintainen ahdin

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tuo on pelkkä CHRA eli laakeroitu ydin 19T siivellä ja sopivalla kompurakotelolla. Tarvit siis TD04:n pakopesänkin. Onko tuo kauppias JAW ? Niillä on kokonaisiakin turboja samalla siivellä tehtynä. Ihan aito mitsuhan tuo ei ole mutta hyvän näköistä jälkeä ainakin tekevät, itsellä tuollainen odottelemassa testejä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
talladega-97
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: To Marras 29, 2007 16:32

Re: Olisiko tämä TD04HL kohtuuhintainen ahdin

Viesti Kirjoittaja talladega-97 »

sorry...niinpä tarkemmin katsottuna onkin...tuli laitettua väärä teksti :( ...Kinugawa ja on kys ilmoittajan mukaan Japanissa tehty...tässä tämä mikä piti laitaa-myyvät käsittääkseni aitoa mitsua Genuine SAAB Aero Upgrade TD04HL-19T Short Neck, suomeen 643 eur sis toimituksen (urpossa Saabin stannsi/osa no 49189-01850 / ja mitsun laatikossa tulee)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Olisiko tämä TD04HL kohtuuhintainen ahdin

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kyllä se näyttää olevan aito mitsu mihin on 19T siipi valikoitu ja kompurakotelolle tehty sitten sorvaus. Tuossa on ainoa haittapuoli se että pakopuoli on liian ahdas käyttääkseen kompuran koko kapasiteetin mutta eihän tässä kuuhun ole yrityskään ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Wege
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:16
Paikkakunta: Patt1joki/Raahe

Re: Olisiko tämä TD04HL kohtuuhintainen ahdin

Viesti Kirjoittaja Wege »

Pitkään mietin valintaa turbon suhteen kun oli mielessä jonninlainen piristys aeroon..isojen poikien Garretit ja BW efr:ät sun muut kävin läpi ja totesin säästöpossua vasaroidessa että laitan tämän kinugawan turbon kun ei ole niin karmean hintainen.

Tässä turbossa on 19T kompressorisiipi/kotelo ilmeisesti japanialaista alkuperää ja keskiosa+turbiinisiipi on Kamak Dynamics:in käsialaa, rupeli on STS ultraboost technologyn 8O mukainen ja 9 lapainen. Actussa on 0.5 bar jousi, 0.8 jemmassa joka laitetaan jos tarvii.
http://www.kamakdynamics.com/profile/ne ... p?newsid=7
Kinugawalta tulleessa paketissa lähettäjän nimi johtaa pikku penkomisen jälkeen sylttytehtaalle eli tuonne Taiwaniin Kamakille.

Turbiinisiipi on siis "hengittävämpi" verrattuna alkuperäiseen mitsuun ja kun luvataan spoolaavan hyvin niin tilasin tähän sekasikiöön #7 pesällä olevan turbiinipesän.
Hieman arvelutti että miten käy moottorin luonteelle tämmöisellä kombinaatiolla..pelko osoittautui turhaksi sillä tällä turbolla on miellyttävä ajaa eli ahtopaineet nousee herkästi ja arkiajo on todella vaivatonta.
Yläkierroksilla hönkää vakio 15t ahtimeen verrattuna on sitten jo ihan eri tavalla,
testailut jatkuvat kevään mittaan ja nokat ovat jo mielessä josko kokeilisi..hmm..
Kokoonpano turbon lisäksi:
- Alu IC
- King Kobra
- 870cc suuttimet
- 3" Dp
- Isompi "snorkkeli"
- Wössnerit
- Softa römiämpi (Stage3)
JC varmaan ruuvaisi säädöt kohdilleen ja kun "Maniac" on tainnut kutitella noilla lähes vastaavilla hiluilla yli 350 kaakkia e85:lla niin arkiajoon alkaisi riittämään mulle.. :roll:
Kyssäri viisaammille:
Miten kun mulla on tuo 9000 2.3T B234L pitkälohko (loota paskana,ei ajossa) niin eikös tuossa ole ärjymmät nokat kuin T7:ssa eli kannattaisko kokeilla tuosta..tarviiko säädettävät nokkapyörät?
EDIT:
Laitoin T5 nokat koneeseen ja hyvin pyörii. Yläkierrosalueelle tuli poweria mukavasti lisää.
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Olisiko tämä TD04HL kohtuuhintainen ahdin

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Käykäähän katsomassa pcs rikun uusi kampanja myydään -palstalta, niin näette kohtuuhintaisen aidon td04hl-15t ahtimen! Oma meni jo varaukseen tänään :)
T7 vm. 2001 9-3
Vastaa Viestiin