b234->takaveto-> moottorin ohjaus isommalle turbolle

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
mäkiaho
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 11:20
Paikkakunta: jämsä

b234->takaveto-> moottorin ohjaus isommalle turbolle

Viesti Kirjoittaja mäkiaho »

saabeista ja varsinkin niitten ecuista aika vähän tietävänä on herännyt kysymyksiä kesän mittaan rakenteille tulevaa projektia koskien
ajatus on laittaa b234 lyhytlohkonen kone omegan R28 laatikon kera jäärata/superrock ladaan.
kone apulaitteineen löytyy ja laatikko myös. paikalleen taikinoiminen itsessään ei ole mikään suuri ongelma.
käytännön toteutuksista johtuen pakosarjan joudun tekemään uuden ja samalla se järjettömän pieni hyrrä tekee mieli päivittää johonkin järkevämmän kokoseen. tehojen puolesta siihen riittää joku t28 ahdin (250-300heppaa) mutta miten tuon moottorin ohjauksen kanssa?
minkälaista puukotusta se vaatii että pysyy mukana, vai onko tuhoon tuomittu idea pärjätä omalla boksilla? hakua tässä olen koittanut käyttää parina iltana mutta ihan selkeetä kuvaa tosta boksista en ole vielä saanu
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: b234->takaveto-> moottorin ohjaus isommalle turbolle

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Onnistuu hyvinkin orkkis moottorinohjauksella joka on hyvin monipuolisesti ohjelmoitavissa. Lisätietoa löytyy Trionic 5 osiosta sivulta http://trionic.mobixs.eu
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mäkiaho
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 11:20
Paikkakunta: jämsä

Re: b234->takaveto-> moottorin ohjaus isommalle turbolle

Viesti Kirjoittaja mäkiaho »

toi englannin kieli on mulle lähes ylitsepääsemätön ongelma..
mutta pääperjaate on se että sen kanssa pärjää vaikka isomman ahtimen ruuvaa paikalleen? mitäs kaikkee siinä menee uusiks jos mennään lähelle 300heppaa? pelaakos tossa ev14 suuttimet?
TTH
"Hirsch"
Viestit: 853
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: b234->takaveto-> moottorin ohjaus isommalle turbolle

Viesti Kirjoittaja TTH »

Kone kestää melkeimpä niin paljon rääkkiä kuin kehtaat laittaa, about 300hp saa jo Aeron vakio-turbolla pihalle. Tuota boksia pystyy säätämään melkein mitenpäin haluaa, ei kamalasti aftermarket-moottorinohjausta häpeä, eli EV14:set kyllä rokkaa Trionicin kanssa. Samalla kertaa vaikka RE85-softa niin saa kaivettua ne loputkin tehot.
Jyväskylässä taitaa olla ainakin pari klubilaista jotka tekee ohjelmia, sitten kun on vehkeet läjässä niin ostopalstalle ilmoitusta, kyllä sieltä joku vastaa :wink:

Ennemmin tuota vaihdelaatikkoa miettisin, nuo obelixin laatikot ei kamalasti kestä. Toisaalta jos peli on kerta jääradalle menossa niin siellä ei varmaan niin kamalasti ole pitoja että saa kakkosen tai kolmosen siloseks.
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Keme
"Viggen"
Viestit: 661
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: b234->takaveto-> moottorin ohjaus isommalle turbolle

Viesti Kirjoittaja Keme »

TTH kirjoitti:Ennemmin tuota vaihdelaatikkoa miettisin, nuo obelixin laatikot ei kamalasti kestä. Toisaalta jos peli on kerta jääradalle menossa niin siellä ei varmaan niin kamalasti ole pitoja että saa kakkosen tai kolmosen siloseks.
Jos piikeillä vetää, niin alkaa löytyä pitoja. Se taasen voi käydä vähän tommosen omegan askin päälle. Kestävämpiä askivaihtoehtoja on mm. välilaipalla/kytkinkopan uudelleen hitsaamalla BMW ZF tai briteistä opelin kytkinkoppa ja sen jatkoksi Tremekin TKO600. Itse valitsin välilaipan ja BMW ZF askin.
jeeeeeee!
mäkiaho
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 11:20
Paikkakunta: jämsä

Re: b234->takaveto-> moottorin ohjaus isommalle turbolle

Viesti Kirjoittaja mäkiaho »

joo mutta onhan jossain oltava sulake :wink:
tolla mennään eka kun kävi bolt on, sitten kun ongelmia tulee niin saahan siihen jatkoksi minkä tahansa kun tekee ja laittaa. tossa nyt alkuunsa kuitenkin ihan sopivasti tekemistä kun ton voima linjan sinne sovittaa. ladaahan siihen jää tasan kori ja ehkä etunavat ja tukivarsista jotain osia
ja ei kai kukaan jäällä aja muilla kun piikeillä?
Keme
"Viggen"
Viestit: 661
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: b234->takaveto-> moottorin ohjaus isommalle turbolle

Viesti Kirjoittaja Keme »

Njoo, laatikko vaan on aika tympee sulake. Omegan aski tosin on halpa ja helppo ratkasu.
jeeeeeee!
Vastaa Viestiin