Saabin oma tasauspyörästön lukko

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
TTH
"Hirsch"
Viestit: 853
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Saabin oma tasauspyörästön lukko

Viesti Kirjoittaja TTH »

http://saabpartners.com/index.php?main_ ... cts_id=411
Onkos tästä porukalla mitään hajua, ei ainakaan ole hinnalla pilattu. Kuitenkin samantapainen Torsen-lukko kuten Quaife, olisko kestokin yhtä hyvä? Eikös tuo kuitenkin käy näihin vanhempiinkin lootiin, mites vetarit? Onkos Viggenissä myös nuo sisämaljat isommat kuin tavallisessa kolkissa?
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Saabin oma tasauspyörästön lukko

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Tämän mukaan ainakin Quaifen malli käy kaikkiin muihin paitsi viggeniin. http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 ... 950-q.html

Taasen linkki mikä annoit johti viggeniin ja ysivitoseen, speedpartsin mukaan Quaife ei ainakaan tarjoa muita (satkuja, kolkkeja). http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... -diff.html

Edit: Eli lyhennettynä kaksi erilaista lukkoa olemassa Quaifella. Toinen satkut, kolkit pl. viggen. Ja se toinen Viggen, ysivitoset ja ng kolkit. LInkkaamasi tarjous siis ei käy satkuun.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Saabin oma tasauspyörästön lukko

Viesti Kirjoittaja Hook »

Qaifella on ollut myös kolmas, joka epäsymmetriselle lautaspyörälle, joka ng900 94-~96. Nykyään myyvät 9-3:n uudempaa ja vaihdetaan lautaspyörää jne. uudempaan.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 853
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Saabin oma tasauspyörästön lukko

Viesti Kirjoittaja TTH »

Eli toisin sanoen vetarit uusiksi.. Saisko femmasta päivitettyä nuo jytymmät Viggen-vetarit, ainakin oikealle puolelle "sisäakselin" ja nivelet?

Tuossa on vähän juttua tuosta...
http://www.saablink.net/forum/performan ... /57262.htm
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Saabin oma tasauspyörästön lukko

Viesti Kirjoittaja Hook »

jos tuon "9-5" lukon heität 9-3:seen (ei viggeniin), niin hankinta listalla on aikakin viggenin vetoakselit, sekä laatikkoon 9-5:sen tai viggenin perän laakerin poskituki kuskin puolelle, eli se alumiininen, joka tulee 5 torksilla laatikon kylkeen, johon tulee vetoakselin stefa.

Iskaritolpat ovat viggenissä eri, kuin perus 9-3:ssa, mutta tietämykseni ei vielä riitä kertomaan, että onko ero satulan kiinnityspisteissä isompien jarrujen takia, vaiko isomman vetonivelen tarvitsemassa tilassa (ja onko abs korvakko kauempana keskipisteestä?).. vaiko navan boorituksissa?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Saabin oma tasauspyörästön lukko

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Itse napa reikä on isompi tolpassa eli tarviit täydellisen tolpan napoineen viggenistä jos meinaa Hook:in mainitseman konversion. Viggenin jarru paketteja oli hetki sitten tarjouksessa speeedpartsilla ja se käy ysivitosiin, kolkkeihin, satkuihin päivitys sarjana eli mukana tuli 308 raudat ja satulat.

Veikkaisin että ei ainakaan viggen/perus kolkki ero ei ole ainakaan poorituksessa sillä enkkulasta löysin projekti sivun missä kaveri vaan napaa sorvasi että meni kolkin napaan. Näin saa isot jarrut.

Eikös muute jos tolpat vaihtaa kolkista satkuun joudu myös hommaamaan kolkin iskaritkin?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Saabin oma tasauspyörästön lukko

Viesti Kirjoittaja Hook »

Napa reikä? Tarkoitatko jarrulevyssä? Pyörän laakerihan taitaa olla sama?
Normi 9-3 ja 9-5:ssa saa satulaa sirrettyä taka raudalla sentin, jos haluaa 308 jarrut. Onkos viggenissä myös samat isommat taka raudat vai onko satulan kiinnitysreikien paikkaa siirretty itse tolpassa?

Jos laittaa ng900 -94-96 autoon 308 päivityksen, niin napaa tarttee sorvata.
Tässä tapauksessa liene vielä viggenin koko tolpan sovitus ng900 koriin, eli ne korin reikien uudelleen teko 9-3 jaolle..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Saabin oma tasauspyörästön lukko

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Ööh kyllä joo. Kirjoitin vähä mitä sattuu kun en enää itekkää ymmärrä :D Laakeri ainakin sama, napa eri ng900 (94-96) vs uudemmissa satkuissa ja kolkeissa.

Pitäny selvänä itelleni kun hommasin uudemman satkun navat ja viggenin raudat ja satulat että näillä menee 308 levyt kiinni. Siinä jarrulevyn keskireikä muistaakseni on uudemmissa satkuissa/kolkeissa pari millii pienempi, mikä vaatii sorvia.
Hook kirjoitti:Onkos viggenissä myös samat isommat taka raudat vai onko satulan kiinnitysreikien paikkaa siirretty itse tolpassa?
Samat kun 9-5 aerossa raudat. Puntaroitiin ja pähkäiltiin Pcs:llä tätä ja siihen tulokseen tultiin että navan vaihdolla menee vanhan mallin satkuun kerta tolpat on kuitenkin samat kun uudemmassa satkussa, ja siihen saa isoa jarrusarjaa.

Sitä ei tiiä jos kerta tolpat on erit viggenissä vs normi kolkissa että miten raudat siinä menee.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin oma tasauspyörästön lukko

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

tosiaan navan ulkohalkaisija isompi Ng900:ssa (94-96) kun Ng900:ssa (96-98) Og9-3:ssa.

eli kolkin levy ei mene napaa sorvaamatta alkupään satkuun...satula sopii kyllä kolkin/femman takaraudan kans.

sori offtopicista.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 853
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Saabin oma tasauspyörästön lukko

Viesti Kirjoittaja TTH »

Joo Viggenissä on eri tolpat, napa on vissiin sama kuin kolkissa.. Pienellä parantelulla kolkin tolpasta saa Viggen-vastaavan:
http://www.saablink.net/forum/performan ... 7870-2.htm
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Saabin oma tasauspyörästön lukko

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Onko Saappilla ollu optioissa tämä vaihtoehto mahdollisuutena ruksata kuinka kauan ?

Tarkoitan siis että missä vuosimalleissa tämä on ollut valittavissa 9-5:ssa ?
Saab 9-5 2.0t 1998
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Saabin oma tasauspyörästön lukko

Viesti Kirjoittaja Hook »

Chevrolet cobaltiin on saanut tämän ruxattua, kuten ensimmäisen postauksen linkissä sanotaan.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin