9000 Turbo 16, paljonko max. tehoa vakioaht. ja coolerilla?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

9000 Turbo 16, paljonko max. tehoa vakioaht. ja coolerilla?

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Otsikossa onkin itse kysymys. :D

Sitten kiinnostaa myös max-tehoja tavoitellessa:

1. Mitä APC-systeemille pitää tehdä?
2. Bensanpaine 4 bar?
3. Paljoko sietää / on järkevää max-ahtopaineet vakioahtimella ja coolerilla?
4. Mihin tehoihin vakiputki riittää?

Vakioarvot näytti olevan:

8,3 sek 0-100 km/h
220 km/h

Mihin arvoihin on päästy ylläolevilla. toimenpiteillä

Kiitokset vastauksitanne!
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ite ajelin muutaman kympin n. 250hp, mutta keulilla oli isompi cooleri. Loppuajasta oli varmaan hitusen enemmänkin, paineet ~1.5bar :) . Isot pojat väittävät, että 1.2bar on aika maksimi vakio-kolmoselle. Noillakin ahdoilla pakopaineet on melkoiset.

1. Googlettamalla löytyy modausohjeita, haulla tältäkin foorumilta.

2. Oikea paine löytyy kokeilemalla, mieluummin dynossa laajakaistalambdan
kera

3. Tulikin jo esille.

4. Kyllä sillä pääsee vaikka kolmensataan, mutta suosittelen kyllä päivitystä 3":seen, ainakin downpipen osalta jo mentäessä yli 200hp:n.

Edellinen tonttu meni A´Pexin mukaan 6.38s 0-100kmh, huiput tyssäsi rajoittimeen. Vartti 14.6s/160kmh (loppunopeutta en nyt muista ihan varmaksi). Testit tehty luonnollisesti suojetulla radalla
:) .
Foxbody turbo
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

http://www.900aero.com/ apc vinkkejä...


http://www.saabclub.fi/gallery/9000/car2/1.jpg
http://www.saabclub.fi/gallery/9000/car2/2.jpg

http://www.garaget.org/show.php?model=Saab paljon kuvia...


kyllä sillä vakioputkellä 200 irtoo, 3" siitä ylöspäin avittaa,,,


250 heppaa väittää tämä 1,4bar:

http://www.garaget.org/show.php?car=2183

Sanoisin että 220 heppaa vakioturbolla on hyvin ja 1.3 bar ahtoja :twisted: apc vielä salliin suht hyvin...

noilla pärjää kesän, sitte tekee mieli uuempaa ja enemmän kaikkee... :wink:

http://www.garaget.org/show.php?car=3230
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

saabracing kirjoitti:
250 heppaa väittää tämä 1,4bar:

http://www.garaget.org/show.php?car=2183

Sanoisin että 220 heppaa vakioturbolla on hyvin ja 1.3 bar ahtoja :twisted: apc vielä salliin suht hyvin...
Vakioturbolla 0.85bar paineilla 242hp, AMW:n välärin avustamana :) .
Foxbody turbo
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Omassa vanhassa-88 tonnarissa oli parhaillaan 1.5 bar paineita T25:lla. Bensanpaineet 4bar ja JT:n 3# hormi. Dynossa ei tullut käytyä, mutta kyllä tuolla tuntui ihan kivasti kerkeävän :wink: ja laatikoita hajoavan :cry:

Aika kevyesti nappasi 5:lla rajottimeen ja alapykälillä pienoisia pitovaikeuksia.

Bokisina siiinä oli TYP-M boksi jota hieman vielä itse kolvailtiin jotta saatiin paineet potikoita säätämällä nousemaan tuonne 1.5 bar hujakoille. Pakkasi vaan noilla paineilla jo hieman nakuttelemaan, parempi turbo, cuuleri ja suuttimet olisivat jo varmaan hieman auttanut! 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Mulla oli vanhassa -89 2.0T DI tonnarissa speedpartsin lastut, uusi orkkis turbo TE05-12B ja itse väännetty 3" putkisto (kiitos myös kaverille), myös downpipe 3", tehoa ~230hv, vääntö ~ 370Nm, paineet parhaimmillaan 1.4 bar noilla muutoksilla ja vakiocoolerilla. :D
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja jara »

Kyllä se painemittari näyttää 1.5 ja ei tietoakaan nakutuksesta.. Ja automaatilla menee kuin kuminauha......
Vai mitä LR :lol:
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Joo, näin on. :wink:
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Kiitokset vinkeistä ja linkeistä!

:D

Juu, kyllä se nälkä tahtoo kasvaa syödessä.

Pari autoa takaperin (V70 2,5T Aut) varttimaili 14,39 sek ja loppunopeus 160,5 km/h.

Kesän ajeltuna tuntui, ettei kulje mihinkään ja taas olisi pitänyt saada lisää, mutta tuli sitten Dieseliin vaihto; Väännöt pysyi, mutta tehot ei. :?
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Vastaa Viestiin