Kannen virtauksen parantaminen
Kannen virtauksen parantaminen
Kokemuksia kuinka olette asiaa hoitaneet ja mitä huomioida? Allekirjoituksen autosta penkitetty karvan yli 300hp tänä keväänä, mutta niin pitkään kuin pedaalin uskaltaa survaista lattiaan on pakko kisutella lisää (varsinkin kun nyt on toinenkin suabbi taloudessa niin ei tartte olla enään arkiautona)..Og on tosiaan ensimmäinen harraste/viripeli, joten voi olla että joudutte vääntämään rautalangasta..
Saab 9-3 Aero '02 2.3 Biopower
Ex Saab 9-3 SC TiDS '08
Ex Saab 9-3 SS TiDS '08
Ex Saab 9-3 Sport T5 19t6 RE85
#3884
Tampere
Ex Saab 9-3 SC TiDS '08
Ex Saab 9-3 SS TiDS '08
Ex Saab 9-3 Sport T5 19t6 RE85
#3884
Tampere
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Kannen virtauksen parantaminen
Taitaa vakiona virtaa enemmän kun mitä 19T#6 antaa
R-Seetit ovat jengi tietääkseni koneistanut, kanavia ei kannata kiilloittaa, näin ovat isot pojat kertoneet.
R-Seetit ovat jengi tietääkseni koneistanut, kanavia ei kannata kiilloittaa, näin ovat isot pojat kertoneet.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Kannen virtauksen parantaminen
Jos hattu on valmiiksi irti niin kanavat voi kohdistaa tasoihin imu- ja pakosarjan kanssa mutta eipä noiden takia kannata kantta ylös nostaa..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Kannen virtauksen parantaminen
Eli siis mieluummin ostaa tai teettää enemmän auki olevat nokat kuin lähteä sen enempää kantta viilaileen?
Saab 9-3 Aero '02 2.3 Biopower
Ex Saab 9-3 SC TiDS '08
Ex Saab 9-3 SS TiDS '08
Ex Saab 9-3 Sport T5 19t6 RE85
#3884
Tampere
Ex Saab 9-3 SC TiDS '08
Ex Saab 9-3 SS TiDS '08
Ex Saab 9-3 Sport T5 19t6 RE85
#3884
Tampere
Re: Kannen virtauksen parantaminen
Täällä päin on nuo isot pojat kyllä siistinyt kanavat ja itsekkin siistin ja r-seetit koneistettu..
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
Re: Kannen virtauksen parantaminen
Mitenköhän paljon nuo r-seetit parantaa kannen virtausta? Ja millä nostolla.
jeeeeeee!
Re: Kannen virtauksen parantaminen
R-seetit, shotside porttaus ja T7 kansis siellä imukanavas ne patit pois...tossa erot:
listattu tos rapsas nuo toimenpiteet.
Käytössä huomaa T7 koneessa että ahdot tippu kun virtaus parani samalla ilmanmassapyynnillä.
http://aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=76150
listattu tos rapsas nuo toimenpiteet.
Käytössä huomaa T7 koneessa että ahdot tippu kun virtaus parani samalla ilmanmassapyynnillä.
http://aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=76150
9-3.1972
Re: Kannen virtauksen parantaminen
Kumpi kansi muuten olisi parempi viritys mielessä, T5 vai T7? Vai onko niissä suurempia eroja?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Kannen virtauksen parantaminen
Riippuu mitä tarkoitat viritysmielessä Vakiona T7 kansi virtaa paremmin kuin T5, joten siinä mielessä parempi. Sitten jos lähdetään hakemaan isojen poikien tehoja, niin suuntaisin katseet T5 kanteen. T5 kansi mahdollistaa paremman lopputuloksen portattuna kuin T7 kansi. Lisäksi T5 kannessa on paksummat venttiilivarret, joten lämpö siirtyy paremmin pois venttiileistä, lisäksi paksumpi varsi kestää paremmin.
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Re: Kannen virtauksen parantaminen
Kerroit sen mitä ajoin takaa.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Kannen virtauksen parantaminen
Eli onko tuo "Virtaus % / 32"H2O" -lukema kanavan virtauksen paranemisen määrä?se93tbo kirjoitti:R-seetit, shotside porttaus ja T7 kansis siellä imukanavas ne patit pois...tossa erot:
listattu tos rapsas nuo toimenpiteet.
Käytössä huomaa T7 koneessa että ahdot tippu kun virtaus parani samalla ilmanmassapyynnillä.
http://aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=76150
jeeeeeee!
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Kannen virtauksen parantaminen
Paras kun porttaa kunnolla tahtoo nuo sumassa kairatut vain huonontua.
kaverilla täällä jyväskylässä cnc koneistuskeskus jossa se tekee kanavat tietokoneohjelmaa apuna käyttäen ja tulee hyvä,ja kaikki samanlaisia.saabin kanteen sillä valmiit ohjelmat.vakio virtaa 228hv saa pienellä 268 hv.jos hipo kantta haluaa niin läppärungot 50mm parempi porttaus niin virtaus 292/300hv.
itseltä löytyy trollspeed kansi ja läppärugot virtaus 292hv.(kansi kaikilla huippu osilla).
kaverilla täällä jyväskylässä cnc koneistuskeskus jossa se tekee kanavat tietokoneohjelmaa apuna käyttäen ja tulee hyvä,ja kaikki samanlaisia.saabin kanteen sillä valmiit ohjelmat.vakio virtaa 228hv saa pienellä 268 hv.jos hipo kantta haluaa niin läppärungot 50mm parempi porttaus niin virtaus 292/300hv.
itseltä löytyy trollspeed kansi ja läppärugot virtaus 292hv.(kansi kaikilla huippu osilla).
Re: Kannen virtauksen parantaminen
Mitäs tommonen CNC-porttailu sitten maksaa, kun ohjelmat on jo valmiina?
jeeeeeee!