Kannen virtauksen parantaminen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Jzto
"Ruisku"
Viestit: 127
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 13:37
Paikkakunta: Tampere

Kannen virtauksen parantaminen

Viesti Kirjoittaja Jzto »

Kokemuksia kuinka olette asiaa hoitaneet ja mitä huomioida? Allekirjoituksen autosta penkitetty karvan yli 300hp tänä keväänä, mutta niin pitkään kuin pedaalin uskaltaa survaista lattiaan on pakko kisutella lisää (varsinkin kun nyt on toinenkin suabbi taloudessa niin ei tartte olla enään arkiautona)..Og on tosiaan ensimmäinen harraste/viripeli, joten voi olla että joudutte vääntämään rautalangasta..
Saab 9-3 Aero '02 2.3 Biopower
Ex Saab 9-3 SC TiDS '08
Ex Saab 9-3 SS TiDS '08
Ex Saab 9-3 Sport T5 19t6 RE85
#3884
Tampere
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Kannen virtauksen parantaminen

Viesti Kirjoittaja nugge »

Taitaa vakiona virtaa enemmän kun mitä 19T#6 antaa ;)

R-Seetit ovat jengi tietääkseni koneistanut, kanavia ei kannata kiilloittaa, näin ovat isot pojat kertoneet.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Kannen virtauksen parantaminen

Viesti Kirjoittaja TTH »

Jos hattu on valmiiksi irti niin kanavat voi kohdistaa tasoihin imu- ja pakosarjan kanssa mutta eipä noiden takia kannata kantta ylös nostaa..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Jzto
"Ruisku"
Viestit: 127
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 13:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Kannen virtauksen parantaminen

Viesti Kirjoittaja Jzto »

Eli siis mieluummin ostaa tai teettää enemmän auki olevat nokat kuin lähteä sen enempää kantta viilaileen?
Saab 9-3 Aero '02 2.3 Biopower
Ex Saab 9-3 SC TiDS '08
Ex Saab 9-3 SS TiDS '08
Ex Saab 9-3 Sport T5 19t6 RE85
#3884
Tampere
zuustto
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2012 20:45
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Kannen virtauksen parantaminen

Viesti Kirjoittaja zuustto »

Täällä päin on nuo isot pojat kyllä siistinyt kanavat ja itsekkin siistin ja r-seetit koneistettu.. :D
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Kannen virtauksen parantaminen

Viesti Kirjoittaja Keme »

Mitenköhän paljon nuo r-seetit parantaa kannen virtausta? Ja millä nostolla.
jeeeeeee!
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Kannen virtauksen parantaminen

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

R-seetit, shotside porttaus ja T7 kansis siellä imukanavas ne patit pois...tossa erot:

listattu tos rapsas nuo toimenpiteet.

Käytössä huomaa T7 koneessa että ahdot tippu kun virtaus parani samalla ilmanmassapyynnillä.

http://aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=76150
9-3.1972
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Kannen virtauksen parantaminen

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Kumpi kansi muuten olisi parempi viritys mielessä, T5 vai T7? Vai onko niissä suurempia eroja?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
aapee73
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 09:17
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Kannen virtauksen parantaminen

Viesti Kirjoittaja aapee73 »

Riippuu mitä tarkoitat viritysmielessä :) Vakiona T7 kansi virtaa paremmin kuin T5, joten siinä mielessä parempi. Sitten jos lähdetään hakemaan isojen poikien tehoja, niin suuntaisin katseet T5 kanteen. T5 kansi mahdollistaa paremman lopputuloksen portattuna kuin T7 kansi. Lisäksi T5 kannessa on paksummat venttiilivarret, joten lämpö siirtyy paremmin pois venttiileistä, lisäksi paksumpi varsi kestää paremmin.
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Kannen virtauksen parantaminen

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Kerroit sen mitä ajoin takaa.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Kannen virtauksen parantaminen

Viesti Kirjoittaja Keme »

se93tbo kirjoitti:R-seetit, shotside porttaus ja T7 kansis siellä imukanavas ne patit pois...tossa erot:
listattu tos rapsas nuo toimenpiteet.
Käytössä huomaa T7 koneessa että ahdot tippu kun virtaus parani samalla ilmanmassapyynnillä.
http://aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=76150
Eli onko tuo "Virtaus % / 32"H2O" -lukema kanavan virtauksen paranemisen määrä?
jeeeeeee!
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Kannen virtauksen parantaminen

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

1 sarake vakiona, 3 sarake porttauksen jälkeen.
9-3.1972
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Kannen virtauksen parantaminen

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Paras kun porttaa kunnolla tahtoo nuo sumassa kairatut vain huonontua.

kaverilla täällä jyväskylässä cnc koneistuskeskus jossa se tekee kanavat tietokoneohjelmaa apuna käyttäen ja tulee hyvä,ja kaikki samanlaisia.saabin kanteen sillä valmiit ohjelmat.vakio virtaa 228hv saa pienellä 268 hv.jos hipo kantta haluaa niin läppärungot 50mm parempi porttaus niin virtaus 292/300hv.

itseltä löytyy trollspeed kansi ja läppärugot virtaus 292hv.(kansi kaikilla huippu osilla).
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Kannen virtauksen parantaminen

Viesti Kirjoittaja Keme »

Mitäs tommonen CNC-porttailu sitten maksaa, kun ohjelmat on jo valmiina?
jeeeeeee!
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Kannen virtauksen parantaminen

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Millä nostoilla nuo lukemat?
9-3.1972
Vastaa Viestiin