Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Mikrometrillä saa vasta tarkkoja mittoja. Kyllä työntömitta on melkoisen epätarkka mitta. Esim dieselkoneistoissa ei saa tönärillä mitata mitään... (suuttimen neulat yms)
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
aapee73
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 09:17
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja aapee73 »

Uudet jouset on nyt paikallaan ja kansikin pultattuna lohkoon. Venttiilipajalla vaihdettiin jouset ja kaveri tuumasi käsituntumalta, että "jonkun" verran jäykemmät on uudet jouset, niinkun tietysti pitikin olla :) Ehkäpä tämäkin ikuisuus projekti vielä joskus liikuttaa Saabin koppaa eteenpäin.

Ja mitä tulee mittavälineisiin niin onpa tuosta joku tehnyt joskus tutkimuksenkin, että mittausvirheet johtuu 99%, mittaustavoista ja mittaajista. Loput 1% on sitten mittavälineiden syytä. Mutta eiköhän tuo mittaustarkkuus riittänyt tähän, oleelliset asiat tuli selville riittävällä tarkkuudella. Näissäkin mitoissa tulleet virheet menee täysin tuohon "mittaustavat ja mittaaja" -virhekategoriaan :lol:
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Tervehdys!

Ajattelin tässä samassa topicissa kysellä, että minkälaisia vaikutuksia on odotettavissa jos otsikon mukaisen pienemmällä pesällä olevan ahtimen vaihtaa 18T:n tilalle koskematta softaan millään lailla. Tämä siis tietenkin vain väliaikaisratkaisu, mutta saattaa hyvinkin mennä useita viikkoja ennenkuin softaa ja suuttimia aletaan vaihtamaan. Nyt toki jo Maptunin olikohan 3+ softa ja 465cc suuttimet.

Erkka
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja testing1 »

No jos ei muusta kartasta tule ongelmaa niin varmaan BoostCal.RegMap sitä tulee aiheuttaan. Itse tässä olen painiskellut pitkään juuri tuon kartan kanssa, että saisin edes jotain elämää 19T mitsulla yli 3600rpm, joutuu aivan tappiin laittaan arvoja että edes jotain tuottas.
En nyt ulkoa muista kuinka kireä Maptunin Stage3 BoostCal.RegMap kartta on, mutta se on tarkoitettu jokatapauksessa huomattavasti pienemmälle ahtimelle, jotta jotain tuottoa saataisiin, jotenka noin iso ahdin samalla kartalla voi ampua aikalailla yli.

Edit: huomasinkin allekirjoituksesta että kysyjän auto ei olekaan T7, joten ei tietoa onko siellä vastaavaa karttaa.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Ainakaan en muista T5suitessa vastaavaa nähneeni, mutta muistikin voi kyllä pettää, kun noista juuri mitään kuitenkaan ymmärrä. Toki mulla on WB-lambda, joten sen kanssa kyllä pahimmat ylilyönnit onnistuu huomaamaan. Mutta jos joku tietää paremmin tai jopa kokemuksesta niin mielellään otetaan tietoa vastaan...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Isompaan ahtimeen vaihtaessa bensakarta alapäätä joudut rikastaan ja yläpäätä ohentamaan. Laajakaistasäätö on pakollista jos aiot paikat ehjänä pitää, Suite AFR loggaus on tosi kätevä siinä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Jatketaan vielä tätä topiccia siten, että mitä pakosarjaa olette/suosittelette käytettävän tuon .64 ahtimen kanssa? Riittääkö vakio vai nouseeko pakopaineet jo liian korkeiksi???
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

älä ainakaan tilaa kiinalaista rosterisarjaa. ne rahat ja aika mitä oon käyttänyt ton pakosarjan korjaushitsaukseen ja tiivistepintojen tasoittamiseen ja tiivisteisiin niin sillä rahalla ois varmaan saanut jo titaanista tehdyn pakosarjan.. ja ironista kyllä niin TAAS alkoi pakosarjantiiviste vuotamaan femmassa. uskon ja väitän että oli sit vika kerta ku tuon pakosarjan otan keulilta pois.. on meinaan tilaa niin ruhtinaallisesti.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

aapee73 kirjoitti:scorpio_88, oliko tuo sun käyttämä pakosarja linkin takaa löytyvä Grenrör Extreme T25? Pitäisi nimittäin itsellekin viritellä tuo Garrett puhaltelemaan ja ei nyt jaksaisi/ehtisi ruveta vääntämään tuota pakosarjaa itse.

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/gre ... e-t25.html
juurikin tuo
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Hyvä tietää, ettei ainakaan sellaista tule hankittua...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Päivitetään vanhaa ketjua muutamalla kysymyksellä:

Jaksaako tuo pienemmän pesän ahdin vetää 6k asti 1,7-1,8 paineilla? Ja vieläpä vakio nokilla (B234R), vai tuleeko raja vastaan jo koneenkin puolesta?
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

vaihda nyt ne nokat ainakin heti. kyllähän tuo pikkupesäinen ainakin omassa pukkaa kivasti siellä lähellä rajoitinta.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Niinhän ne varmaan sais vaihtaa, mutta saa nokat pysyä vielä vakioina, vaihdellaan sitten jossain vaiheessa venajousien yms. kanssa. Mut nyt tosiaan vaan kiinnosti tietää nuo fysiikan lait tuohon liittyen, jotta tietää voiko parempaan päästä vai ei. Tällä hetkellä rajoittajaa lähestyessä paineet tippuu tuonne 1,4-1,5 väliin. Oisko sulla muuten scorpio heittää jotain käyrää mistä näkis ahtimen käyttäytymistä? Tai muistatko ulkomuistista mitä paineita yläpäässä oli, ja mistä kierroksista lähdit pyytämään reilummin ahtoja?
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Tällä hetkellä rajoittajaa lähestyessä paineet tippuu tuonne 1,4-1,5 väliin
.Ootko ruuvannu yläkierroksilla sitä Reg. kon mat ja ifors?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Jonkun verran olen muutellut, mutta kyllä varmaan iforsissa olisi vielä varaa laittaa lisää. Mites tuo regkonmat, kun en mistään ole ymmärtänyt ohjeita mihin suuntaan sitä pitäisi ruuvata ja mikä on suurin "järkevä" arvo, mikäli nyt siis ylöspäin pitäisi laitella? Nyt taitaa mulla olla jotain 60%.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Vastaa Viestiin