Saab 9-3 virittely (heleppiä kaivataan)
Saab 9-3 virittely (heleppiä kaivataan)
Moro. Joo elikkäs omaan tuollaisen 9-3 2.0t 1998 saabin jossa pitäs olla edellisen omistajan mukaan lastu(ei tietoa mikän lastu) ja jotain muuta, kulku puoli on kyllä kunnossa, mutta eniten huolettaa nyt se että ahtoja on siellä 1,4-1,5 läpätauki, ja kysymys kuuluu että mitenkä tuollaisessa riittää polttoaineet ja minne asti? niille ei siis ole tiettävästi tehty yhtään mitään vielä. ettei perkule kone porsisi kun tossa poljen sitä Kiitos.
-Arto
PS: vastauksia voipi laittaa yvllä jos on jotakin hyviä ideoita tai toki tännekkin topicciin
-Arto
PS: vastauksia voipi laittaa yvllä jos on jotakin hyviä ideoita tai toki tännekkin topicciin
Re: Saab 9-3 virittely (heleppiä kaivataan)
Stage 4 kuulostaa jos ahtopainemittari näyttää oikein.. Voi olla kyllä stage 3, joku softaajakaveri läppärin kanssa kyytiin ja katsomaan mitä softa sanoo. Jos ei nakuja tms muuta hämminkiä niin läppää vaa tiskiin ja baanalle
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Saab 9-3 virittely (heleppiä kaivataan)
Stage 3 lastusta on puhuttu edellisen omistajan kanssa mutta ei hirveitä luottoja ollut kaupan tekovaiheessa kun ei dokumenttia kerran ollut mahtaisiko moista läppäri saabistia löytyä satakunnan seudulta? en ole silti epäillyt stage3 lastua kun kerran parkasee sen verran hyvin mutta tietystikkin se voi tuntua vain.
EDIT: jostain kuulin että kyseisellä autolla oltais ruuvattu 2bar ahdoilla penkiltä 255hp tosinvoi olla urbaani legenda
EDIT: jostain kuulin että kyseisellä autolla oltais ruuvattu 2bar ahdoilla penkiltä 255hp tosinvoi olla urbaani legenda
Re: Saab 9-3 virittely (heleppiä kaivataan)
Laita vähän tarkempaa tietoa autosta.
Vuosimalli ja kone..?
(edit)
Pitäisi poistaa koko viesti..
Vuosimalli ja kone..?
(edit)
Pitäisi poistaa koko viesti..
Viimeksi muokannut aero t7, La Elo 10, 2013 01:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Saab 9-3 virittely (heleppiä kaivataan)
aero t7 katsoo ensimmäsen viestin ensimmäisen rivin
1.4-1.5 jollain halpismittarilla voi hyvinkin olla todellisuudessa 1.35bar eli perus stage3 softa, tosin hieman lisää tietoa raudasta helpottais kovasti arvailuja.
3" putkisto alusta loppuun? vai vakioputkisto??
1.35bar johki 4500-5000rpm nurkille on ihan ok bensalla, tämän jälkeen olis syytä lähteä laskemaan jos vakiolla bensapuolella mennään, tämäkin tarvis putkiston puolella hieman vakiota virtaavampaa jos haluaa jotain kestävyyttä.
1.4-1.5 jollain halpismittarilla voi hyvinkin olla todellisuudessa 1.35bar eli perus stage3 softa, tosin hieman lisää tietoa raudasta helpottais kovasti arvailuja.
3" putkisto alusta loppuun? vai vakioputkisto??
1.35bar johki 4500-5000rpm nurkille on ihan ok bensalla, tämän jälkeen olis syytä lähteä laskemaan jos vakiolla bensapuolella mennään, tämäkin tarvis putkiston puolella hieman vakiota virtaavampaa jos haluaa jotain kestävyyttä.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Saab 9-3 virittely (heleppiä kaivataan)
En ole sen koomin kerinnyt tutkimaan vielä kapistusta mutta 2,5" putkisto katilta loppuun on ja olisko downpipe 3" katille asti katti on paikoillaan mutta sellailen tunne on että olis tyhjä päästöistä päätellen vakio ahdin ja polttoaine puoli on vakio eipä muuta mieleen tule juur nyt
Re: Saab 9-3 virittely (heleppiä kaivataan)
Jotenki tuntus että 2 bar ahtoja ja nuin vähän irtoais penkissä niin kuulostais aika legendalletokotoko kirjoitti:EDIT: jostain kuulin että kyseisellä autolla oltais ruuvattu 2bar ahdoilla penkiltä 255hp tosinvoi olla urbaani legenda
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Saab 9-3 virittely (heleppiä kaivataan)
Kyl toi voi olla ihan tottakin jos T25 ahdin, teoriassa. Mut todellisuudessahan juttu on se että T25ses loppuu johki 1.5baariin hyötysuhde.93TJb kirjoitti:Jotenki tuntus että 2 bar ahtoja ja nuin vähän irtoais penkissä niin kuulostais aika legendalletokotoko kirjoitti:EDIT: jostain kuulin että kyseisellä autolla oltais ruuvattu 2bar ahdoilla penkiltä 255hp tosinvoi olla urbaani legenda
Edit
Ja kyl sen 255hp pitäs saada matalemmal ahdol, ei nouse ku pakolämmöt jos 2 paaria ahtaa...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Saab 9-3 virittely (heleppiä kaivataan)
Joo ihan oma ahdin siellä on mikä vakiona kuuluukin. Tosin ajatuksena oli tuo mitsun td04 sinne sujauttaa kun joutaa ja jotain suuttimien tynkää jossain vaiheessa,mutta ajatukseni oli nyt toistaiseksi se että ei pääsisi laihalla käymään tässä vaiheessa. paineiden lasku saattaa olla suotavaa kun ahtimessa tuntui orastava välys ja vähän on öljyäkin läpi päästellyt. Tietty tähän kysymykseni vastaukseen helpottaa varmasti tietää se että mikä lastu sieltä löytyy. Täytyy vielä setviä että löytyykö mahdollista ohjainlaitteen lukijaa likeeltä ulvilaa satakunnasta.