Hiclone pyörrekiihdytin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Hiclone pyörrekiihdytin

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ajattelin ihan piruuttani kysäistä, onko joku palstan käyttäjistä kuullut laitteesta jotain, onko omakohtaisia kokemuksia tms. Ajatuksena varmaan ihan toimiva, mutta varsin suolaista hintaa pitävät nuilla siipihässäköillä. Etenkin, jos laittaisin sellaiset omaan tuplakaasarisaappaaseen, niin ongelman tuo heti suorakulmaisen mallinen imuilmakotelo, joka tuohoaa siihen haitariputkeen kiinnitetyn pyörteyttimen tehon. Eli, jos jotain meinaa, niin siivet pitäis olla kaasareiden imupuolen suulla pyörteyttämässä, mikäli oikein olen ymmärtänyt. Nyt vaan kaikki kehittelemään omia versioita.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Kokemusta ei ole mutta keskusteltu on tuosta värkistä. Sen perusteella sanoisin että ei ole hintansa väärti. Hitsaillaan ennemmin kunnon imuilmakäytävät siihen sun sabaan haitariputken tilalle ja vapaammin virtaava putsari. Sillä tapaa se ainakin tuntuu kovemmalta kun kaasu pohjassa on vähän murinaa. ;)

Tosin olihan ne muistaakseni Spinneri-lehdessä todennut dynossakin että Hiclone tuo lisätehoa.. :roll: Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin.
Aki Peltola #1132
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Aki Peltola #1132
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

No, koskas hitsaillaan :lol: Eiku ihan oikeasti. Yritin kysellä jotain vapaammin virtaavaa putsaria, mutta ei tuntunut ensimmäisellä kierroksella tärppäävän. Fiksua olis tosiaan tehdä koko imuilmapuoli uusiksi, mutta niin, että pystyisi käyttämään sitä imuilman esilämmitystä ainakin talvella. Ja jos äänistä puhutaan, niin eikö enemmän ole aina parempi :lol:

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2078
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

ostin pari viikkoa sitten kyseissen pyörrekiihdyttimen -89 900i 16
aika olematon värkki paransi vääntöä juurisen verran, että sen huomaa muttei mitenkää ihmeesti mutta kuitenkin. sanoivat paikassa josta kiihdyttimen ostin , että toimii parhaiten turbo vehkeissä. olivat kuulemma ajaneet 90 saabin penkissä mihin oli kyseinen kiihdytin asennettu 5kw lisää teho kuin ilman sitä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kuinka suolaisen hinnan jouduit maksamaan? Mulle sanottiin 90€ kipale. Ja kun tuossa omassa projektissa kaasareita on kaksin kappalein ja neliskanttinen imuilmalaatikko, niin siihen kaasareiden suulle niitä olivat laittamassa ja hintaa tulis 180€. On ehkä pikkasen liikaa. No, pitäisköhän käydä härnäämässä Bubia, kun se kerran lupas mittailla tuon auton kanssa, että paljonko tulee lisäpotkua. Jos ei tuu tarpeeksi, niin ei oo pakko ostaakaan. Täytyy sitä ennen kuitenkin laittaa kaasarit kuntoon, kun ei pysy polttoainepinta toisessa kaasarissa. Ainoastaan tyhjäkäynnillä vaeltaa. Eli töihin mars!

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2078
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

hinta oli muistaakseni 70 euroa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin