Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

kyllä ne käyrät jossain on, pitää etsiä ja laitan ne yv:nä sit. kytkimen takia säädetty aikalailla ylärekisteriin kaikki voima mutta kyllähän niistä jotain selviää.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Joo se ois kiva nähdä ne.

Itsekin olen yrittänyt säätää ylös powerit laatikon takia, mutta haluaa kyllä tuo hyrrä antaa paineet aika nopeasti. Kompurakartan perusteella (squirrel.performance) pitäis olla vaan turhan lähellä sakkausrajaa kun vetäisee 1,8 jo alta 4:n tonnin. Oma taitolajihan se onkin saada ahdot kuriin, mutta pitää taas lähteä tuohon pid säätöön tässä illalla...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ekitheman kirjoitti:Jonkun verran olen muutellut, mutta kyllä varmaan iforsissa olisi vielä varaa laittaa lisää. Mites tuo regkonmat, kun en mistään ole ymmärtänyt ohjeita mihin suuntaan sitä pitäisi ruuvata ja mikä on suurin "järkevä" arvo, mikäli nyt siis ylöspäin pitäisi laitella? Nyt taitaa mulla olla jotain 60%.
Logista sen näkee jos pwm_ut on tapissa niin mankkuvenalla ei pysty enää enempää tekeen. Siinä vaiheessa nostetaan peruspainetta jos on pakopuolella varaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Joo, se pwm on nyt kierroksilla tapissa, eli 98. Piikkauksen sain tuossa kuriin iforsilla, mutta ylös ei lisää tullut. Tosiaan peruspainetta vois vielä yrittää nostaa, nyt 0,5, mutta tuoko sekään automaattisesti lisää sinne ylärekisteriin?
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei takuuvarmoja automaatteja olekaan mutta veikkaan että saat lisää peruspainetta nostamalla (ja samalla menee reg_kon_mat jne uusiksi). Siinähän se balanssi on että kun ohivirtauskanavan tunkkaa umpeen ja siivistä ei enää mene tarvittava määrä hönkää ulos niin pakopaineet ja -lämmöt nousee. Niiden, sytkän ja seoksen kanssa sitten tasapainoilua.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Joo, kyllä tuon balanssin löytäminen on oma haasteensa. Täytyy varmaan ensin nostaa peruspaine jonnekin 0,7 tasolle ja jos sekään ei auta niin vaihtaa kulkemaan E85:lla, jos sillä lämmöt vähän pienenis ja sitä kautta paineet pysyis paremmin. Toki myös nokkien vaihtoa pitää tässä harkita, mutta sen verta hinnakkaita ovat, että saavat odottaa.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Tosiaan peruspainetta vois vielä yrittää nostaa, nyt 0,5, mutta tuoko sekään automaattisesti lisää sinne ylärekisteriin?
Itellä on reilu 1bar peruspaine (0.86 pesä kylläkin). Kyllä se tossa ainakin vaikutti ylös ja spoolaukseen myös. Piikkaus pysyy ihan järkevänä kun mankkua vähän poraillu.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Pitää vielä kokeilla sitä. Huvittaa kun t5 pdf:ssä on ongelmaesimerkit, joissa ahdot heittää jotain 0,1 baria, ite hyvä kun yhden kilon sisällä pysyy.. :lol:
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Niitä PID parametreja ei kannata mennä ihan tuosta vaan säätelemään ilman että todella tietää mitä tekee, saa helposti epästabiiliksi. Valtaosassa tapauksia riittää ihan vaan säätää reg_kon_mat järkeväksi. Isommilla ahtimilla I-termiä kannattaa vähän leikata niillä kierroksilla missä ahdin ei pääse millään jurnutuksella yli peruspaineen. Toisinsanoen, integroiva säätö laitetaan käynnistymään vasta sitten kun mankulla on jotain mahdollisuuksia nostaa ahdot yli peruspaineen ettei tule winduppia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

http://www.turbomaster.info/eng/applica ... 0-0002.php

tuommoinen ahdin kulkeutui hyllyyn kun halvalla sai..
onkos kellään moisesta kokemuksia? kompura puoli vähän mielestäni turhan iso turbiiniin verrattuna, sentään se on edes tuolla .86 pesällä..
ahdasta tulee mahtumisen kanssa varmasti muutenkin, kompura kun on halkaisijaltaan aikas iso..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

mikkoimp kirjoitti:http://www.turbomaster.info/eng/applica ... 0-0002.php

tuommoinen ahdin kulkeutui hyllyyn kun halvalla sai..
onkos kellään moisesta kokemuksia? kompura puoli vähän mielestäni turhan iso turbiiniin verrattuna, sentään se on edes tuolla .86 pesällä..
ahdasta tulee mahtumisen kanssa varmasti muutenkin, kompura kun on halkaisijaltaan aikas iso..
En kyllä alkaisi tätä ahdinta laittamaan. Ko hyrrässä kompura ja pakopuoli on niin eri paria ettei mitään järkeä. Kuten tuolla linkittämälläsi sivulla sanotaan niin tämä ahdin soveltuu vain erikoisempiin ratkasuihin. Esim vaikka semmoiseen tuplaturbo ratkaisuun jossa tämä ahdin on se ensimmäisenä pyöirmään lähevä ja sitten kierrosten noustessa toinen ahdin tulee mukaan jonka läpi menee se suurin pakokaasuvirtaus.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

JouniCSE kirjoitti: En kyllä alkaisi tätä ahdinta laittamaan. Ko hyrrässä kompura ja pakopuoli on niin eri paria ettei mitään järkeä. Kuten tuolla linkittämälläsi sivulla sanotaan niin tämä ahdin soveltuu vain erikoisempiin ratkasuihin. Esim vaikka semmoiseen tuplaturbo ratkaisuun jossa tämä ahdin on se ensimmäisenä pyöirmään lähevä ja sitten kierrosten noustessa toinen ahdin tulee mukaan jonka läpi menee se suurin pakokaasuvirtaus.

jep, eipä se sinne oikeen tunnu kyllä mahtuvankaan..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

tänään penkitetty femma. seokset turhan rikkaalla ja ahtolämmöt todella korkeat koska ei saatu flektiä keulille. 400/555 @ 1.55 bar.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Miten porukka on toteuttanut, tuon turbon imuputken (kobran) modauksen uuden ahtimen kanssa?

Itsellä on hyllyssä myöskin tuollainen GT3071 .64 ja autossa on paikoillaan nyt abbott racingin iso-kobra, joka tosin oli suunniteltu käytettäväksi vakio mitsun/garretin kanssa.

Ja autossa on ferritan downpipe, jota joutunee hitsailemaan, että saa v-panta adapterin kiinnitettyä?
aapee73
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 09:17
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja aapee73 »

Omassa projektissa rakennettiin ihan 3" rosteriputkesta tuo "kobra", ahtimena GT3071r, tuubisatsin perässä (siirsi ahdinta akkuun päin), ahdasta oli, mutta eipähän ahdista "kobra" :D
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Vastaa Viestiin