Walbro 255 + e85?
Walbro 255 + e85?
Mitähän on päässyt pumpun sisään?
Kyseessä noin 2000km ajettu 255 walbro, alkoholia takana 1 tankillinen, muutama päivä aikasemmin olin tankannut tankin melkein täyteen alkoholia, yhtenä päivänä töiden jälkeen auto ei enää käynnistynyt, pumppu oli täysin jumissa:
Pumpusta taikka tankista ei löytynyt mitään osaa, kappaletta mikä olisi sulanut taikka irronnut, roottorissa ei tiettävästi ole mitään pinnoitetta mikä olisi esim. lämmöstä voinut sulaa noin.
Pistän tuon e85:een hautomaan jos selviäisi että liukeneeko se siihen.
Kyseessä noin 2000km ajettu 255 walbro, alkoholia takana 1 tankillinen, muutama päivä aikasemmin olin tankannut tankin melkein täyteen alkoholia, yhtenä päivänä töiden jälkeen auto ei enää käynnistynyt, pumppu oli täysin jumissa:
Pumpusta taikka tankista ei löytynyt mitään osaa, kappaletta mikä olisi sulanut taikka irronnut, roottorissa ei tiettävästi ole mitään pinnoitetta mikä olisi esim. lämmöstä voinut sulaa noin.
Pistän tuon e85:een hautomaan jos selviäisi että liukeneeko se siihen.
9-5 wagon stage 5 tjsp
-91 900S
-91 900S
Re: Walbro 255 + e85?
Johan on mielenkiintoisen näköstä tavaraa.. Mulla varmaan joku 80tkm ajettu tuolla 255 pumpulla joista viimeiset paritonnia viinalla, pitää semmosen jännän kurinan kun lyö kylmänä käyntiin, ei vissiin oikein tuo 255 tykkää viinasta.. Bensalla ei sitten kurise ollenkaan...
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Walbro 255 + e85?
Mulla on sama pumppu muutaman tkm ollut, enkä ole huomannut mitään erityistä. Täytyypä kuunnella tarkemmin. Oletan että sulla on saletisti aito pumppu.
En osaa, olen saabisti
Re: Walbro 255 + e85?
En tiiä mitä tuo Hook on tonne aikanaan työntäny, luulisin että on aito kun on jo niin hyvin kestänykki
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Walbro 255 + e85?
En tiedä, että miten teillä päin mutta täälä ei ole kovin hyvin mennyt jos pitää 2000km välein vaihtaa pa-pumppu, autoon.
On kyllä melkoisen näköinen kuvassa.
On kyllä melkoisen näköinen kuvassa.
Re: Walbro 255 + e85?
Tarkoitus oli kysyä tuota ketjun aloittajalta, my bad.TTH kirjoitti:En tiiä mitä tuo Hook on tonne aikanaan työntäny, luulisin että on aito kun on jo niin hyvin kestänykki
Eiköhän kyseessä ole vaan maanantaikappale.Juhaska kirjoitti:En tiedä, että miten teillä päin mutta täälä ei ole kovin hyvin mennyt jos pitää 2000km välein vaihtaa pa-pumppu, autoon.
En osaa, olen saabisti
Re: Walbro 255 + e85?
Kyllä oli aito, suomesta maahantuojalta ostettu ja ruumiinavauskin tuki sitä.
Kyllä tuo vaikuttaisi että sinne on jostain päässyt tuonne kuulumatonta ainetta ja se on tuohon roottoriin sulanut, tuskin ikinä selviää että mitä se on ja mistä päässyt.
Kyllä tuo vaikuttaisi että sinne on jostain päässyt tuonne kuulumatonta ainetta ja se on tuohon roottoriin sulanut, tuskin ikinä selviää että mitä se on ja mistä päässyt.
9-5 wagon stage 5 tjsp
-91 900S
-91 900S
Re: Walbro 255 + e85?
Ihan vaan mielenkiinnosta kuka taikka mikä firma on tämä "maahantuoja", voiko heidän puoleensa kääntyä jos sattuu tulemaan ongelmia Walbron pumpun kanssa?
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Walbro 255 + e85?
Esim Startax Oy on yksi Walbron maahantuojista.
Tosin, tietääkseni eivät vastaa takuuasioista ellei ole heidän jälleenmyyjältä ostettu.
Tosin, tietääkseni eivät vastaa takuuasioista ellei ole heidän jälleenmyyjältä ostettu.
9-5 wagon stage 5 tjsp
-91 900S
-91 900S
Re: Walbro 255 + e85?
Jännää. Itsellä toiminut hyvin tuo 255. Laitatko vielä pumpun koodin, että onko sitä wanhempaa mallia vaiko uudempaa? Itsellä se uudempi pumppu GSS342. Tämä walbro toiminut nyt 30tkm pelkällä etanolilla!
Toista taas voin sanoa tuosta DW 200:sta joka levisi itsellä etanolilla 3000km käytön jälkeen.
Toista taas voin sanoa tuosta DW 200:sta joka levisi itsellä etanolilla 3000km käytön jälkeen.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Walbro 255 + e85?
Mulla porsi Walbro 255 parin tankillisen E85 käsittelyn jälkeen. Ei jumiutunut, mutta rupes tuotto jäämään olemattomaksi. Lämmettyään ei kone enää oikein käynyt. Pitäisköhän toikin avata ja tutkia.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Walbro 255 + e85?
Pitäisikö noiden Walbrojenkin kestää valmistajan mukaan etanolia? DW:n piti kestää ainakin, aika monta kajahtanu niitäkin. Hajonneissa taitaa olla kaikissa kommutaattori entinen, joten kysymys kuuluukin, miksei näissä käytetä harjattomia moottoreita? Ohjauselektroniikka nyt ei paljoa maksa.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: Walbro 255 + e85?
Aito Walbro on speksattu etanoolille.
"Walbro fuel pumps are designed with components that prevent pH from being a problem, making them truly 100% ethanol compatible. This means not using copper commutators, for example."
"Walbro fuel pumps are designed with components that prevent pH from being a problem, making them truly 100% ethanol compatible. This means not using copper commutators, for example."
Saab 9-5 2.0t 1998