9-5 aeroon voimaa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Jos itselleni ostaisin niin varmistaisin sen pesän koon ja mallin ennen kauppoja. Kinugawan ahtimessa oli ainakin mulla ongelmana hukkaportin kanavan halkeaminen ( oli kuulemma haljennut se uudempikin pesä seuraavalla käyttäjällä, eli 2 pesää meni) ja actuaattori oli myös rikki ennen käyttöön ottoa (vuoti). Laakerit kesti kyllä ja toimi ok. Kyseessä ei ollut 18 tai 19T viritelmä, eli juuri tuon ahtimen kestoon en osaa sanoa.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Niin tai myydään tavaraa jonain muuna, kuin se on...
Nimimerkillä: kokemusta on.

Edit: lainaus unohtui.
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja arto »

Sama. Niin piti Turbomeckiltäkin tulla aito mitsu, mutta olikin vain "vastaava". Melletin laakeri, 7# pakopesä jonka hukkaportti jumitti (jotain kiina valua, hukkaportin akseli oli onnettoman ohut verrattuna mitsuun ja liian tiukalla sovituksella jne, hukkiksen kellon piti olla 0.8bar mutta käytännössä 1.2bar (tämä tosin ei haittaa enää).
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4582
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

deportivo kirjoitti:Jos itselleni ostaisin niin varmistaisin sen pesän koon ja mallin ennen kauppoja. Kinugawan ahtimessa oli ainakin mulla ongelmana hukkaportin kanavan halkeaminen ( oli kuulemma haljennut se uudempikin pesä seuraavalla käyttäjällä, eli 2 pesää meni) ja actuaattori oli myös rikki ennen käyttöön ottoa (vuoti). Laakerit kesti kyllä ja toimi ok. Kyseessä ei ollut 18 tai 19T viritelmä, eli juuri tuon ahtimen kestoon en osaa sanoa.
Kinugawan ja JAWin td04-19T ahtimet 6 ja 7 pakopesillä on nyt ollut tämän kesän käytössä ja toistaiseksi toimii ilman savumerkkejä, raja-arvot on tosin vielä saavuttamatta. Huippujen saavuttamiseen tarvii ehdottomasti 1,2 bar jousen.

Depon kinuhan oli td05 vai Td06 mallia joten aivan eri tuote kyseessä ja tehot seuraavalla satalukemalla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Juhaska kirjoitti: No kunhan tuo sammuilun syy selviää, niin seuraavaksi suunnittelin ottavani suurennuslasin alle, auton flektit ja tarkemmin sanoen niiden kehyksen ja tarkoituksena oli hankkia täydellinen paketti käytettynä, liittimen kanssa ja sitten siihen hankin ne ohuemmat flektit ja alkaa sitten suunnittelemaan, että mitä siitä tulee. :D

Ahtimen linjat pitää vielä mittailla ja liittimet hankkia jostain, yms pientä...
Että onhan näitä juttuja vielä. :)
Eilen lähti tilaukseen flektien kehys- täydellisenä pakettina, johtoineen päivineen ja kun saan paketin käteen niin voin mittailla rauhassa, että millaisen flekti-viritkyksen siihen sitten tekee. :)

Tiedustelin toisesta paikasta niitä ohuempia flektejä siinä samalla, mutta eivät ainakaan vielä ole vastanneet mitään takaisin...
On noita paikkoja onneksi muitakin, ettei yhden kortin varassa ole kaikki taas.

Ahtimen linjat on vielä täysin vaiheessa ja vaihdelaatikkokin pitäisi lähettää modaukseen, kun nyt ylimääräinen sellainen +quiafe löytyy tallista...

Luotettava paikka on vain hakusessa, kun viime keväinen paja teki oharit siinä vaiheessa, kun auton alkuperäinen laatikko oli lattialla ja auto muutenkin osissa. :evil:
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Muutaman kerran on tullut eri topic:eissa esille tilan ahtaus, kun vaihdetaan isompaa ahdinta keulalle niin törmäsin tälläiseen ratkaisuun: http://www.mishimoto.com/mishimoto-acce ... h-fan.html

Asennuskuvia kiinnityksestä:

http://lib.store.yahoo.net/lib/yhst-626 ... nmount.pdf

Tuo asennushan korvaisi sen vakio kehyksen (jonka saatoin nyt tilata turhaan, vaikkakin käytettynä :lol: ) ja tilaa tulisi mukavasti lisää keulille?

Mitäs arvon raati on mieltä? :)
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Itsellä oli aikoinaan tuollainen 14" samoilla kiinnityksillä ng900:sessa. Ohkanen ja ainakin ng:ssä riitti teho.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

^
Hyvä tietää, jos tämä tänään alkunsa saanut kötöstys menee reisille. :)

Toki, kun omassa autossa on myös ilmastointi, mistä en meinaa luopua niin kahta flektiä ei voi oikein yhdellä korvata?
Tuo Edellä ollut malli oli nyt vain esimerkki, kun en ollut alkuun ihan varma vakio flektin halkaisijasta...

Aamusta noudin matkahuollosta paketin, joka sisälsi tosiaan vakion kehyksen ja flektit liittimien kanssa ja kun hetken niitä mittailin ja pyörittelin, niin laitoin paketin osiin ja kävin sitten tilaamassa tarvikeliikkeestä 2kpl ohuempia flektejä ja maanantaina tilaus niistä on täälä ja niistä aletaan katsomaan, että mitä saadaan aikaiseksi. :)

Kummelia lainatakseni: "me on hävitty tää peli...". :lol:
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja TTH »

Mulla ainakin ACC ja motonetin ohkanen flekti toimii ihan ok.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

^
Yhdellä isolla flektillä siis?

Itselle on kaksi n.31cm halkaisijaltaan olevaa tulossa nyt, mutta voi olla että palataan vielä alkupisteeseen, jossain vaiheessa. :)

Varsinkin kun minun tuurista on kyse, niin ehkä se viides tai kuudes kerta toden sanoo. :lol:
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja TTH »

Yks iso, syylärin yläreunasta alareunaan aika tasan samankokoinen..
Minun tietääkseni se on motonetistä... Mut hyvin toimii
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Flektit hyllyssä ja kehyksen kehittely alkaa seuraavaksi, mutta lopullinen versio odottaa vielä pienen tovin. :D

Banjopultteja, yms pientä kävin aamusta kyselemässä ja muutamia tuli hankittua ja luonnollisesti vääräthän sitä tuli sitten ostettua. :lol:

Onneksi mitään peruuttamatonta ei ole vielä käynyt, että ei vielä heitetä kirvestä kaivoon. :)
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Onko Mitsun 19T isoin turbo joka menee suoraan aero 9-5? Meneekö mikään muu viriturbo suoraan paikalleen dp:n ja imukobran osalta?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4582
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei ole tullut muita vakiolaipoilla olevia vaihtoehtoja vastaan. Aina saa jotain sovitinta tehdä muiden mallien kanssa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 9-5 aeroon voimaa

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Juhaska kirjoitti:Flektit hyllyssä ja kehyksen kehittely alkaa seuraavaksi, mutta lopullinen versio odottaa vielä pienen tovin. :D

Banjopultteja, yms pientä kävin aamusta kyselemässä ja muutamia tuli hankittua ja luonnollisesti vääräthän sitä tuli sitten ostettua. :lol:
No tuli kallis "sapluuna" vakio kehyksen pohjalta, kun pyörittelin uusia flektejä ja purkaamolta tullutta kehystä käsissä ja tulin siihen tulokseen, että ei niitä siihen istuteta ilman että siitä joutuu silpomaan suurimman osan pois. :D

No hankin sitten alumiinilevyn johon alan tuosta s*atanan kalliista "sapluunasta" muotoilemaan uutta ja ohuempaa kehystä...
Hiljokseen tehdä ja sovitella, niin eiköhän se siitä ala istumaan paikoilleen.

Sitten tuli hankittua kauan kaivattu kierrekampa, jolla saan tarkistettua/katsottua kierteet, niin ei tule enää noilta osin "epämukavia" yllätyksiä...
Muihin ei vielä tässä vaiheessa osaa varautua. :lol:

Pitemmät pakosarjan pultit tulee maanantaina ja kaikkea muuta pientä hankitaan, kun tulee mieleen ja muistaa. :)

Edit: mitä tulee noihin garretin turbon kierteiden mittoihin yms, niin ne saakin valmistajan sivulta suoraan, mutta kierrekampa on silti pätevä hankinta. :wink:
Vastaa Viestiin