edna 9-5 xenon jälkiasennus.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1350
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

edna 9-5 xenon jälkiasennus.

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

Onko kukaan toteuttanut?
umpiohan on jo valmiiksi xenon hyväksytty,
tai ainakin numeroiden valossa sama, kuin tuossa bi-xenon mallissakin.

Tästä vois vähän tietoa saada, kun ovat nuo alkuperäiset halogeenit vähäsen tehottomat, ainakin pitkien osalta.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
KVikstedt
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: To Syys 30, 2004 19:49
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: edna 9-5 xenon jälkiasennus.

Viesti Kirjoittaja KVikstedt »

Hei,
Olen itse ollut saman asian perässä jo jonkin aikaa ja toisaalta sain tämmöisen vastauksen 'Mimmiltä' samaisiin kysymyksiin kuin itse teit;

"On vaihdettu.
Muutoksia tulee seuraavasti:
Valojen valvontarele pois, muutokset sulake/releaskiin.
Valojen korkeudensäätö pois kojelaudasta ja blankko tilalle.
Anturit eteen ja taakse johtosarjoineen.
Valoilta johtosarja mittaristolle, antureille ja sulake/releboxiin.
Valojen liittimien uudelleenjohdotus pinneineen.
Valojen mekaaninen perussäätö.
TECHlla ohjelmointi ja kalibrointi.
Jotain pientä voi olla pois listasta."
Eli toimenpiteet on aikas mittavat mutta tehtävissä, kaapeloinnin metsästys/rakentelu on minusta vaikein rasti.
Mikko Parikka
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
Paikkakunta: AKAA

Re: edna 9-5 xenon jälkiasennus.

Viesti Kirjoittaja Mikko Parikka »

Tervehdys, helpompi laittaa laittomat H7 kantaiset jälkiasennusxenonit ja vaihtaa H7 polttimo katsastukseen. Valokuviosta tulee oikein hyvä.
Umpiohan ei ole sama xenoneilla ja halogeeneilla, bi-xenon polttimo ja H7 halogeeni eivät sovi samaan kiinnitykseen, vrt varaosanumerot. Umpion sisällä oleva korkeudensäätömoottorisysteemi on erilainen eli umpiot menee vaihtoon. Jne...
Pitkiin valoihinhan jälkiasennusxenonit (H7-kanta) voi halogeeniumpioon merkintöjen perusteella asentaa, koska niissä ei korkeudensäätöä vaadita.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3113
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: edna 9-5 xenon jälkiasennus.

Viesti Kirjoittaja viggen »

Jos lisärit kelpaisi asentaisin uuden mallin Hella Luminator Xenon lisärit, erittäin hyvä valoteho järkihintaan noin 2800kr/kpl Ruotsissa, Suomen hintaa en tiedä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1350
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: edna 9-5 xenon jälkiasennus.

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

Mikko Parikka kirjoitti:Tervehdys, helpompi laittaa laittomat H7 kantaiset jälkiasennusxenonit ja vaihtaa H7 polttimo katsastukseen. Valokuviosta tulee oikein hyvä.
Umpiohan ei ole sama xenoneilla ja halogeeneilla, bi-xenon polttimo ja H7 halogeeni eivät sovi samaan kiinnitykseen, vrt varaosanumerot. Umpion sisällä oleva korkeudensäätömoottorisysteemi on erilainen eli umpiot menee vaihtoon. Jne...
Pitkiin valoihinhan jälkiasennusxenonit (H7-kanta) voi halogeeniumpioon merkintöjen perusteella asentaa, koska niissä ei korkeudensäätöä vaadita.
Tätä hainkin, eli näillä mennään. Eipä noita kukaan muu huomaa kuin se katsastusmies.
Ja mitään älyttömiä lisäreitä ei laiteta pilaamaan keulaa...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Mikko Parikka
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
Paikkakunta: AKAA

Re: edna 9-5 xenon jälkiasennus.

Viesti Kirjoittaja Mikko Parikka »

Omaan -06 pistin vielä sumareiden paikalle Hella Micro DE lisäpitkät Xenonit. Minusta kalliit, mutta kestävät.
Vastaa Viestiin