900i 16 -> T16 ?
900i 16 -> T16 ?
Voisiko asiasta tietävät kertoa minkälainen projekti olisi vaihtaa jostain vanhemmasta t16 saapista tekniikka omaan -89 satkuun.
Miten / mitkä asiat hoidetaan kuntoon että autoon saa leiman? Tarviiko kattia, koska eikös -89 t16:set ole katilla? Sen tiedän, että kaasuiskarit tarvitsee ja asialliset jouset, pitäisikö tehdä muita muutoksia?
Alkaa sairaus pahenemaan ja pitäisi saada vihellintä pellin alle
Kiitos jo näin etukäteen!
Miten / mitkä asiat hoidetaan kuntoon että autoon saa leiman? Tarviiko kattia, koska eikös -89 t16:set ole katilla? Sen tiedän, että kaasuiskarit tarvitsee ja asialliset jouset, pitäisikö tehdä muita muutoksia?
Alkaa sairaus pahenemaan ja pitäisi saada vihellintä pellin alle
Kiitos jo näin etukäteen!
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
9-3 2.0t Cabriolet -00
projektina ei mikään paha. Sulla kun on vielä tuo 16v malli, niin ei tarvi vaihtaa bensa linjaakan.
Vaihdat pakoputken, ruiskun sähköt, ja boksin.
Konehuoneen johtosarjaa ei sulla ole tarvis muuten vaihtaa. Voit esim lisätä siihen vanhaa sen apc:n ja halutessasi ylipainekytkimen jne.
Leimanhan pitäisi tulla aika helposti.
Mulla on semmonen rojekti menos parast aikaa että 88, i :hin laitetaan 85 T16 kone
Vaihdat pakoputken, ruiskun sähköt, ja boksin.
Konehuoneen johtosarjaa ei sulla ole tarvis muuten vaihtaa. Voit esim lisätä siihen vanhaa sen apc:n ja halutessasi ylipainekytkimen jne.
Leimanhan pitäisi tulla aika helposti.
Mulla on semmonen rojekti menos parast aikaa että 88, i :hin laitetaan 85 T16 kone
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
i16->T16
Eipä tuota kummoisia muutoksia tarvinnut tehdä, että sai i16->T16. Kaikki i16:ssa olleet alkup.osat kelpaavat turboonkin. Oulussa konetiellä meinasivat alkaa hankalaksi ja pompottamaan ensin tyyppihyväksyntätodistuksen halusivat, sitten kattia olivat vailla ja lopuksi olisivat olleet muuttamassa vähäpäästöiseksi. Inssikin vaihtui kyllä välillä ja intoa riitti. Vaihdoin konttoria ja muutoskatsastin -86 koneen -89 koriin ilman nokan koputuksia. Ei siis kiinni papereista vaan miehistä ketkä asiaa hoitavat.
t. P:n Vee
t. P:n Vee
1.7. 1987 alkaen rekisteröityjen kanssa ei aina välttämättä mene noin helposti. Päästöjen kanssa saattaa tulla kinaa konttorilla. Uusi kone pitäisi olla aina vähintään yhtä vähäsaasteinen kuin alkuperäinen. Saabin tapauksessa jos asentaa suomessa rekisteröidystä autosta turbotekniikkaa, homma vielä onnistuu, mutta ulkomaan koneiden ja varsinkin jenkkimoottoreiden kanssa on ollut hankaluuksia. Yleensä niihin on jouduttu asentamaan KATti 7/-87 alkaen.
Homma on läpihuutojuttu ennen tuota yllämainittua ensimmäistä käyttöönottoa. Omaan 86 iikkaan leimattiin turbo Oulussa konetiellä ongelmitta.
Sama koskee tuontiautoja. Vanhojen kanssa homma leimaamalla OK, mutta uudempiin tarvitaan ECE-todistus päästöjen osalta.
Homma on läpihuutojuttu ennen tuota yllämainittua ensimmäistä käyttöönottoa. Omaan 86 iikkaan leimattiin turbo Oulussa konetiellä ongelmitta.
Sama koskee tuontiautoja. Vanhojen kanssa homma leimaamalla OK, mutta uudempiin tarvitaan ECE-todistus päästöjen osalta.
Katti vai ilman?
Kokemuksesta kertoisin sen verran, että jos uusi kone (siis T16) ei ole 88-89 mallinen, niin katin joudut putkeen laittamaan, jos auto on 1.1.87 jälkeen käyttöönotettu, tai jotain sellaista.
Tai sitten joudut todistamaan jollain ihmeellä että tuo vanhempi kone vastaa 1.1.87 jälkeen käyttöönotettua konetta.
Kaikkihan tietää että erot ei ole kovin suuret, mutta milläs todistat sen.
Ja nykyään katsastusinssit ovat suhteellisen tarkkoja tuon suhteen.
nimimerkillä 900 -88 T16 kat.
- Nappe
Tai sitten joudut todistamaan jollain ihmeellä että tuo vanhempi kone vastaa 1.1.87 jälkeen käyttöönotettua konetta.
Kaikkihan tietää että erot ei ole kovin suuret, mutta milläs todistat sen.
Ja nykyään katsastusinssit ovat suhteellisen tarkkoja tuon suhteen.
nimimerkillä 900 -88 T16 kat.
- Nappe
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Niin elikkäs miten kannattaisi lähteä liikkeelle ? 900T16 kolari saabbi jostain vai ?
Onkos tuossa minun saabissa (900i -90) samanlainen moottori kuin saman vuotisessa turbo saabissa ?
Mitäs jos ostaa ihan erikseen turbon ja liittää sen satkuun kiinni, mitäs katsastusmiehet tästä tuumii ?
Onkos tuossa minun saabissa (900i -90) samanlainen moottori kuin saman vuotisessa turbo saabissa ?
Mitäs jos ostaa ihan erikseen turbon ja liittää sen satkuun kiinni, mitäs katsastusmiehet tästä tuumii ?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Katti vai ilman?
Akelta saatu ihan virallinen vastaus: merkkikorjaamon varaosalistoilla.Nappe kirjoitti:Tai sitten joudut todistamaan jollain ihmeellä että tuo vanhempi kone vastaa 1.1.87 jälkeen käyttöönotettua konetta.
Kaikkihan tietää että erot ei ole kovin suuret, mutta milläs todistat sen.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Aika lähelle muttei kuitenkaan ihan. Ruiskussa ja varsinkin puristuksissa on merkittäviä eroja, i16-kone ei juuri ahtamista kestä ilman mäntien vaihtoa.Turbo16 kirjoitti:Niin elikkäs miten kannattaisi lähteä liikkeelle ? 900T16 kolari saabbi jostain vai ?
Onkos tuossa minun saabissa (900i -90) samanlainen moottori kuin saman vuotisessa turbo saabissa ?
Tällöin kyseessä on muutettu ahdettu kone ja se rinnastetaan moottorin vaihtoon, edelleen siis tulee kyseeseen ne päästövaatimukset...Mitäs jos ostaa ihan erikseen turbon ja liittää sen satkuun kiinni, mitäs katsastusmiehet tästä tuumii ?
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74