Eli siis, onko kenelläkään tietoa saako H-moottoriin valmiita imusarjoja joihin saisi jonkun normaali kaasuttimen, siis ei SU:ta.
Olisikohan vaihdossa edes mitään järkeä, olettaen että kaasuttimen säädöt saa oikeiksi.
-Joel
Imusarja/kaasutin vaihto erilaiseen ?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24616
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Imusarja/kaasutin vaihto erilaiseen ?
kyllä ja ehkä.
hyvät orggis tuplat pelaa hyvin kyllä.
hyvät orggis tuplat pelaa hyvin kyllä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Imusarja/kaasutin vaihto erilaiseen ?
Ainakin kahden vaakaimukaksoiskaasuttimen imusarjaa pitäisi saada tilaamalla:
http://www.freetechnics.fi/polttoainepu ... arjat.html
Ihan uusi imusarja ja uudet tuplat ovat todennäköisesti huomattavasti kalliimmat kuin ruiskuksi muuttamiseen tarvittavat osat.
Veikkaus olisi että imusarjaan ja pariin tuplia menee kokonaisuutena suunnilleen tonni, toki aina voi kuvitella säästävänsä ja hommata käytetyt tai kiinalaiset kaasarit ja rakentaa niistä.
Yksi vaihtoehto on rakentaa alkuperäisen imusarjan jatkoksi sovitin jollekin korvauskaasuttimelle (DGAV tms.).
http://www.freetechnics.fi/polttoainepu ... arjat.html
Ihan uusi imusarja ja uudet tuplat ovat todennäköisesti huomattavasti kalliimmat kuin ruiskuksi muuttamiseen tarvittavat osat.
Veikkaus olisi että imusarjaan ja pariin tuplia menee kokonaisuutena suunnilleen tonni, toki aina voi kuvitella säästävänsä ja hommata käytetyt tai kiinalaiset kaasarit ja rakentaa niistä.
Yksi vaihtoehto on rakentaa alkuperäisen imusarjan jatkoksi sovitin jollekin korvauskaasuttimelle (DGAV tms.).
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: Imusarja/kaasutin vaihto erilaiseen ?
Ei niitä säätöjä ainakaan hatusta tempomalla saa kohdalleen. Joudut todennäköisesti turvautumaan säädössä ammattilaiseen ainakin jos kyseessä on uudet kaasarit. Dynopenkin kera ammattimies varmasti saa uusilla tuplilla ihan toisenlaista eloa pirssiisi.Joel.H kirjoitti:Eli siis, onko kenelläkään tietoa saako H-moottoriin valmiita imusarjoja joihin saisi jonkun normaali kaasuttimen, siis ei SU:ta.
Olisikohan vaihdossa edes mitään järkeä, olettaen että kaasuttimen säädöt saa oikeiksi.
-Joel

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Imusarja/kaasutin vaihto erilaiseen ?
Vielä sellainen homma tuplakaasareiden säädöistä, Weberin kaksoiskaasuttimissa säädöt tehdään vaihtamalla kaasuttimeen suuttimia, kurkkuja (venturi) ja emulsioputkia, kaasuttimessa on yleensä seitsemän tai kahdeksan vaihdettavaa osaa per kurkku.
Usein kaasuttimissa on ruuvattavia säätöjä vain tyhjäkäyntiä varten, eli säätäminen vaatii sopivan lajitelman suuttimia yms. osia ja sopiviin säätöihin päästään usein myös erilaisilla sarjoilla, normaalisti lähtökohtana on varsinaiset kurkut ja muut säädöt rakentuvat niiden mukaan.
Moottoripyörien kaasutinsarjat ovat tulleet aika suosituiksi, kun niitä on purkuosia melko edullisesti tarjolla, ison kyykän kaasarisarjan voi löytää parilla sadalla eurolla ja niille on usein aika helppoa tehdä putkesta imusarjakin.
Usein kaasuttimissa on ruuvattavia säätöjä vain tyhjäkäyntiä varten, eli säätäminen vaatii sopivan lajitelman suuttimia yms. osia ja sopiviin säätöihin päästään usein myös erilaisilla sarjoilla, normaalisti lähtökohtana on varsinaiset kurkut ja muut säädöt rakentuvat niiden mukaan.
Moottoripyörien kaasutinsarjat ovat tulleet aika suosituiksi, kun niitä on purkuosia melko edullisesti tarjolla, ison kyykän kaasarisarjan voi löytää parilla sadalla eurolla ja niille on usein aika helppoa tehdä putkesta imusarjakin.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9