Imusarja/kaasutin vaihto erilaiseen ?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Joel.H
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Loka 26, 2013 12:44

Imusarja/kaasutin vaihto erilaiseen ?

Viesti Kirjoittaja Joel.H »

Eli siis, onko kenelläkään tietoa saako H-moottoriin valmiita imusarjoja joihin saisi jonkun normaali kaasuttimen, siis ei SU:ta.
Olisikohan vaihdossa edes mitään järkeä, olettaen että kaasuttimen säädöt saa oikeiksi.

-Joel
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Imusarja/kaasutin vaihto erilaiseen ?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kyllä ja ehkä.

hyvät orggis tuplat pelaa hyvin kyllä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Imusarja/kaasutin vaihto erilaiseen ?

Viesti Kirjoittaja ippe »

Ainakin kahden vaakaimukaksoiskaasuttimen imusarjaa pitäisi saada tilaamalla:
http://www.freetechnics.fi/polttoainepu ... arjat.html

Ihan uusi imusarja ja uudet tuplat ovat todennäköisesti huomattavasti kalliimmat kuin ruiskuksi muuttamiseen tarvittavat osat.

Veikkaus olisi että imusarjaan ja pariin tuplia menee kokonaisuutena suunnilleen tonni, toki aina voi kuvitella säästävänsä ja hommata käytetyt tai kiinalaiset kaasarit ja rakentaa niistä.

Yksi vaihtoehto on rakentaa alkuperäisen imusarjan jatkoksi sovitin jollekin korvauskaasuttimelle (DGAV tms.).
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Imusarja/kaasutin vaihto erilaiseen ?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joel.H kirjoitti:Eli siis, onko kenelläkään tietoa saako H-moottoriin valmiita imusarjoja joihin saisi jonkun normaali kaasuttimen, siis ei SU:ta.
Olisikohan vaihdossa edes mitään järkeä, olettaen että kaasuttimen säädöt saa oikeiksi.

-Joel
Ei niitä säätöjä ainakaan hatusta tempomalla saa kohdalleen. Joudut todennäköisesti turvautumaan säädössä ammattilaiseen ainakin jos kyseessä on uudet kaasarit. Dynopenkin kera ammattimies varmasti saa uusilla tuplilla ihan toisenlaista eloa pirssiisi. :) Tuolla jo hinnasta joku mainitsi. Ei takuulla ole se halvin vaihtoehto.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Imusarja/kaasutin vaihto erilaiseen ?

Viesti Kirjoittaja ippe »

Vielä sellainen homma tuplakaasareiden säädöistä, Weberin kaksoiskaasuttimissa säädöt tehdään vaihtamalla kaasuttimeen suuttimia, kurkkuja (venturi) ja emulsioputkia, kaasuttimessa on yleensä seitsemän tai kahdeksan vaihdettavaa osaa per kurkku.

Usein kaasuttimissa on ruuvattavia säätöjä vain tyhjäkäyntiä varten, eli säätäminen vaatii sopivan lajitelman suuttimia yms. osia ja sopiviin säätöihin päästään usein myös erilaisilla sarjoilla, normaalisti lähtökohtana on varsinaiset kurkut ja muut säädöt rakentuvat niiden mukaan.

Moottoripyörien kaasutinsarjat ovat tulleet aika suosituiksi, kun niitä on purkuosia melko edullisesti tarjolla, ison kyykän kaasarisarjan voi löytää parilla sadalla eurolla ja niille on usein aika helppoa tehdä putkesta imusarjakin.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Vastaa Viestiin