og 9-3 Aeron virittelyä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
sisu_man
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 11:00
Paikkakunta: Mynämäki

og 9-3 Aeron virittelyä

Viesti Kirjoittaja sisu_man »

Morjens!

Elikkä lähtötillanne ja auto olisi vm.01 og 9-3 cabbe, jonka olen tuonut ruotsista 2 vuotta sitten. Autoon laitettu ruotsissa etanoli ohjelma ja autossa olisi hepoja (myyjän mukaan) ~250hv. Nyt tilanne olisi se, että hepot tuntuvat pikku poneilta joten tarvittaisiin lisää potkua pellin alle. Siispä mitä toimenpiteitä tarvittaisiin ja mitä tulisi kustantamaan että saataisiin autosta se ~280-300hv? Ja tietysti kiinnostaisi ketä olisi innostunut tekemään tarvittavat toimenpiteet autooni? :mrgreen:
MB E280 CDI -07 & 9-3 Aero Cabriolet -01
Ex 9000 2.3 Turbo -93 (280hv)
Ex 9-5 Aero -00
Ex 900 Turbo -87
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: og 9-3 Aeron virittelyä

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: og 9-3 Aeron virittelyä

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ettei pirssiin ole tullut joku vika? Esim. tuo evap- takaiskuventtiilien vuoto? Meidän ex femma jossa oli Aeron tehot softattuna muuttui ihan matalapaineturbon tuntuiseksi...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
sisu_man
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 11:00
Paikkakunta: Mynämäki

Re: og 9-3 Aeron virittelyä

Viesti Kirjoittaja sisu_man »

Niin, en kyllä tiiä. Siinä 3000rpm kohdalla veto vähenee kyl huomattavasti.. Mä olen luullu aina että bensapumpussa/suuttimista loppuu tuotto kun ahtopainetta ja vetoa ei korkeilla kierroksilla oikein ole? 8O
MB E280 CDI -07 & 9-3 Aero Cabriolet -01
Ex 9000 2.3 Turbo -93 (280hv)
Ex 9-5 Aero -00
Ex 900 Turbo -87
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: og 9-3 Aeron virittelyä

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kyllä tuosta selville pääsis jos sais auton opensidin päälle ja varmistaisi onko vikoodeja jotka kertoo ongelmasta.
Vaihda nyt vaikka tulpat ensin jos niiden kunnosta ei ole tietoa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
sisu_man
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 11:00
Paikkakunta: Mynämäki

Re: og 9-3 Aeron virittelyä

Viesti Kirjoittaja sisu_man »

Tulpat on vaihdettu viimehuollossa kk-Autoteamilla eli n.5000km sitten.. Autossa on sid näyttö hyvin pikselipuutteinen mutta täytyy varmaan käyttää keväällä obd testissä? Viimehuollossa ei ainakaan vikakoodeja ollut ja vetokin oli mielestäni ennen viimehuoltoa samanlainen. :?: 8O
MB E280 CDI -07 & 9-3 Aero Cabriolet -01
Ex 9000 2.3 Turbo -93 (280hv)
Ex 9-5 Aero -00
Ex 900 Turbo -87
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: og 9-3 Aeron virittelyä

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

No katsoppa mitkä tulpat ne on sinne laittaneet.

Näin etäältä katsottuna jos ei yhtään tule enempää faktisia parametreja niin ei kyllä pysty auttaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: og 9-3 Aeron virittelyä

Viesti Kirjoittaja torque »

Niin, en kyllä tiiä. Siinä 3000rpm kohdalla veto vähenee kyl huomattavasti..
Vaikuttaisi siltä kuin muutama humma olisi päässyt karkuun.

Jos Aero + BP ja stage niin kyllä lähtee aika reippaasti jos kaikki kunnossa.
Eli sen kun fiksaat ja sen jälkeen alkaa katsomaan lisätehoja.

Onko 2001 Aero cabbessa B205R moottori? Eli Mitsun Turbo?

Voisi ehdottaa laittaa ECU jcarlsonille tai vesa67lle tutkittavaksi
ja uudelleensoftattavaksi johki hyväksi koettuun versioon sekä jotta saisi OpenSIDin päälle(jos ei ole).
SID pikselit kuntoon Simonilta.

Sitten uudestaan karanneiden heppojen jäljille.
Kun tätä foorumia kelaa hieman og9-3 ja og9-5 osioissa niin löytää tavallisimmat syyt joissa teho on kadonnut.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5866
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: og 9-3 Aeron virittelyä

Viesti Kirjoittaja tturku »

Jos viinasofta on kunnossa ja muut autossa niin ei se kyllä mihinkään puudu ennen kun päästään kiekoissa sinne punarajalle.
SIDin pikselit ekana kuntoon ja open sid kehiin jos ei ole vielä niinkun jo tossa todettiin. Sillä on helpoin tapa lähteä etsimään ongelmaa jos et saa suoraan jotain "softagurua" suoraan läppäriä kiinni autoon laittamaan. Olikos se mynämäki idän suunnalla? Suorsa Kouvolan suunnalla lähin?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
sisu_man
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 11:00
Paikkakunta: Mynämäki

Re: og 9-3 Aeron virittelyä

Viesti Kirjoittaja sisu_man »

Jep! Sidi näyttö täytyy kyl laittaa kuntoon.. Mynämäki on tääl länsi-suomessa.. Täytyy varmaan kysyä et jos virtasen tomi uudestakaupungista kattois ECU:n läpi ja tomilla taitaa olla hyllyssä valmiinakin korjattuja sidejä. Juu moottori autossa on tosiaan B205R Mitsun ahtimella.. Ihmettelen kyl todellapaljon ku 9-3 oli syksyllä Laitilan kk-Autoteamilla mikä on valtuutettu merkkihuolto, ja sillon ei mitään vikakoodeja ilmeisesti ollut.. 8O
MB E280 CDI -07 & 9-3 Aero Cabriolet -01
Ex 9000 2.3 Turbo -93 (280hv)
Ex 9-5 Aero -00
Ex 900 Turbo -87
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: og 9-3 Aeron virittelyä

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tehot voi hukkua esim. evap-takaisku -vian tapauksessa siten ettei tule mitään vikakoodeja. Se vaan kulkee laiskemmin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin