Mitsu pähkäilyä og kolkkiin.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
TeijoV
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: La Maalis 23, 2013 20:51
Paikkakunta: Riihimäki

Mitsu pähkäilyä og kolkkiin.

Viesti Kirjoittaja TeijoV »

Eli pitkäkaulainen mitsu orkkis cobraan vai lyhytkaulainen mitsu+king cobra? Auto siis og9-3 2.0t -02
9-3 SE 2.0t Jubilee -02 Biopower
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4582
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitsu pähkäilyä og kolkkiin.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

molemmat käy, mitä haetaan ? Molempien kanssa luvassa pikkasen muutostöitä mutta nekin on moneen kertaan käyty läpi
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
TeijoV
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: La Maalis 23, 2013 20:51
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Mitsu pähkäilyä og kolkkiin.

Viesti Kirjoittaja TeijoV »

Mitäs muutostöitä täytyy tehdä jos ostan lyhytkaulasen ja king cobran?
9-3 SE 2.0t Jubilee -02 Biopower
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Mitsu pähkäilyä og kolkkiin.

Viesti Kirjoittaja nugge »

Cobran huohotusputki pitää ranettaa. "kingcobras" pikaliitin ku aikaisemmis banjopultti.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
TeijoV
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: La Maalis 23, 2013 20:51
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Mitsu pähkäilyä og kolkkiin.

Viesti Kirjoittaja TeijoV »

Ei sen ihmeempiä? o.O
9-3 SE 2.0t Jubilee -02 Biopower
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4582
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitsu pähkäilyä og kolkkiin.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Täällä foorumilla on tällainen hakutoiminto

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... un+asennus
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
TeijoV
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: La Maalis 23, 2013 20:51
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Mitsu pähkäilyä og kolkkiin.

Viesti Kirjoittaja TeijoV »

Tiedossa on että sellainenkin löytyy.
9-3 SE 2.0t Jubilee -02 Biopower
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Mitsu pähkäilyä og kolkkiin.

Viesti Kirjoittaja arto »

Teijo, mulla varmaan on noita putken pätkiä mistä voit laittaa orkkis liitoksen king-cobran pikaliittimeen.

Ja eikös ollut niin että King cobra piti olla turbossa kiinni kun laittaa turboa paikoilleen? Ainakin mun peltisatsin kanssa king cobra ei mahdu muuten paikalleen.
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Mitsu pähkäilyä og kolkkiin.

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

Mullahan on vissiin king cobra tai vastaava, ei kuitenkaan vakio ja sen saa kiinni vaikka ahdin jo autossa paikallaan. Ahdin kuitenkin td04-19T, onko vakio mitsun kanssa sitten niinpaljon ahtaampi ?
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Mitsu pähkäilyä og kolkkiin.

Viesti Kirjoittaja arto »

Sulla on joku thyyning osa siellä ;)

Voihan se olla et mun sarja heittää vähän apukuskinpuolelle verrattuna valusarjaan.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4582
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitsu pähkäilyä og kolkkiin.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kingkobra menee ihan normaalisti paikalleen vaikka lyhytkaulainen ahdin on jo valmiiksi paikallaan. Tarvittaessa hukkiksen kellon ylempää kiinnityspultin kantaa voi madaltaa jotta mahtuu helpommin.
Vesiputkien banjot ahtimen päässä on erikokoiset gt17 vs 15T mutta näihinkin on ratkaisut esitetty aiemmin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Mataz
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: To Loka 28, 2010 22:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitsu pähkäilyä og kolkkiin.

Viesti Kirjoittaja Mataz »

Niin ja kun ne vesi/öljyputket välillä tuppaa iän myötä kuitenkin porsimaan, niin samalla vaivalla laittaa uudet teräspunos/teflon letkut sopivilla banjoilla. Helpottaa asennustakin kummasti. Kustannus oli itsellä hydrauliliikkeessä teetettynä luokkaa 50€.
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
TeijoV
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: La Maalis 23, 2013 20:51
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Mitsu pähkäilyä og kolkkiin.

Viesti Kirjoittaja TeijoV »

Taidan käydä perjantaina pcs:ltä hakemassa cobran, lyhytkaulaisen mitsu ja siihen ölppä ja vesiputket
9-3 SE 2.0t Jubilee -02 Biopower
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Mitsu pähkäilyä og kolkkiin.

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

Ja samana iltana ranetat sen kiinni :wink: muista ottaa samalla uudet öjyt ja jäähynesteetkin.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
TeijoV
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: La Maalis 23, 2013 20:51
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Mitsu pähkäilyä og kolkkiin.

Viesti Kirjoittaja TeijoV »

Öljyt on jo tovin hyllyssä odottanut mutta nesteet puuttuu. Ei taida onnistua samana iltana kun viikonlopun olen mikkelissä ja auto riihimäellä :D eikä itsellä ole paikkaa missä laittaisi.
9-3 SE 2.0t Jubilee -02 Biopower
Vastaa Viestiin