Terve,
olen nähnyt ketjun jo aiheesta, mutta en vain saanut haulla esiin.
Voiko ns. uusiin autoihin 2001 jälkeen enää tehdä DIY putkistoa ja millä komponenteilla? Miten suhtaudutaan esim. OEM-putkiston korjaukseen (joustopalkeen vaihto tms.)
DIY putkisto vm.2001-> , meneekö leimalla läpi?
DIY putkisto vm.2001-> , meneekö leimalla läpi?
EX: 9³SS BioPower
Re: DIY putkisto vm.2001-> , meneekö leimalla läpi?
Jos on virkaintoinen katsastus setä niin vaatii e-hyväksynnän käytettäville vaimentajille. Ja jos on vielä sitäkin virkaintoisempi niin voi vaatia muutoskatsastuksen (jos käytetään isompaa rööriä kuin alkuperäinen)
Ei katsastussetä mitään sano vaihdetuista jousto-osista.
Ei katsastussetä mitään sano vaihdetuista jousto-osista.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: DIY putkisto vm.2001-> , meneekö leimalla läpi?
Virkaintoinen inssi voi myös vaatia tyyppihyväksynnän nähtäväksi putkistolle, joka ei käytännössä ole mahdollinen saada. Pelkät hyväksytyt pöntöt ei siis riitä, kun niitä ei oo hyväksytty kyseiseen autoon.
Kannattaa varautua laittamaan orggisputki takas leimalle, jos inssi on kova nussimaan pilkkua...
Kannattaa varautua laittamaan orggisputki takas leimalle, jos inssi on kova nussimaan pilkkua...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: DIY putkisto vm.2001-> , meneekö leimalla läpi?
Orggisputkessahan ei ole mitään e-merkintöjä. Miten tietää, että vaimennin on alunperin juuri tähän autoon tarkoitettu tai ei ole? En ole walkerin tai muun vastaavan automallikohtaisen tarvikevaimentimen merkintöjä koskaan tutkinut.
Onko tuo 2001 joku raja? Kiinnostaa, kun oma Aero on 2000.
t. Mika
Onko tuo 2001 joku raja? Kiinnostaa, kun oma Aero on 2000.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: DIY putkisto vm.2001-> , meneekö leimalla läpi?
Juu, 2001 jälkeen rekisteröidyissä autoissa ei saa enää käyttää muita, kuin CE merkittyjä osia, jotka todistettavasti sopivat autoon.
Teoriassa tarkka leimamies voi kyseenalaistaa minkä tahansa raidetangon ja vaatia siitä ostokuittia, ennen kuin menee leimalla läpi.
Tämän topicin aiheena on, onko ihmisillä kokemuksia asiasta käytännössä. Onko jouduttu kiinnittelemään vakio osia takaisin tms. naurettavaa sitä itseään?
Toivotaan, ettei tämä EU-hömpötys pian mene siihen, ettei autoa enää saa itse korjata. Oman kokemuksen mukaan Kolkkini pahin vihollinen on ollut 10v ajan LänsiAuton "ammattimiehet". Nyt DIY-menolla korjaillaan poikien jälkiä.
Teoriassa tarkka leimamies voi kyseenalaistaa minkä tahansa raidetangon ja vaatia siitä ostokuittia, ennen kuin menee leimalla läpi.
Tämän topicin aiheena on, onko ihmisillä kokemuksia asiasta käytännössä. Onko jouduttu kiinnittelemään vakio osia takaisin tms. naurettavaa sitä itseään?
Toivotaan, ettei tämä EU-hömpötys pian mene siihen, ettei autoa enää saa itse korjata. Oman kokemuksen mukaan Kolkkini pahin vihollinen on ollut 10v ajan LänsiAuton "ammattimiehet". Nyt DIY-menolla korjaillaan poikien jälkiä.
EX: 9³SS BioPower