Lisärikastuspiiri, miten?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Lisärikastuspiiri, miten?

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Onko kukaan täällä foorumissa tuollaista laatikkoa tehnyt? Kytkentäkaavio ja osaluettelo jos sattuisi joltain löytymään niin olisi melko kiva homma. Ja ko osahan tulisi k-jetin rinnalle korkeille ahdoille. yksi vaihtoehto olisi käyttää nimittäin tuota kylmäkäynnistyssuutinta tähän hommaan tosin olisi tuossa 2 ylimääräistä suutintakin...

No tai edes jotain hyviä vihjeitä miten kannattaa tehdä.

Edit. Enkä nyt ihan mielellään hakisi mitään on off että notta jollain kierrosluvulla alkaa suihkuttaa jne. olisiko esim. saabin paineanturi mahdollista hyödyntää? kun ois tossa toinen apc setti vailla käyttöä. Tuota notta varmaan sais kyllä samalla vaivalla kyhättyä ton megaruutan, kaiketi...
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

SMT-6

+ MAP anturi

voi muokata sytkää ja ohjata särhköruiskun omia suuttimia ja erillisellä kartalla k-jetin/sähköruiskun lisärikastussuutinta (sähkösuutin)
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Ei varmaan K-jetti tarvii erillistä suutinta kun vaan hoidat ohjaus paineen pois määränjakajalta esim paine kytkimeltä. Niin rupee menee tavaraa sylinteriin. Olen myös kuullut puhuttavan polttimien suutin virityksistä. Helppo vaihtaa sopivaksi saa rautakaupasta monen kokoisia.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
jouni
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 15:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

Olis käyttämätön SMT6 ja 8 cyl. koneen k-jetkin kaupan, jos edelleen kiinnostaa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joissakin vapareiden turbotuksissahan saatetaan laittaa imusarjaan yksi tai kaksi lisäsuutinta, jotka ovat ihan tavallisia sähköisiä suuttimia. Niitä ohjaa sitten erillinen ohjausyksikkö. Olen ollut sellaisessa käsityksessä, että tuo ryyppysuutin ei ole mikään kovinkaan hyvä tuollaiseen pidempiaikaiseen rikastukseen, sitäpaitsi sekoittuuko bensa ilmaan riittävän hyvin ryyppysuuttimen sijainnissa? Onko seos edes samanlainen jokaiselle sylinterille?

Ainakin maailmalla laittavat lisäsuuttimen tai kaksi ic:n putken mutkaan, kun putki kaartaa kaasuläppäkotelolle. Tässä yksi skannattu kuva lehdestä HCI (Hot Compact & Imports) April 2004.

Kuva
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

Lisäsuutimiksi suositellaan juuri sähköruiskujen suuttimia koska ne ovat tarkkoja ja kun SMT-6 on niille kokonaan oma kartta niin kannattaa hyödyntää se, eikä jotain sinne päin "polttis-/ryyppysuutinvirityksiä" jotka vievät liikaa bensaa suhteessa tehonlisään/tarpeeseen.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Edellisessä tonnarissani oli ERL:n boksi ohjaamassa lisäsuutinta, toimi sisäisellä MAP-anturilla.


Kuva
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin