No jos näin auton säätäneenä vähän saa kommentoida niin kyllä ne aika lailla niillä sataluvuilla (~4/5 teho/vääntö) oli mitä on tuolla ahtimella odotettavissakin. Väännöistä piti tosiaan kytkimen takia vähän tinkiä ja säätää ahtokäyrä kierrosten mukaan nousevaksi, samalla luonteestakin tuli aika omasta mielestä kivan nousujohteinen.
Omistaja kertokoon itse halutessaan tarkat lukemat, käyrät multakin pdf:nä löytyy ja voin pistää näkyviin tarvittaessa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
saa jcarlson linkittää vaikka ne käyrät tänne ja se kytkin oli kyllä ikävä homma.. mutta odotettavissa. talvella vaihtuu järeämpi tilalle. ja jos olisi oikeen viisas niin tekisi myös laatikolle jotain. autosta tuli todella mukava ajaa, eli ei ole sellainen että ensin ihan kuollutta ja sit yhtäkkiä lähdetään.. eli koko ajan nostaa maltillisesti ahtoja ja sit yläkierroksilla nousee hymy huulille todella tyytyväinen olen!
scorpio_88 kirjoitti:ja vielä perään tuosta venajousihommasta, niin kansi kasattiin vakiojousilla ja toivotaan ettei tule männän kanssa suukkoa. siihen varmasti vaikuttaa tuo kiekkarajoittimen nosto. jos osuu niin sit vaan T5 kantta paikalle.
Onko kokemuksia mille kierrosluvulle asti pärjätään vakioilla vietereillä?
Ei pitäis olla ainakaan onkelmia noilla kierroksilla mitä tällä hetkellä ton dynolapun perusteella moottori kiertää?
joo ei tullut ongelmia venttiilien kans. kiekat kävi muistaakseni pitkästi yli 7000rpm ja ei silloinkaan mitään. eli eiköhän noilla aika pitkälle pääse jos vaan pakopaineet on hallinnassa.
Ihan mielenkiinnosta kyselen, miten kävi noiden resonointien? Voisiko johtua tasopainoakseleiden toimimattomuudesta? Olen nimittäin itsekin kahden vaiheilla, että jätänkö nuo koneremontin yhteydessä pois.
-Ap
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Kiitokset, tiedosta. Tilaillaan siis koko jakopään/tasapainoakseleiden korjaussarja.
-Ap
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Miten ahdin toimii yläkierroksilla, saako dynokäyrää?
Kasailen konetta johon ajattelin vastaavaa ahdinta tosin t5 portatulla kannella.
Kokeilen b202 nokkia ja niitä volvon jousia, niillä varmaan vois kierrättää 8000 asti.
Ois kiva tietää että toimiiko pikku pesällä oleva vai tarviiko suuremman.
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Jos 8000 mielit kierrättää niin molemmat pesät ja koko ahdin käy pieneksi.
Mutta tottakai isompi jos paljon aiot kierrättää, dynokäyrä ei ikävä kyllä näy enää koska entinen opinahjo muisti viimein poistaa tunnukseni. Sinne 6000rpm asti pikkupesä kiersi ihan kivasti, isommalla offsettiä on ylemmäs ehkä ~500rpm.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com