V-M kirjoitti:E-eros kirjoitti:Sanotaankonyt näin että jos vähänkin pyörii MUILLAKIN autoaiheisilla foorumeilla kuin Saapas-klubilla niin nimimerkki Sergey luulisi olevan tuttu, varsinkin vanne- ja rengasaiheisissa keskusteluissa
-Eero
Outoo? Taidan pörrätä 9:llä aktiivisesti ja lisäksi satunnaisesti aika monella. Noistakin 9:tä 5:ssä maksavana jäsenenä. Eipä oo mitenkään tuttu. Tosin en pyöri lippa väärinpäin foorumeilla...
V-M
Esimerkkeinä nyt sellasia "lippa väärinpäin" foorumeita kuin "moottorit.net" "mersuforum" "mese.fi", "ffp" ja myöskin toi hassunhauska NPS mikä osaa porukkaa tuntuu niin kivasti huvittavan, mutta nehän taitavat olla kaikki jotain pikkupoikien autonpilausfoorumeita, varsinkin noi pari ensimmäistä?
Sanotaan nyt näin että kyseisien kaverin tietämys vanteista ja niihin liittyvistä asioista (saattaa sivuta renkaitakin jollain tasolla, emt.) peittoaa suurella todenäköisyydellä koko tämän foorumin tietotaidon kyseisellä saralla.
Minuteman kirjoitti:Väärä asennus on edelleenkin väärä asennus siitäkin huolimatta että kavereillakin on.
Väärästä asennuksesta joka on vaarallinen tulee silloin laillinen kun joku virkamies norsunluu-tornissaan päättää toisin. Esimerkkinä mm. päiväajovalot, jotka eivät tainneet olla laillisia kun ensimmäiset niillä varustetut autot rekisteröitiin Suomeen?
Haluasin korostaa Sergeyn pointtia liittyen STRO-normistoon ja rengasvalmistajien suositukseen.
Valmistajan suositukset menevät edelleenkin ohitse tuon hassunhauskan opuksen. Eli se siitä vaarallisuudesta, jos valmistaja on valmis ottamaan vastuun venystä, niin niin mikä tässä nyt on sitten vaarallista?
Eli summasummaarum, jos valmistajalta saat todistuksen että esim. 195/40 kumin pystyy asentamaan 8 leveelle vanteelle niin kyseessä on laillinen asennus, vaikka se ei siltä kaikkien silmään näytäkkään.
Tämän jälkeen ainoa ongelma onkin että ulkonäkö ei miellytä kaikkia, mutta erilaisia makujahan tähän maailmaan mahtuu, harmi vain että yleensä se oma tuntuu olevan ainoa oikea
-Eero
EDIT:
Noita valmistajan antamia todistuksia olisi mukava nähdä
Haluatko sen kirjeitse vai PDF-muodossa?
Esim.
http://www.falken-europe.de/?pid=13
Tuolta täytät laput ja saat laput mallia tämä:
Falken Tyre Europe GmbH
Berliner Srabe 74 - 76, 63065 Offenbach
Germany
BESTÄTIGUNG
Wir bestätigen hiermit, das wir keine Bedenken dagegen habe, wenn unsere Reifen bei den unten angegebenen Bedingungen eingesetzt werde. Die luftdrucke wurden aufgrund der uns genannten zulässigen Achslasten, der Fahrzeughöchstgeschwindigkeit und der Sturzwerte (bei den maximal zulässigen Achslasten) errechnet
Uber die Zulässigkeit der Reifen - und Felgengröben an den jeweiligen Fahrzeugen in Bezug auf die Fahreigenschaften usw. können wir dagegen keine Aussagen machen. Hierfur wird eine Bestätigung / Unbedenklichkeitsbescheininung vom Fahrzeughersteller / Importeur / Tuner oder von einem Fahrzeugsachverständigen benötigt
Es ist sicherzustellen, das Fahrzeughalter uber die notwendigen Luftdrucke fur jede von ihm verwendete Reifengröbe unmibverständlich schriftlich informiert wird.
Es ist dabei darauf hinzuweisen, das diese Angaben in der Betriebsanleitung und beim am Fahrzeug befindlichten Luftdruckaufkleber ergänzt werden mussen. ABS / ASR Tauglichkeit ist bescheinigt
Pkw-Fabrikat: BMW
Fahrzeugtyp: E28
Fahrzeug Modellreihen: M535i
**Höchstgeschwindigkeit: 249 km/h
Vorderachse, Hinterachse
max.Sturz: <=- 2,00 Grad <=- 4,00 Grad
(bei zulässiger achslast)
Zulässige Achslast: 960 kg 1030 kg
Reifengrösse: 215/40ZR17(Reinf.) 245/35ZR17 87Y
Profil: FK452 FK452
Felgengrösse: 8,5J x 17 10,0J x 17
luftdrucke: 3,1 bar 3,4 bar
** einschlieblich toleranz