Kromi teippiä 9-5 keulaan ?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kromi teippiä 9-5 keulaan ?

Viesti Kirjoittaja aero »

Mimmi kirjoitti:Et ole siis käyttänyt maskissa olevaa miniplugia.
Se perkeleen maski kun ei kestä plugin käyttöä.
Siksi sille pitää tehdä tukirauta, kuten eräässä 9000CD:ssä on asian laita. Hyvin se tökkeli on siinä pysynyt jostain vuoden 2002 tienoilta, kun auton ed. omistaja sen siihen alahelmasta on siirtäny. Se siis mulla ei ole fyysisesti kiinni maskissa (maskin saa otettua irti ja tökkeli jää paikoilleen), mutta maisemoitu siihen kyllä.

Ja ei, se konepelti ei ole parempi paikka, siinä kun tökkeli on helpommin lumen peitossa piilossa, vaikka kieltämättä paremmalla korkeudella olisikin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kromi teippiä 9-5 keulaan ?

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

aero kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Et ole siis käyttänyt maskissa olevaa miniplugia.
Se perkeleen maski kun ei kestä plugin käyttöä.
Siksi sille pitää tehdä tukirauta, kuten eräässä 9000CD:ssä on asian laita. Hyvin se tökkeli on siinä pysynyt jostain vuoden 2002 tienoilta, kun auton ed. omistaja sen siihen alahelmasta on siirtäny. Se siis mulla ei ole fyysisesti kiinni maskissa (maskin saa otettua irti ja tökkeli jää paikoilleen), mutta maisemoitu siihen kyllä.
Joo pysyyhän se koska tonnikalassa on vielä maski. Itsellänikin oli 98vm femmassa tuossa maskissa(maski kuten tonnarissa) ja kesti ainakin mulla, mutta -02 eteenpäin on erilliset ritilät ja ei oikein toimi. Mullakin oli edellisen omistajan toimesta tuossa pikku ritilässä ja piti hommata ehjä maski ja vaihtaa tuohon rekkarin alapuolelle.
Mutta jos haluaa idiootti varman niin laittaa lisävalot ja pyörittelee sen roikan niihin tai vetää sen roikan konepellin yli ja solmii sivupeiliin. Eipä tartte kyykkiä kun kerran ja onhan nävös. :lol:
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Kromi teippiä 9-5 keulaan ?

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Kinastelu seis. Paras paikkahan on tietysti kuljettajan ovessa lukkopesän tilalla/vieressä. Ei lumeennu, ja on heti siinä mihin on muutenkin mentävä.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kromi teippiä 9-5 keulaan ?

Viesti Kirjoittaja aero »

Naxu kirjoitti:Kinastelu seis. Paras paikkahan on tietysti kuljettajan ovessa lukkopesän tilalla/vieressä. Ei lumeennu, ja on heti siinä mihin on muutenkin mentävä.
Totta, varsin ultimaattinen paikka, mikäli pistorasia osuu sopivalle kohdalle. Jos pistorasia on auton oikealla puolen, tartteepi pitkää piuhaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kromi teippiä 9-5 keulaan ?

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

aero kirjoitti:
Naxu kirjoitti:Kinastelu seis. Paras paikkahan on tietysti kuljettajan ovessa lukkopesän tilalla/vieressä. Ei lumeennu, ja on heti siinä mihin on muutenkin mentävä.
Totta, varsin ultimaattinen paikka, mikäli pistorasia osuu sopivalle kohdalle. Jos pistorasia on auton oikealla puolen, tartteepi pitkää piuhaa.
Ikkunat auki ja auton läpi?
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kromi teippiä 9-5 keulaan ?

Viesti Kirjoittaja aero »

Mimmi kirjoitti:Ei taida Janakkalassa kukaan osata pysäköidä autoa toisinpäin siihen ruutuun?
Mun ei onneksi tarvi rajoittua betonibunkkeritasolle ja maalata pihaani ruutuja, vaan voin parkkeerata siihen tasan miten haluan. Vaan teoreettisella tasolla pohdittuna työpaikka kun on niinkun lähellä Suomen ruskeinta aluetta kuin Vantaalla, saattaa ruudun joutua valitsemaan niin, että tolppa on ruudun oikeassa reunassa. Toki auton voi aina pakittaa ruutuun, mutta silloinkin tarvii piuhalle hiukan mittaa, vaikka kuskin oven takareuna toki lähempänä takakulmaa onkin kuin auton etureuna. Tosin mun ei onneksi myöskään tarvi rajoittua sähkölämmittäjien ongelmiin, kun autossa on öljypoltin.
Mimmi kirjoitti:Edelleen ylivoinmaisesti paras on lähettää tekstari autolle, jotta eberi osaa ruveta lämmittämään sitä.
Kyllä mä leipoisin huomattavasti mieluummin sen eberin oman kapulan, kuin sohisin kännykällä. Ehkä leivonkin, saa nähdä, kunhan autosta loppuu takuu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kromi teippiä 9-5 keulaan ?

Viesti Kirjoittaja aero »

9-5T kirjoitti: Kännykällä ei ole tarvetta sohia mutta tietty jos haluaa aina kantaa mukana eberin iso kapulaa ja pysyä tarpeeksi lähellä autoa.
En muista kertaakaan lähestyneeni autoani niin nopeasti ja niin nopealla lähdöntarpeella, etteikö kapulla olisi saanut riittävää lämmitysaikaa aikaiseksi. Kännykässä on tiettyjä etuja, mutta niin on kapulassakin (simppelimpi käli lähinnä). Olen nähnyt pieniä kapuloita, jollainen kulkee avaimenperänä varsin mainiosti.
9-5T kirjoitti: Kännykkä tavoittaa ympäri maailmaa auton ja välittää muutakin tietoa molempiin suuntiin, esim. hälytyksen tai takakopan avaus jos avaimet hukassa.
Toki. En kiistä kännykän muita etuja, mutta kapulan käli on lämmityksen käynnistämiseen mielestäni parempi kuin tekstari.

...tosin mikään tässä viestissä ei enää liity kromiteippiin eikä edes maskiin sijoitettuun lämppäritökkeliin, josta juttu lähti rönsyilemään, joten jatketaan jossain muualla, jos tarvetta ilmenee. Ok?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kromi teippiä 9-5 keulaan ?

Viesti Kirjoittaja aero »

9-5T kirjoitti: Esim. toisella ajoneuvolla kun olet tulossa ja haluat 30min ennen käynnistää lämmityksen ei kapula toimi n.50km päästä.
Ymmärrän tämän hyvin, kun auton vaihto tapahtuu nopeasti. Itse en tuollaista juurikaan koe, vaan siinä auton vaihdossa menee helposti yllättävän paljon aikaa (mulla moinen proseduuri tarkoittaa poikkeuksetta mm. tavarakasan siirtoa autosta toiseen, yleensä myös muutaman sanan vaihtoa vielä ennen lähtöä jne). Tämän vuoksi käli (käyttöliittymä) näyttelee minulle merkittävää osaa ja se on kapulassa tekstaria parempi. Yllättävän paljon riippuu käyttäjästä, että mikä ratkaisu on paras.
9-5T kirjoitti:Kromi maski olisi nätti ilman rumaa pistoketta.
Totta. Siitä huolimatta ottaisin mieluummin pistokkeen maskiin (tuossa tilanteessa saattaisin kromiteipata senkin, vähintään nähdäkseni miltä se näyttää) kuin etuspoileriin, jos sellainen on pakko olla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kromi teippiä 9-5 keulaan ?

Viesti Kirjoittaja aero »

Mimmi kirjoitti:
aero kirjoitti:Kyllä mä leipoisin huomattavasti mieluummin sen eberin oman kapulan, kuin sohisin kännykällä. Ehkä leivonkin, saa nähdä, kunhan autosta loppuu takuu.
Tämän minä haluan nähdä ihan omin silmin.
Muistahan lupauksesi äläkä rupea nyt perumaan sitä.
Siinä on ihan harkitusti mukana "ehkä". Mutta jos tuohon hommaan lähden, niin raportoin kyllä lopputuloksen ja tilanteen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin